Štajerska na klik: Pet doživljaja zbog kojih vrijedi istražiti digitalni marketplace regije

09.10.2025. | AUTOR: Hana Bartolović

Život iza 5 | Putovanja
#Slovenija | #Maribor

Planiranje putovanja danas počinje i završava na ekranu. Karte, smještaj, preporuke – sve je digitalno dostupno, ali ono što putnici sve više traže jest osjećaj autentičnosti u tom digitalnom svijetu. Iz te potrebe nastao je novi sloj turizma, a to su digitalni marketplaceovi na kojima se iskustva prodaju jednako prirodno kao i proizvodi.

Od globalnih imena koja su utabala put do lokalnih inicijativa, te platforme redefiniraju način na koji istražujemo svijet. Umjesto generičkih itinerara, nude mogućnost da putnik sam kreira priču: da bira, kombinira, istražuje i kupuje doživljaje u nekoliko klikova.

Ako razmislimo kako su se putovanja planirala nekoć, jasno je koliko je digitalna transformacija promijenila i naše navike. Nekoć smo pretraživali vodiče, zapisivali preporuke prijatelja, slagali itinerare po savjetima iz magazina. Svaki izlet tražio je vrijeme, strpljenje i poneku dozu improvizacije. Danas sve to stane u nekoliko klikova. Digitalni marketplaceovi postali su novi putokazi koji pomažu putnicima da u kratkom vremenu pronađu priče, ljude i običaje koji bi nekad ostali skriveni iza turističkih brošura. Ovaj novi oblik istraživanja, ukratko, spojio je brzinu tehnologije s autentičnošću određene turističke destinacije. je novi oblik istraživanja koji spaja brzinu tehnologije s autentičnošću mjesta.

Marketplace Štajerska, iskustva u Sloveniji
Gradski toranj u Ptuju. Foto: Stanko Kozel

Marketplace Štajerska

Jedan od zanimljivijih primjera digitalnog marketplacea dolazi nam iz Slovenije. Marketplace Štajerska, nova je digitalna “tržnica” koja okuplja lokalne proizvođače, ugostitelje i turističke vodiče, te je ujedno i digitalna ulaznica u regiju koja spaja prirodu, gastronomiju i suvremeni način života. Platforma otkriva Štajersku kroz niz priča i doživljaja, od urbanog ritma Maribora do mirisa šuma na Pohorju, a vi ih možete bookirati za svoje iduće putovanje – u tek nekoliko klikova.

Na platformi se mogu pronaći deseci iskustava, a mi smo izdvojili njih pet koji otkrivaju duh regije i način na koji digitalni marketplace pretvara putovanje u zbirku doživljaja.

Marketplace Štajerska, iskustva u Sloveniji
Centar Noordung. Foto: Dan Briski

U središtu Vitanja, u Noordung Centru, obiteljska avantura pretvara znanost u doživljaj. Program „Family Space Adventure” vodi posjetitelje kroz povijest i budućnost istraživanja svemira – od Hermana Potočnika Noordunga, slovenskog pionira svemirske tehnologije, do života astronauta na Međunarodnoj svemirskoj postaji. Izložbe su interaktivne i prilagođene svim generacijama: djeca mogu istraživati Sunčev sustav, lansirati rakete i upoznati svemirske letjelice, dok odrasli imaju priliku testirati pilotske reflekse u VR simulatoru letenja ili isprobati Baranyjevu stolicu kojom se trenira orijentacija u bestežinskom stanju.

Ptuj. Foto: Mankica Kranjec

Ovaj poludnevni izlet otkriva najstariji grad u Sloveniji kroz vođenu šetnju njegovim povijesnim središtem. Program obuhvaća obilazak znamenitosti poput Minoritskog samostana, Gradskog trga, Gradske vijećnice i spomenika svetom Florijanu, kao i zaustavljanje kod Orfejevog spomenika uz priče o svetom Jurju i plemićima Ptuja. Sudionici prelaze most preko Drave, posjećuju Ptujsku tvrđavu s muzejskom zbirkom i panoramskim pogledom na grad te imaju slobodno vrijeme za samostalno razgledavanje.

Izlet se održava subotom, uz polazak iz hotela u Mariboru i Ptuju, a vodi ga licencirani vodič na engleskom jeziku.

Marketplace Štajerska, iskustva u Sloveniji
Put među krošnjama. Foto: arhiv Put među krošnjama

Put među krošnjama jedno je od najposjećenijih iskustava u regiji. Riječ je o drvenoj šetnici dugoj nešto više od jednog kilometra, smještenoj na visini od oko 1.500 metara, koja vodi posjetitelje visoko iznad tla i otvara pogled na krošnje pohorskih šuma i okolni krajolik. Konstrukcija je djelo austrijskog arhitekta Josefa Stögera, a kombinacija drva i čelika dizajnirana je tako da se prirodno uklapa u šumsko okruženje. U središtu staze nalazi se 37 metara visoki toranj s panoramskim vidikovcem, dok je unutar njega postavljen spiralni tobogan koji omogućuje spuštanje do podnožja.

Ulaznice se mogu kupiti online, a vrijede godinu dana od datuma kupnje, što posjetiteljima omogućuje planiranje posjeta tijekom cijele sezone. Šetnja je prilagođena svim uzrastima i često se poklanja kao iskustveni dar – obiteljima, prijateljima ili poslovnim partnerima.

Marketplace Štajerska, iskustva u Sloveniji
Jeruzalem. Foto: Ciril Ambrož

Ovaj paket nudi spoj vinske tradicije i arhitekture, povezujući urbane krajeve i vinorodne padine regije Štajerske. Tijekom ture posjetitelji prolaze kroz vinograde i dvorce, uz zaustavljanja u vinskim podrumima gdje degustiraju lokalna vina. Cilj je doživjeti krajolik u kojem vinogradi i povijesni objekti koegzistiraju – dvorci postaju točke zaustavljanja, a pokraj njih vinogradske staze pružaju kontekst i kontinuitet. Iskustvo uključuje vođene posjete, degustacije i lokalne priče o proizvodnji vina te povijesti dvoraca.

Maribor, grad najstarije vinove loze na svijetu. Foto: Marcel Vrbnjak

Vođene ture kroz Maribor pružaju posjetiteljima uvid u povijest, arhitekturu i svakodnevni život drugog najvećeg slovenskog grada. Licencirani vodiči prilagođavaju obilazak interesima grupe – od kulturno-povijesnih znamenitosti do priča o suvremenom umjetničkom i društvenom životu. Ruta obično uključuje stari dio grada, središnje trgove i poznati Lent, uz najstariju vinovu lozu na svijetu, te šetnju kroz Mestni park s tri ribnjaka i brežuljak Piramida.

Tijekom obilaska vodiči dodaju anegdote i manje poznate detalje koji posjetu daju osobnu notu, a turu je moguće završiti u jednoj od brojnih kavana ili čajnica u povijesnim uličicama.

Marketplace Štajerska je suvremena digitalna platforma koja povezuje domaće proizvođače, ugostitelje, vinare, obrtnike i pružatelje turističkih doživljaja iz cijele regije. Na jednom mjestu okuplja proizvode, iskustva i lokalne priče – od urbanog ritma Maribora i Ptuja do prirodne svježine Pohorja. Platforma je osmišljena kao prodajno-promocijski kanal koji posjetiteljima omogućuje jednostavno pretraživanje i kupnju autentičnih štajerskih doživljaja, dok lokalnim ponuditeljima olakšava ulazak na digitalno tržište i jača njihovu vidljivost. Projekt doprinosi digitalnoj i održivoj transformaciji slovenskog turizma te povezuje vodeće destinacije Maribor–Pohorje, Ptuj i Rogla–Pohorje u zajedničku, prepoznatljivu priču.

Sve doživljaje koje omogućuje Marketplace Štajerska možete provjeriti na stajerska-shop.si.

Sufinancirano od strane Slovenske turističke zajednice

#ifeelsLOVEnia

©2025 after5