Prošlogodišnji filmski fenomen poznat kao “Barbenheimer” obilježio je ljeto 2023., nakon što su istog dana, 21. srpnja, u kinima premijerno prikazani filmovi “Barbie” i “Oppenheimer”. Ova neobična kombinacija dvaju tematski i žanrovski različitih filmova izazvala je ogroman interes publike i medija, i naposljetku rezultirala izvanrednim uspjehom na kino-blagajnama.
Igrom slučaja ili ne, godinu dana kasnije imamo isti početni scenarij: 22. studenog poklopile su se premijere dva nova hita na box officeu: “Wicked” i “Gladiator II”. Ono što je prošle godine bio “Barbenheimer”, pišu svjetski mediji, sada je “Glicked”!
Iako je hype još u razvoju, mnogi već uspoređuju atmosferu uzbuđenja oko ova dva filma s prošlogodišnjim fenomenom Barbenheimera. Dok Wicked, s Arianom Grande i Cynthiom Erivo u glavnim ulogama, donosi živopisnu i glazbeno raskošnu adaptaciju popularnog Broadway mjuzikla, Gladiator II Ridleyja Scotta predstavlja epski nastavak jednog od omiljenih povijesnih filmova svih vremena.
No, prije nego se dotaknemo novih filmova zbog kojih milijuni ljudi diljem svijeta trenutno posjećuju kina, prevrtimo malo traku unazad.
Barbenheimer je obilježio ljeto 2023.
Barbie, režirana od strane Grete Gerwig, donijela je živopisnu i satiričnu interpretaciju ikonične lutke, dok je Oppenheimer Christophera Nolana pružio dubok i ozbiljan prikaz života J. Roberta Oppenheimera, “oca atomske bombe”. Kontrast između svijetlog, fantastičnog svijeta Barbie i mračnog, povijesnog tona Oppenheimera potaknuo je stvaranje memova i internetskih šala, što je dodatno pojačalo interes za oba filma.
U prvom vikendu prikazivanja, Barbie je zaradila impresivnih 155 milijuna dolara u Sjedinjenim Američkim Državama, dok je Oppenheimer ostvario 80,5 milijuna dolara. Kombinirani prihod od preko 235 milijuna dolara učinio je taj vikend četvrtim najuspješnijim u povijesti američkih kina. Do kraja prikazivanja, Barbie je globalno zaradila preko 1,4 milijarde dolara, dok je Oppenheimer premašio 900 milijuna dolara, što je izvanredan rezultat za film s R-rejtingom i ozbiljnom tematikom.
Wicked vs. Gladiator II
Godinu dana kasnije, filmska industrija svjedoči novom Barbenheimer trenutku s istovremenim izlaskom filmova Wicked i Gladiator II, 22. studenog 2024. Wicked, adaptacija popularnog Broadway mjuzikla, u režiji Jona M. Chua, donosi priču o prijateljstvu između Elphabe (Cynthia Erivo) i Glinde (Ariana Grande) prije događaja iz Čarobnjaka iz Oza. S druge strane, Gladiator II Ridleyja Scotta nastavlja priču o Luciusu (Paul Mescal), nećaku cara Komoda, istražujući njegov put do moći u Rimu.
Kako je do toga došlo?
Universal je u srpnju objavio da će Wicked biti premijerno prikazan 22. studenog, umjesto ranije planiranog datuma 27. studenog, čime je došao u izravan sukob s Paramountovim Gladiatorom II. Ova “slučajna” kombinacija ubrzo je dobila naziv Glicked, a neki promatrači su kritizirali tajming, sugerirajući da je riječ o pokušaju da se umjetno stvori novi Barbenheimer fenomen.
Bez obzira na sve, publika je već podijeljena između gledanja raskošnog fantasy mjuzikla i epske akcijske drame, dok se oba filma pripremaju za veliku borbu na kino-blagajnama. Prema podacima The Guardiana, Wicked je u prvom vikendu prikazivanja zaradio 114 milijuna dolara na domaćem tržištu i 164,2 milijuna dolara globalno, što ga čini trećim najvećim otvaranjem godine, iza Deadpool & Wolverine i Inside Out 2. S druge strane, Gladiator II je ostvario 55,5 milijuna dolara na domaćem tržištu, uz dodatnih 50,5 milijuna dolara međunarodno, što ukupno iznosi 106 milijuna dolara.
Hoće li Glicked uspjeti ponoviti čaroliju prošlogodišnjeg uspjeha, ostaje za vidjeti, no sigurno je da je ovaj filmski dvoboj udahnuo novi život kino blagajnama, koje u posljednje vrijeme slabije privlače publiku, i doveo do jednog od najprometnijih kino vikenda u godini.
I dok je Barbenheimer imao ogromnu korist od memova koji su se širili Internetom, i Wicked i Gladiator II oslanjali su se na intenzivne marketinške kampanje.
Kampanja za Gladiator II uključivala je sve, od mnogo raspravljane Airbnb suradnje s pravim Kolosejem u Rimu do istovremenog prikazivanja jedne minute trailera na više od 4.000 televizijskih mreža, radijskih stanica i digitalnih platformi.
Promocija za Wicked otišla je još dalje, s Wickedly Delicious Starbucks napicima u ružičastim i zelenim tonovima, Stanley šalicama i Mattel lutkama (od kojih su neke čak i povučene iz prodaje). Zvijezde filma su osim toga sudjelovale na Met Gala večeri i Olimpijskim igrama u Parizu.
“Imali smo otprilike 400 globalnih brend partnera za Wicked, pa je kampanju bilo nemoguće izbjeći. Naša ekipa, predvođena Cynthijom Erivo i Arianom Grande, uložila je nevjerojatan trud. Bili su svugdje. Učinili su sve što smo ih zamolili da učine”, izjavio je Jim Orr, šef distribucije za Universal.
Gdje i kada pogledati ova dva filma?
Wicked igra u Cinestaru (lokacije i termini) i Cineplexxu (lokacije i termini).
Gladiator II igra u Cinestaru (lokacije i termini) i Cineplexxu (lokacije i termini).
FOTOGRAFIJE: iMDB