U srcu Kopenhagena, na adresi Østergade 61, smjestio se HAY House, prostor koji nadilazi klasične okvire trgovine. Ovaj impresivni objekt proteže se na četiri kata i predstavlja jedinstveni spoj ureda, showrooma i dućana. Posjetitelji ga opisuju kao jedno od najinspirativnijih mjesta za ljubitelje dizajna u danskoj prijestolnici, a društvene mreže preplavljene su fotografijama interijera i govore same za sebe: HAY House je postao nezaobilazna stanica u gradu.
HAY: Danski dizajn za svakodnevni život
Osnovan 2002. godine u Kopenhagenu od strane Mette i Rolfa Haya, brend HAY brzo je stekao međunarodnu prepoznatljivost zahvaljujući svojoj filozofiji stvaranja pristupačnog, ali estetski privlačnog namještaja i dodataka za dom. Njihova misija bila je demokratizirati dizajn, čineći ga dostupnim široj publici bez kompromisa u kvaliteti ili stilu.
HAY je poznat po suradnjama s renomiranim dizajnerima poput Ronana i Erwana Bouroulleca, Stefana Dieza, Naotoa Fukasawae i Hee Wellinga, a rezultat tih partnerstava su brojni prepoznatljivi komadi suvremenog dizajna. Kolekcija vrtnih stolova i stolica “Palissade”, koju potpisuju Bouroullec braća, modularna sofa “Mags”, razvijena unutar HAY-ovog internog dizajnerskog tima, te stolica “About A Chair” dizajnera Hee Wellinga, samo su neki od proizvoda koji savršeno spajaju čiste linije, funkcionalnost i suptilnu igru boja, karakterističnu za brend. Upravo zahvaljujući tom pristupu, HAY namještaj prirodno se uklapa u suvremene interijere.
HAY House je više od trgovine
HAY je izgrađen na načelima da sve što njegovi dizajneri stvaraju crpi inspiraciju iz tri glavna izvora: umjetnosti, arhitekture i mode, s ciljem stvaranja gostoljubivih mikrosvjetova. HAY House je postao primjer upravo toga.
Rolf Hay objašnjava: „Kada je HAY u svom najboljem izdanju, on okuplja ljude. S HAY Houseom pokušali smo osmisliti prostor u kojem su velikodušnost i toplina prisutni, prostor koji istovremeno odražava sadašnji trenutak i našu viziju budućnosti.”
HAY House u Kopenhagenu doživio je značajnu transformaciju tijekom 2021. godine, kada je danski dizajnerski brend proširio svoj prostor s dvije na četiri etaže. Ova ekspanzija predstavljena je tijekom festivala 3 Days of Design, a cilj je bio stvoriti prostorije koje u prvi plan ističu HAY namještaj, rasvjetu i dodatke. Na drugom i trećem katu tako se smjestio dućan, a dodatne etaže uključuju showroom i radni prostor tvrtke, čime je HAY House postao ne samo trgovina, već i mjesto inspiracije i kreativnosti. Ova proširena verzija HAY Housea omogućila je posjetiteljima da dožive proizvode brenda u stvarnim kontekstima, pružajući uvid u to kako se HAY dizajn može integrirati u različite životne prostore.
Jedna od najfotogeničnijih lokacija unutar HAY Housea svakako je prostorija s plavim policama, koje privlače poglede i mobilne telefone čak i u jakoj konkurenciji photo-friendly kutaka diljem trgovine. Riječ je o New Order sustavu polica, koji je dizajnirao Stefan Diez za HAY, a koji je prilikom renovacije obojen u potpuno novu nijansu plave i danas u potpunosti ispunjava jednu od prostorija na nižim katovima.
U isto vrijeme, dok glavni dio trgovine – koji obuhvaća dvije donje etaže – zadržava klasičnu HAY estetiku, prostori za događanja na gornjim katovima uređeni su u nešto mekšim, svjetlijim tonovima. Cilj je bio stvoriti dojam prelaska u drugi svijet, kako je objasnila kreativna direktorica Mette Hay, dajući posjetiteljima osjećaj da ulaskom u event prostor ulaze u sasvim novo, zasebno iskustvo.
Renovacijom HAY Housea, ovaj kultni prostor dodatno je učvrstio svoj status jednog od najuzbudljivijih dizajnerskih odredišta u Kopenhagenu. Uz prepoznatljive proizvode, promišljeno uređene interijere i atmosferu koja poziva na istraživanje, HAY House uspijeva nadmašiti očekivanja čak i onih koji od skandinavskog dizajna traže nešto više od minimalističke estetike.
FOTOGRAFIJE: Instagram