Neki dan je mlađa sestra u razgovoru spomenula kako je nakon sto godina ušla na Facebook, i to samo kako bi ciljano pogledala traženu informaciju u jednoj grupi. Nasmijala me jer je Facebook bio zapravo moja prva mreža, a i dalje uđem u aplikaciju, više iz neke navike.
Njezine navike korištenja (ili nekorištenja?) Facebooka još su jedna potvrda da se na ovu društvenu mrežu gleda kao na platformu za starije, no iz Mete sada žele to promijeniti uvođenjem noviteta.
Facebook se okreće mlađim korisnicima
Facebook želi privući mlađe korisnike da se pridruže, umjesto da većinu vremena provode na TikToku, Instagramu i drugim aplikacijama. Kako bi to postigla, matična tvrtka Meta najavila je niz promjena, s većim naglaskom na lokalne zajednice, video sadržaj i grupe. Osim toga, i ostali proizvodi poput Meta AI, Datinga i Messengera dobivaju nadogradnje, o kojima je pisao TechCrunch.
Najzapaženija promjena koju iz Mete planiraju uvesti odnosi se na proširenje zabavnih opcija, s ciljem da Facebook konkurira aplikacijama poput TikToka. No, promjene će također naglasiti i praktične mogućnosti koje ova društvena mreža nudi korisnicima unutar lokalnih zajednica. Osim grupa za kupnju i prodaju, Facebook je važna platforma za organizaciju i komunikaciju u lokalnim grupama, primjerice u onima pogođenima prirodnim katastrofama, kao što je bio slučaj u državama koje su pogodili uragani Helene i Milton.
Ove promjene dolaze u trenutku kada pada popularnost Facebooka kao brenda, što je kompaniju navelo da se 2021. preimenuje u Meta i fokus s glavne društvene mreže usmjeri na metaverzum. Korisnička baza Facebooka stari, a mlađi se ne prijavljuju u dovoljno velikom broju kako bi stvorili novu generaciju korisnika. To je, piše TechCrunch, posebno izraženo u SAD-u. Prema podacima istraživačkog centra Pew, samo 33% američkih tinejdžera koristilo je Facebook prošle godine, u usporedbi sa 71%, koliko ih je bilo u 2014.
Međutim, Meta ostaje optimistična jer je primijetila da mladi odrasli, posebice oni u dvadesetima, koriste određene funkcije poput grupa i Marketplacea. Čak je i The New York Times izvještavao o tome kako nova generacija Facebook više koristi za second hand kupovinu nego za društveno umrežavanje. Najavljene promjene osmišljene su kako bi Facebook učinile pristupačnijim za one koji se žele povezati s lokalnom zajednicom ili zabaviti, umjesto da bude isključivo mreža usmjerena na prijatelje.
Što je novo na Facebooku?
- Facebook uvodi novi tab pod nazivom “Lokalno” koji će objediniti lokalne sadržaje iz različitih izvora, poput Marketplacea, Grupa i Događanja u jedan odjeljak. Ovdje će korisnici moći pronaći aktivnosti u blizini, lokalne grupe u kojima je moguća kupnja, preporuke o novim popularnim mjestima u susjedstvu i slične sadržaje.
- Lokalna zajednica bit će istaknuta i na feedu pa će se korisnicima prikazivati zanimljive objave i informacije iz područja u kojem se nalaze. To može uključivati lokalna događanja, grupe, istaknute osobe ili poduzeća, artikle za prodaju na Marketplaceu…
- Facebook uvodi i tab “Explore” koji će biti usmjeren na personalizirane preporuke. Koristit će algoritam kako bi korisnicima prikazao ne samo sadržaj koji ih zabavlja, već i onaj koji ih povezuje s njihovim specifičnim interesima, čak i ako su usko definirani. Na primjer, navodi TechCrunch, korisnici bi mogli pronaći savjete za prvo putovanje u inozemstvo, DIY trikove za prenamjenu namještaja ili grupe za trening maratona, između ostalog.
- Explore tab također će biti istaknut u redizajniranoj aplikaciji. Klikom na njega, korisnici će biti preusmjereni na stranicu koja nalikuje Pinterestu ili aplikaciji Lemon8 (posebno popularnoj među mlađim korisnicima zahvaljujući TikToku). Stranica će biti podijeljena u dva dijela: For You i Nearby.
- Video tab bit će ažuriran kako bi video player bio proširen preko cijelog ekrana, što će korisnicima omogućiti gledanje kratkih, dugih i live videozapisa na jednom mjestu. Tako će Reels dobiti istaknutije mjesto na Facebooku. Iz tvrtke napominju kako korisnici provode gotovo 60% vremena na aplikaciji gledajući videozapise, pri čemu više od polovice njih svakodnevno gleda reelse.
Eventi, grupe, dating…
- Facebook eventi također će dobiti nove funkcije, poput tjednog i vikend pregleda nadolazećih događanja, temeljenih na interesima korisnika. Iz kompanije navode kako će pregledi dolaziti u obliku Facebook obavijesti. Korisnici će također moći pozvati svoje pratitelje s Instagrama na događanja kreirana na Facebooku, kao i slati SMS ili e-mail pozivnice onima koji nemaju account.
- Facebook grupe dobivaju novi AI funkciju, nazvanu “Group AI”. Osmišljena je kako bi članovima grupa olakšala pronalaženje odgovora na postavljena pitanja; uključujući i ona koja su ranije postavljena. Ta će značajka od velike pomoći biti adminima grupa koji se često susreću s ponavljanjem istih pitanja od strane novih članova. Funkciju aktivira admin grupe te se pojavljuje sučelje slično chatu u kojem članovi mogu postavljati pitanja i dobiti poveznice na relevantne objave unutar grupe. Opcija se trenutno testira u SAD-u i Kanadi.
Ovo je ažuriranje usmjereno na grupe koje su postale ključno područje za novu generaciju korisnika, s obzirom na to da privlače 1,8 milijardi korisnika, dok je svaki mjesec aktivno čak 25 milijuna javnih grupa, prema podacima iz Mete. Osim što će unutar svake grupe biti pojednostavljeno pronaći željeni sadržaj, Facebook pretraživanje će sadržaj iz grupa organizirati u sekciju pod nazivom “Što ljudi u grupama govore”.
- Facebook Dating, s ciljem stvaranja novog prostora za online upoznavanje, uvodi značajku “Matchmaker”. Ona omogućuje da najviše pet prijatelja pretražuje potencijalne partnere za jednog korisnika. Značajka je, piše TechCrunch, uvedena nakon što je Meta primijetila da su razgovori unutar Facebook Datinga porasli za 24% među mladima u SAD-u i Kanadi u protekloj godini.
Nove AI i Messenger značajke
Sve navedene promjene imaju za cilj učiniti ovu društvenu mrežu privlačnijom za novu generaciju korisnika, koji koriste Facebook na drugačiji način od odraslih koji su mu se prvotno pridružili. To uključuje uvođenje novih tehnologija, poput umjetne inteligencije. Meta AI značajka pod nazivom “Imagine Yourself” koja generira slike, integrirana je u Facebook Feed, Storyje i korisničke profile, kako je ranije najavljeno.
Uz to, uvedeni su i AI sažeci komentara, prisutni u javnim grupama, na stranicama i kod kreatora sadržaja. Iz TechCruncha kažu kako nisu posebno korisni jer mogu umanjiti jedno od najzanimljivijih iskustava na ovoj društvenoj mreži: skrolanje kroz komentare.
Funkcija Notes, koja omogućuje dijeljenje statusa u obliku oblačića iznad profila i trenutno je prisutna na Instagramu, dolazi i na Facebook, ali za sada u testnoj verziji. Funkcija Memories, koja prikazuje stare fotografije iz prijašnjih razgovora, također će biti uvedena.
Messenger dobiva još jedan feature, Communities, sličnu WhatsAppu, a korisnicima će omogućiti povezivanje na temelju zajedničkih interesa. Communities će nuditi alternativu Facebook grupama te sadržavati QR kod za pridruživanje. Sve promjene dolaze u sklopu novog programa monetizacije za kreatore sadržaja, koji im omogućuje veću zaradu od različitih formata sadržaja na Facebooku.
FOTOGRAFIJE: Pexels, Unsplash+