Osvojio nas je videima radijskih postaja i ljetovanja u Dalmaciji: Andro Anić vrhunski radi edutainment sadržaj

22.05.2024. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#Instagram | #TikTok

Ako ste na TikToku, velika je vjerojatnost da vam je algoritam ponudio duhovite videozapise s profila hey_andro, iza kojeg stoji Andro Anić. Iako su TikTok i Instagram “njegove” platforme preko kojih nam nudi zabavan, ali i pomno osmišljen, edukativan i informativan content, Andro ujedno radi kao producent u jednoj velikoj TV korporaciji u Njemačkoj. Tako smo “pretresli” sve teme, od društvenih mreža pa do televizije i svijeta medija i novinarstva općenito.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andro Anic (@hey.andro)

Andro Anić ili, tiktokerski, Hey Andro

Andro Anić u Njemačkoj je na poziciji jednog od glavnih konzultanata za news produkciju europskih televizija. Surađuje s nekoliko medijskih kuća, a svoj posao opisuje kao izrazito specifičan. U njega su uključena brojna putovanja i terenski posao. Uz društvene mreže, o kojima ćemo u nastavku, posao konzultanta njegov je stalni posao, a trenutno živi na relaciji Berlin – Zagreb.

“Tempo je užurban, nemam potrebu izgovoriti da je ‘sve u dobroj organizaciji’ jer bez organiziranosti moj posao ne opstaje tako da je to temelj svega. Neovisno o rasporedu, na kraju se uvijek sve u zadnji čas promijeni i ispadne drugačije, ali se sve stigne. Mislim da svatko može sve uklopiti u svoj ritam ako želi pristati na takav stil života. Ja odmor baš i ne podnosim jer obožavam raditi, a subote i nedjelje su mi najgori dani u tjednu jer sve stoji”, kaže Andro Anić koji je prve medijske korake napravio 2016. na Hrvatskoj radioteleviziji.

Nakon pokretanja specijaliziranog informativnog programa HRT4, bio sam asistent izvršne producentice. To je bio najuzbudljiviji dio moje karijere jer sam bio “bačen” u vatru i jako se dobro snašao na tome poslu u kratkome roku.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andro Anic (@hey.andro)

Nakon toga, prešao je na N1, a zatim i na RTL. Prošao je gotovo sve TV-kuće u Hrvatskoj i zatim medijski put odlučio nastaviti u inozemstvu: prvo u jednoj informativnoj TV-agenciji u Njemačkoj, a zadnja televizijska postaja gdje je radio bio je ARD, glavna njemačka javna radiotelevizija.

Početak TikTok priče

S druge strane, TikTok priča započela je krajem svibnja 2023.:

“U jednom opuštenom i poprilično dosadnom proljetnom vikendu dobio sam ideju da se okušam u snimanju videa i u jednome danu snimio čak dva TikToka. U roku od 24 sata, oba videozapisa ukupno su imala preko 1.5M pregleda. Gotovo godinu dana kasnije, mogu samo reći onu klasičnu ‘ostalo je povijest’.”

Andro Anić svoju publiku opisuje kao “publiku iz snova”: polovicu čine muškarci, polovicu žene, a uglavnom je riječ o mlađoj generaciji pa je tako 80% publike mlađe od 30 godina. Reakcije na njegov sadržaj oduvijek su iznimno pozitivne pa tako redovito dobije snažnu podršku, a većina pratitelja nestrpljivo čeka svaki sljedeći videozapis. Odabir tema, kaže nam u razgovoru, osobno mu je jako bitan pa pazi što objavljuje i kakav sadržaj dolazi na repertoar:

“Kod mene neće nikada biti objavljen sadržaj koji imaju drugi ili neki trend koji je netko već donio ili objavio kod nas. Kada se pojavi neki novitet na mrežama, uglavnom pokušavam biti prvi. Vjerojatno je to i taj novinarski instinkt u meni koji i dalje žudi za vijestima i bivanju ‘prvim’.”

Na odluku o sadržaju uglavnom utječu društvena zbivanja ili neki drugi faktori na koje Andro nema utjecaj. Pratitelje opisuje kao izvrstan izvor informacija, no cijeli sadržaj zasad producira isključivo od vlastitih ideja.

Vodim se dvama načelima – „lokalno“ i „aktualno“. Sadržaj za mene mora imati vrijednost lokalnoga (npr. regija u kojoj živimo), a zatim i dozu aktualnog (trendovi i aktualnosti u svijetu).

Dodaje kako većina ljudi, koja mu uživo uputi komentar, kaže jednu stvar: “videa su ti jako promišljena”. To ga uvijek razveseli jer mu dođe kao potvrda napornog rada na sadržaju. Budući da u produkciju sadržaja ponekad ulaže i previše vlastitog vremena, takva povratna reakcija za njega je i više nego dobrodošla.

“Na tjednoj bazi ovo mi oduzima vrijeme jednako kao i stalni posao. U grubo, to je otprilike nešto više od šest sati dnevno. Kako bi osmislio i raspisao temu, treba mi nekoliko sati, a snimanje i uređivanje videozapisa traje jednako toliko. Ako tjedno objavljujem 3-5 videozapisa, računica je jasna: ovo je zaista jedan zahtjevan hobi”, govori Andro Anić.

Za produkciju sadržaja, dovoljan mu je samo mobitel. U počecima je, prisjeća se, imao viziju da oprema bude profesionalna. Planirao je kupiti čak i dron, no na kraju je shvatio da mu takva količina nije potrebna pa tako uz mobitel, u pojedinim videima koristi samo mikrofon. Od dodatne opreme, nekada su potrebni profesionalna oprema i softveri za uređivanje. Kvaliteta mu je vrlo važna, baš kao i estetika:

“To govorim jer mnogo ljudi danas sebe ne prezentira autentično, snimaju se u situacijama koje nisu shvatljive ili svakodnevne. Pokušavam izbjegavati okruženja u kojima snimam koja su tipična, volim da pozadina bude zanimljiva i uzbudljiva, ali svima jasna i jednostavna. Smatram da videozapisi koje objavljujem djelomično rezoniraju s mojom osobnošću. Veseli su, brzi, novi – upravo onakav kakav je i moj ritam života. Edukacija je uvijek dobrodošla, ali snimanjem i produkcijom bavim se od svoje 16. godine – u ovome trenutku razmišljam da drugima pružim vlastita znanja.”

S popularnošću sadržaja i rastom broja pratitelja, dolaze i suradnje s brendovima. Robne su marke, kaže Andro, vrlo zainteresirane za suradnje, a iznimno mu je važno da taj proizvod ili uslugu koristi. Dosad je imao na desetke ostvarenih suradnji, i to sve s robnim markama koje i osobno koristi. U pitanju su velika imena poput najpoznatijih trgovačkih lanaca, drogerija, trgovina s namještajem, pića, hrane i sličnog.

Autentičnost je broj jedan – ako taj proizvod ne koristim, ne želim ga drugima promovirati pa čak i ako od toga ne zaradim novac. Imam veliko povjerenje publike i to želim adekvatno opravdati vlastitim vrijednostima.

Zanimalo nas je i vidi li Andro sebe kao jednog od autora čiji je sadržaj na TikToku poput prozora u svijet novosti, sadržaj koji informira i educira te kako se boriti protiv fake newsa:

Pokušavam da moj sadržaj bude prilagođen i mlađoj publici. Neovisno o tome, statistika govori da moje videozapise gledaju i mali i veliki. Televizija se razlikuje od TikToka jer na njoj postoje ljudi koji posjeduju višegodišnje školovanje za specifično područje gdje svatko daje specifičan doprinos – TikTok je slobodniji i na njemu svatko, neovisno o stupnju obrazovanja, iskustva ili pravila drugima prenosi informacije i stvara sadržaj. Borba s lažnim vijestima na TikToku ima dva aspekta. 

Prva je medijska pismenost i ovisi o sposobnosti pojedinca da konzumira medije na adekvatan način. U Hrvatskoj su brojke nažalost iznimno loše. Drugi aspekt polazi od samog TikToka. Smatram da je krajnje vrijeme da se vodstvo europskog TikToka posveti našoj regiji jer i dalje ne postoji podrška za naše područje. Brojni kreatori sadržaja nemaju dodatne resurse, informacije ili podršku u slučaju određenih razmirica na mreži (za razliku od Meta platforme koja to ima već godinama).”

Važno je stvoriti dijalog između kreatora sadržaja i same platforme – vjerujem da će TikTok to uskoro i širenjem na naše područje prepoznati.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andro Anic (@hey.andro)

Osim na TikToku, Andro Anić sadržaj dijeli i na Instagramu, što opisuje kao dvije iznimno različite platforme. Publika na Instagramu je po njemu lojalnija i algoritam ima potpuno drugačiji sustav prikazivanja nego na TikToku. S druge strane, TikTok je agregator viralnog sadržaja i prilagođeniji je slobodnoj formi i kvantitativnom objavljivanju:

“Ja nisam jedan od onih koji objavljuje previše sadržaja na obje platforme pa vjerujem da publika i dalje nije previše zasićena količinom videozapisa koje objavljujem. Pristup na obje platforme je iznimno različit – dodatno, komunikacija s pratiteljima na Instagramu je jednostavnija zbog objave storyja koji pratiteljima omogućuju lakšu komunikaciju nego ista funkcija na TikToku.”

U vremenu kada smo zasićeni mainstreamom, tražimo sadržaj na nekim drugim adresama, a pronašli smo ga upravo na profilu Hey Andro. No, jasno je kako naš sugovornik u ovo nije krenuo kako bi se nazvao influencerom. Čini se kako ga je u ovaj svijet više odveo novinarski drive, što Andro i potvrđuje.

“Vjerujem da svaki student novinarstva koji se karijerno želi izgraditi u medijima mora za sebe odabrati jedan medij u kojem se želi graditi. Kod mene je to već u početku bila televizija – moja jedina ljubav. Početak mog stvaralaštva na društvenim mrežama rezultat je dugogodišnjeg rada na televiziji i želje da kreiram platformu gdje ću se u sličnoj audiovizualnoj formi izražavati samostalno. Sve je bilo neočekivano jer nisam znao kako će drugi reagirati, na kraju – moj mali projekt zapravo je postala moja mala vlastita televizija”, kaže.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andro Anic (@hey.andro)

Televizija i snimanje kao prva ljubav

Zanimalo nas je i kada je osjetio novinarski poziv, odnosno znao da je to smjer u kojem želi ići. Oduvijek ga je, govori, obavljao iznimno odgovorno i s velikim interesom. Bez obje karike taj posao ne funkcionira. Kada je bio novinar u karijernom začetku krajem 2015., išao je na terene s mikrofonima nacionalnih televizija ispred Vlade, Sabora i drugih važnih terena. Tada je osjećao veliku odgovornost prema gledateljima: pitao bi uvijek izravna pitanja, borio da se njegova riječ čuje i inzistirao na odgovorima.

“Nažalost, brojni današnji novinari izigravaju tu instituciju i ne postavljaju promišljena i aktualna pitanja. Osjeća se kao da to čine iz potrebe, a ne iz zadovoljstva i poštenja prema novinarstvu kao stupu demokracije. Kada sam išao na terene, brojni su se čudili gdje sam za to skupio hrabrost, ali za mene je to bilo samo obavljanje mog posla”, govori.

@hey_andro

kupio novi mikrofon za probu, a humor ostavio u 2007. godini. P.S. pronađite se, sretno. #fyp #foryou #balkan #balkantiktok #hrvatska #snimanje #zvukovi

♬ original sound – hey_andro

U Hrvatskoj je prošao gotovo sve najveće televizije, a onda je pala odluka o preseljenju. Andro Anić smatra da svatko, tko se želi karijerno izgraditi, treba pokušati živjeti u inozemstvu. Pojašnjava kako Europska unija pruža fleksibilnost i privilegiju rada u svim članicama, što imaju rijetko koje zemlje u svijetu.

Preko noći je moguće otići raditi u drugu zemlju i ostvariti se na nekom radnom mjestu. Čak i ako se osobi to ne svidi, dobit će neprocjenjivo iskustvo s kojim se vraća natrag u svoju domovinu.

Dodaje kako se u inozemstvu profesionalno izgradio na razini koja u Hrvatskoj nije moguća, na čemu je iznimno zahvalan. No, Njemačku ne smatra “obećanom zemljom”, niti to misli o ijednoj državi u Europi. Svaka, pojašnjava, ima svoje probleme; neka više, neka manje. Bitno je donijeti odluku što je osobi važno u kojem će okruženju živjeti. Preselio se sredinom 2019., nakon završetka stažiranja u Europskom parlamentu jer je smatrao da je njegov profesionalni put u Hrvatskoj završio te ga je odlučio dalje graditi u inozemstvu.

Interes za televizijom kod našeg je sugovornika, zapravo, vrlo specifičan. Ljubav je krenula kada je dobio dopuštenje koristiti kameru – za 6. rođendan. Gotovo 23 godine kasnije, ta ista ljubav prema medijima i televiziji ne prestaje. Kroz novinarstvo je otkrio news produkciju, područje u kojem se smatra vrhunskim stručnjakom. Već na fakultetu nije mogao dočekati trenutak kada će imati priliku kontaktirati prvu televiziju i krenuti raditi.

“To je bio HRT, kojeg sam kontaktirao e-poštom i zamolio za volontiranje. Nakon odgovora da takav institut unutar kuće ne postoji, bio sam pozvan na praksu gdje sam u razdoblju i nakon nje bio suradnik. Nakon toga stigao je poziv s N1 televizije i bio sam odmah „akviziran“ u drugu kuću”, prisjeća je.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Andro Anic (@hey.andro)

Budući da živi na relaciji između dva grada, Zagreba i Berlina, zanimalo nas je i koliko vremena provodi u Hrvatskoj te koje ga male stvari i rutine ovdje najviše razvesele.

“U Hrvatskoj sam često, u zadnje vrijeme više nego u Berlinu. Najviše me veseli hrana i krajolik jer svaki puta negdje drugdje neplanirano završim, a otkrijem i neka nova gastro mjesta. Omiljenih rutina nemam jer se većina stvari uvijek dogodi spontano, osim kada su u pitanju aktivnosti na otvorenom. Ovdje bih izdvojio penjanje na Sljeme kad sam u Zagrebu ili na vrh Marjana dok sam u Splitu. Jedna luda stvar o meni, obožavam biti na moru, ali se ne volim kupati. Jedva čekam ponovno provesti ovo ljeto u najdražem mi Splitu”, zaključuje naš razgovor Andro Anić.

FOTOGRAFIJE: TikTok, Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5