Britanski mediji ovih su se dana raspisali o onome što nazivaju prvim IKEA hotelom na svijetu. Tehnički, prvi i donedavno jedini IKEA hotel već postoji.
„Ovdje u Älmhultu, srcu IKEA-e, nalazimo se mi – jedini IKEA Hotell na svijetu. Dom daleko od doma, pun prostora za druženje, ukusne hrane iz Smålanda i mjesta za sve, naravno, s IKEA namještajem i povoljnim cijenama. Uđite i osjećajte se kao kod kuće!” Ovim riječima švedska IKEA već gotovo 60 godina pozdravlja goste svog jedinog hotela u srcu Smålanda. Prvi „Motell IKEA” otvorio je još 1964. osobno Ingvar Kamprad, samo šest godina nakon što je otvorena prva IKEA robna kuća. Legenda kaže da su posjetitelji dolazili iz raznih dijelova Švedske kako bi kupili moderno, funkcionalno pokućstvo po pristupačnim cijenama, ali nakon dana provedenog u šopingu, nisu imali gdje prespavati. Kamprad je u tome vidio priliku, pa je u blizini trgovine dao izgraditi motel s 25 soba, restoranom i bazenom, sve opremljeno IKEA namještajem.

IKEA hotel
Tijekom godina taj se motel transformirao u današnji IKEA Hotell, s 254 sobe, zadržavši mnoge originalne elemente poput otvorenog kamina, vapnenačkog poda i recepcije izrađene od starog bakrenog krova. No dok je taj švedski hotel bio duboko uronjen u filozofiju i estetiku brenda IKEA, od namještaja do restoranske ponude, upravo je otvoren još jedan, posve drugačiji. IKEA je ovih dana ušla u španjolski sektor hotelijerstva i to na neočekivan način, otvorivši prvi boutique hotel u Las Palmasu na Kanarskim otocima, pod imenom Las Dunas de Santa Catalina Boutique House.


Ono što ovaj hotel čini posebno zanimljivim je to što gotovo nigdje ne spominje IKEA brend. Nema prepoznatljivog žutog loga, nema KALLAX polica, FÄRGRIK tanjura ni famoznih plavih vrećica. Umjesto toga, riječ je o suptilno uređenom, dvoetažnom boutique hotelu za odrasle, smještenom u neposrednoj blizini plaže Las Alcaravaneras, svega nekoliko minuta hoda od mora. Hotel nudi elegantne sobe s privatnim kupaonicama, klima uređajem, drvenim podovima, besplatnim Wi-Fi-jem i mini barom, a gostima su na raspolaganju i vanjski bazen, vrt, terasa za sunčanje, lift te usluge čišćenja, ekspresne prijave i čuvanja prtljage.



Las Dunas de Santa Catalina Boutique House
Las Dunas de Santa Catalina Boutique House zamišljen je kao minimalistički, ali udoban prostor koji se stilski udaljava od klasičnog IKEA dizajna. Estetika hotela oslonjena je na lokalne utjecaje, neutralnu paletu boja i prirodne materijale, što pokazuje da IKEA istražuje nove pravce u pristupu ugostiteljstvu. Prvi gosti ističu da je doživljaj hotela više sličan boravku u elegantnoj kući nego u tipičnom hotelskom lancu, a upravo je taj osjećaj domaćinske intime ono što IKEA ovdje želi ponuditi, ali bez prepoznatljivih „flatpack” asocijacija.



Hotel je otvoren putem IKEA-inog španjolskog holdinga Sarton Canarias, a njegovom lokacijom i konceptom očito se žele privući urbani europski putnici koji na Kanarima traže nešto više od klasičnog resort odmora. Las Palmas posljednjih godina bilježi rast dolazaka turista, a istovremeno postaje privlačna destinacija za digitalne nomade i kreativce iz cijele Europe. U tom kontekstu, boutique hotel poput ovog savršeno se uklapa u širi trend personaliziranog smještaja u urbanim i turistički atraktivnim područjima.


IKEA ne staje na ovom hotelu: već su najavljeni planovi za otvaranje drugog objekta na istoj lokaciji, koji će nositi ime Las Vegas de Ciudad Jardín Suites. Taj će se projekt sastojati od dvije susjedne vile; jedna će imati osam, a druga trinaest soba, što ukazuje na daljnji interes kompanije za ulaganja u sektor manjih, ali pažljivo koncipiranih hotelskih jedinica. Novi smještajni objekt također će biti smješten u Las Palmasu, u kvartu Ciudad Jardín.
Zanimljivo je podsjetiti da ovo nije prvi put da IKEA flertuje s hotelijerstvom. Još 2012. najavili su razvoj vlastitog hotelskog lanca, koji bi bio vođen nezavisno od matičnog brenda i bez IKEA naziva, ali projekt nije zaživio u tadašnjem obliku. Očito je da se ideja nije potpuno ugasila, već sada dolazi u zrelijem, manje direktnom obliku, kroz boutique hotele koji ne izgledaju kao prodajni katalog, ali i dalje prenose IKEA-ine vrijednosti funkcionalnosti, pristupačnosti i održivosti.





FOTOGRAFIJE: Las Dunas de Santa Catalina Boutique House







