Kada sam prije nekoliko godina bila u Lisabonu, sasvim sam slučajno naišla na Time Out Market. U tom je trenutku ovaj koncept bio prvo mjesto na koje smo naišli u potrazi za obrokom nakon puta, a kasnije sam tek spoznala o kakvom je genijalnom projektu zapravo riječ.
Osim u Lisabonu, gdje je otvoren na njihovoj gradskoj tržnici 2014., Time Out Market postoji u još nekoliko gradova: Miamiju, New Yorku, Bostonu, Montrealu, Chicagu i Dubaiju, gdje je otvoren posljednji, 2021. godine. 3. svibnja 2024. otvoren je i u Portu. Jedna od zanimljivosti vezana uz koncept je da iza njega stoji medijska kuća s tradicijom dužom od 50 godina, a princip izbora hrane i pića prilično je jednostavan: “Što je dobro, ide u magazin, što je odlično, ide na tržnicu”.
Što je Time Out Market?
Time Out Market koncept je temeljen na ideji da se okupe najbolji kuhari iz lokalne zajednice i predstave široj publici. Objedinjuje restorane i tržnice, a osim za lokalce, zapravo je idealan za turiste jer nema one beskonačne potrage za najboljim restoranima – svi su smješteni na jednom mjestu! Time Out Market svakom je restoranu, kuharu ili prodavaču osigurao štand unutar tržnice pa će posjetitelj, bez obzira na svoje gurmanske preferencije, lako pronaći jelo za sebe. Time Out Market objedinio je i različite cjenovne rangove pa se na ovdje može pronaći i street food i visoka kuhinja.
Riječ je o nekim od najvećih svjetskih gourmet prostora, a prvi market kreirao je tim novinara Time Out Portugal s idejom ako je hrana dobra, ide u magazin, a ako je odlična, ide na tržnicu. Konkretno, Time Out Market u Lisabonu donosi 26 restorana, 8 barova, desetke trgovina i glazbenu dvoranu. Osim gastronomskog iskustva, Mercado da Ribeira organizira i razne koncerte, predavanja, degustacije vina i druge aktivnosti koje upotpunjuju doživljaj. Super je stvar i što se ponuda često mijenja pa je svaki posjet zapravo novo iskustvo. Danas, konkretno govoreći o prvom marketu, i novinari i kuhari sretni su što su zgradu, kao i čitavu lisabonsku četvrt Cais do Sodré pretvorili u genijalnu atrakciju za posjetitelje, i danju i noću.
“Mjesto koje je ranije bilo dom najboljih prodavača u gradu, sada je dom najboljih restorana i umjetnika. Iako se ponuda možda razlikuje, princip je isti: okupiti najbolje u gradu pod jednim krovom.“
Time Out Market planira širenje na nove lokacije
Kao što je spomenuto u uvodu, iza svega stoji urednička kuracija Time Outa, sve s ciljem oživljavanja lokalne kuhinje uz kulturne aktivnosti. Da je tim iza tržnice znao što radi, dokazuju i brojke pa je Time Out Market u Lisabonu, s preko 4 milijuna posjetitelja godišnje, brzo postao jedna od najpopularnijih destinacija u gradu, a kroz godine se proširio i na još nekoliko lokacija diljem svijeta, prije svega u SAD-u. Novinari i urednici magazina na Time Out Market zapravo gledaju kao na savršenu ekstenziju brenda jer se njegova kuracija “najboljeg iz grada” sada oživljava i na fizičkim lokacijama.
Uz sedam postojećih lokacija, u planu je još šest novih kroz idućih nekoliko godina:
- Barcelona – 2024.
- Vancouver – 2024.
- Abu Dhabi – 2025.
- Prag – 2025.
- Osaka – 2025.
- Riyadh – 2027.
Putujete li u neki od navedenih gradova, Time Out Market zapravo je nezaobilazna adresa jer donosi ono najbolje od pojedine destinacije. To se ne odnosi samo na hranu i piće, nego i na kulturu, ali i na upoznavanje lokalaca jer je svaka od tržnica i mjesto okupljanja različitih generacija i društava. Osim toga, svaki od marketa jedinstven je jer ovakvim konceptom promiče lokalne proizvođače, što je, naravno, važno za poticanje ekonomije i održivosti.
Time Out Market kao spoj ića, pića i kulture
Još jedna prednost svakog od Time Out Marketa je i njegova cjenovna pristupačnost, što je posebno korisno kada se putuje “na budžetu”. Iako se na tržnici može pronaći i visoka kuhinja, zapravo dominira street food, po razumnijim cijenama. Stoga ne čudi što mnogim turistima Time Out Market postane adresa kojoj se vraćaju i nekoliko puta tijekom putovanja, znajući da će na njoj pronaći i upoznati najbolje od lokalne gastronomije, i to na jednom mjestu.
Iako su iće i piće na prvom mjestu, ne treba zanemariti ni kulturni aspekt pa Time Out Market za zainteresirane organizira razne izložbe, koncerte i ostala događanja. Ipak, ono što osvaja na prvu svakako je ležerna atmosfera, idealna za opuštanje nakon razgledavanja, ali i mogućnost istraživanja različitih kuhinja i tradicija.
FOTOGRAFIJE: Time Out Market, Instagram