Kada je lansiran 1. travnja 2004., Gmail je nudio cijeli gigabajt prostora za pohranu, nevjerojatnu količinu u usporedbi s drugim pružateljima usluga e-pošte u to vrijeme, piše Morning Brew. To je mnogim ljudima “zasmrdilo” kao još jedna prvotravanjska šala, no pokazat će se ne samo istinom, već i pravom revolucijom u načinu na koji komuniciramo u digitalnom svijetu.
Gmail računi isprva su bili dostupni samo uz pozivnicu i bili su toliko traženi da su se na eBayu prodavali po 250 dolara. Dva desetljeća kasnije, Gmail ima procijenjenih 1,8 milijardi korisnika i danas slavi svoj 20. rođendan.
U priopćenju kojim je najavio lansiranje novog servisa, odnosno nove usluge, Google je 2004. godine najavio kako planira revolucionirati naše e-mail sandučiće. Najavljeni 1 GB prostora za prohranu omogućio je korisnicima da zadrže otprilike 13.500 mailova. Usporedbe radi, u to su vrijeme Yahoo i Hotmail nudili mogućnost pohrane oko 60 mailova. Zatim je tu bila nakana koja se danas uzima zdravo za gotovo, ali tada nam je bila skoro pa nevjerojatna: da brzo i jednostavno možemo pronaći staru e-poštu. Naposljetku, brzina: povezivanjem razgovora u niz ušteđeno je vrijeme koje smo prethodno trošili u preskakivanju više e-mailova.
Što nosi budućnost? Unatoč tome što aplikacije za slanje poruka poput Slacka dominiraju poslovnom komunikacijom, čini se da Gmail ne ide nikamo. Štoviše, Google je predstavio AI alate koji mogu pomoći u izradi e-mailova, pretraživanju arhive i poboljšanju sigurnosti.
Ovako je izgledalo priopćenje povodom
lansiranja Gmaila 2004. godine:
MOUNTAIN VIEW, Kalifornija, 1. travnja 2004. – Usred neobuzdanih medijskih nagađanja, Google Inc. danas je objavio da testira pretpregledno izdanje Gmaila – besplatne usluge web pošte temeljene na pretraživanju, s kapacitetom pohrane do osam milijardi bitova informacija, što je ekvivalent 500.000 stranica e-pošte. Po korisniku.
Inspiracija za Gmail došla je od Googleove korisnice koja se žalila na lošu kvalitetu postojećih usluga e-pošte, prisjetio se Larry Page, Googleov suosnivač i predsjednik. “Žalila se što svoje vrijeme troši na pokušaje pronalaska mailova. A kada to ne radi, mora brisati e-poštu kao luda kako bi ostala ispod obveznog ograničenja od četiri megabajta. Pa nas je pitala: ‘Možete li vi ljudi ovo popraviti?'”
Ideja da bi mogao postojati bolji način za rukovanje e-poštom privukla je pozornost Googleovog inženjera koji je smatrao da bi to mogao biti dobar projekt za “20 posto vremena”. (Google zahtijeva od inženjera da provedu dan u tjednu na projektima koji ih zanimaju, nevezano za njihove dnevne poslove). Nakon milijuna M&M-ova rođen je Gmail.
“Ako Googleov korisnik ima problema s e-poštom, imamo i mi”, rekao je Googleov suosnivač i predsjednik tehnologije, Sergey Brin. “I dok je razvoj Gmaila bio malo kompliciraniji nego što smo očekivali, drago nam je što ga možemo ponuditi korisniku koji ga je tražio.”
Page je dodao: “Gmail rješava sve moje komunikacijske potrebe. Brz je i jednostavan i ima svu pohranu koja mi je potrebna. I mogu ga koristiti s bilo kojeg mjesta. Sviđa mi se!”
Danas će nekolicina korisnika početi testirati pretpreglednu verziju Gmaila. Za razliku od drugih besplatnih usluga web pošte, Gmail je izgrađen na ideji da korisnici nikada ne bi trebali pohranjivati ili brisati poruku ili se mučiti da pronađu e-poštu koju su poslali ili primili. Ključne značajke Gmaila uključuju:
- Pretraživanje: Izgrađen na Google tehnologiji pretraživanja, Gmail omogućuje ljudima brzo pretraživanje svakog maila koji su ikada poslali ili primili. Korištenjem ključnih riječi ili značajki naprednog pretraživanja, korisnici Gmaila mogu pronaći ono što im je potrebno, kada im je potrebno.
- Pohrana: Google vjeruje da bi ljudi trebali moći zauvijek zadržati svoju poštu. Zato Gmail dolazi s 1000 megabajta (1 gigabajt) besplatnog prostora za pohranu – više od 100 puta više od onoga što nudi većina drugih besplatnih usluga web pošte.
- Brzina: Gmail čini korištenje e-pošte bržim i učinkovitijim eliminiranjem potrebe za spremanjem poruka u mape i automatskim organiziranjem pojedinačnih e-poruka u smislene “razgovore” koji prikazuju poruke u kontekstu svih odgovora poslanih kao reakciju na njih. I pretvara dosadne spam poruke e-pošte u ekvivalent mesnih konzervi.
Prema Pageu i Brinu, Google će probnu verziju Gmaila učiniti dostupnom malom broju ljubitelja e-maila. Uz malo sreće, Gmail će se pokazati popularnim rješenjem za njih – i za izvornog korisnika koji je pokrenuo ideju.
Oni koji žele saznati više o Gmailu mogu posjetiti gmail.google.com.
FOTOGRAFIJE: Pexels, Unsplash, Kaboom Pics