Novu sezonu rubrike “Ulovljeni na izlasku iz ureda” otvaramo uz Ivu Roić, Account Directora u agenciji Morgan Grey. Veselili smo se ponovno zaviriti u svakodnevicu profesionalaca iz raznih industrija, a Iva nas je, uz svoj zarazno pozitivan stav, povela iza kulisa dinamičnog poslovnog života u svijetu digitalnog marketinga. Ugostila nas je u uredu u kojem se savršeno spajaju produktivnost i opuštenost, a kasnije izvela i u jednu sunčanu šetnju, što je punjenje baterija koje nam je svima trebalo; daleko od ekrana računala.



Iva Roić
Draga Iva, otkrij nam više o sebi!
Bok svima, ja sam Iva i imam 31 godinu, radim trenutno kao Account Director u Morgan Grey agenciji. Odrasla sam i živim u predivnom Zagrebu. Kao glavno mjesto radnje svog života ne bih ga mijenjala za niti jednu drugu lokaciju. Svoje slobodno vrijeme maksimalno koristim kako bih jednoj predivnoj djevojčici mogla biti najbolja mama i za mene je to, uz sve ostale uloge, trenutno najvažnija uloga koju imam.
Radiš kao Account Director u agenciji Morgan Grey – kako bi nekome tko ne pripada industriji opisala taj posao?
Uloga Account Directora se može opisati ukratko, ali ona se svakako razlikuje od organizacije do organizacije. U Morgan Grey agenciji moj posao Account Directora podrazumijeva komunikaciju s klijentima, budžetiranje, kreiranje strategija s ciljem ostvarivanja njihovih ciljeva, koordinacija tima i slično. U svakom slučaju rekla bih da u brojniku ima dosta toga i zadaci se mogu nabrajati do sutra, a zajednički nazivnik je, rekla bih, uspješni poslovni rezultati kako za klijenta, tako i za agenciju.

Kako sam i rekla, opis posla se razlikuje od organizacije do organizacije i trenutno imam tu sreću što sam baš ovdje, u Morgan Greyu. A razlog toj sreći jesu (osim super klijenata s kojima stvarno volim raditi), naši inhouse projekti kao što su portali Dioptrija.hr i Klik.hr. Također, s obzirom na to da smo manji kolektiv, postoji puno prostora za naše ideje i nadam se da ću vam uskoro moći i predstaviti što trenutno kuhamo u našoj “kuhinji”.
Kako je počela tvoja karijera u marketingu?
Bolje pitanje mi niste mogli postaviti jer je, zapravo, moj prvi posao, još dok sam bila studentica u marketingu, upravo bio tu – u Morgan Greyu. Ovdje sam uz Bojana i Andreju naučila i izgradila temelje za rad u digitalnom marketingu. I mogu samo biti zahvalna na mindsetu i znanju koje sam tada usvojila uz njih i sve suradnike s kojima sam tada imala prilike raditi. Iako sam i dalje ovdje, u agenciju sam se vratila prije nepunih pet mjeseci. U međuvremenu sam radila u digitalnom marketingu, ali u par firmi tako da sam ispunila svoje afinitete za radom u zdravstvu, kao i u velikoj korporaciji u kojoj sam bila glavni advertiser za jedan web shop.

Moram reći da sam baš sretna što sam izašla iz komfor zone i okušala se u drugim branšama i okruženjima jer ta iskustva su neprocjenjiva. Naučila sam puno toga, upoznala predivne ljude, a i neke koji su me naučili lekcijama.
U svakom slučaju, prošlo je sedam godina i ja sam se, na Andrejin poziv, vrlo rado vratila u Morgan Grey. I baš jedva čekam vidjeti što nas sve čeka jer tim je odličan i ovim putem pozdravljam svoje drage kolege Venku i Igora i sve koji me poznaju i vas u studiju i režiji.
Što te najviše ispunjava u poslu?
Rad s ljudima i to što sa svojim idejama i radom mogu na neki način pomoći okolini oko sebe. Klijentima mogu pomoći da lakše ostvaruju svoje poslovne ciljeve, čitateljima Dioptrija.hr portala pomažemo da pronađu relevantne informacije o zdravlju vida i slično. Najvažnije mi je da kada radim, da mogu vidjeti kakve rezultate dobivam od toga. Iako nisam doktor, bit ću slobodna pa reći da me najviše ispunjava kada nekome mogu pomoći svojim znanjem ili idejama.

S obzirom na to da si poveznica između klijenata i kreativnog tima, koliko je važno znati balansirati između kreativnosti i poslovnih ciljeva?
Taj vječni i nedostižni balans između kreative i poslovnih ciljeva… Rekla bih da se sve zapravo posloži po prioritetima. A i ne možeš svaki dan biti kreativan tako da prirodno neke dane više trošiš na kreativu, ono kada te uhvate ideje i mozak samo radi, a neke dane (njih je ipak malo više) trošiš na poslovne ciljeve i njihovo ostvarenje. Kako to najčešće i biva kod mene, najviše ideja padne na pamet kada navečer legnem u krevet pa si brže bolje zapišem natuknice u bilješke na mobitelu kako bi sutrašnji mozak podsjetila na te sve ideje.
Što bi rekla da je najveća zabluda povezana s radom u marketinškoj agenciji?
Da je dovoljno biti kreativan. 🙂 Često sam znala prilikom zapošljavanja juniora ponavljati svima kako (pogotovo u advertisingu) postoji puno operative i analitike i da, ako misle da će na ovom poslu samo smišljati super priče i reklame, da su na krivom mjestu. Tako sam i sebi i njima olakšala cijeli proces pa evo možda sam i sada nekome pomogla.


Što bi poručila mlađim kolegama koji tek ulaze u svijet marketinga, imaš li kakav vrijedan savjet kojeg bi voljela da čuju?
Ne znam je li vrijedno ovo što ću sada reći ali: ako mislite da je to posao koji želite raditi, nikada se nemojte bojati pitati sve što vas zanima i ne trošite vrijeme ostajući u lošoj radnoj atmosferi. Ponekad ni sami nismo sigurni jesmo li za nešto, evo ja sam sasvim slučajno prvi posao imala u digitalnom marketingu, i onda tu odlučila i ostati. Ali sasvim je u redu i da probate raditi u branši i ne ostanete u njoj ako vam to nije “to”. Uostalom, danas je pojam marketinga toliko širok da je to za svakog nešto drugo.
Koji su ti možda manje omiljeni trenuci u poslu?
Najmanje omiljen trenutak na poslu je onaj kada dođe “taj” dan kada mi ništa ne ide od ruke ili kada dugo radim na nečemu i onda u zadnji čas treba napraviti izmjene. Manjak vremena, a previše posla – ta kombinacija je ubojica elana i kreative. Ali kao što sam rekla, svaki dan nosi svoje i to je ok. Sve se manje sekiram oko takvih stvari i trudim se rješavati stvari efikasno prema prioritetima.

Možeš li izdvojiti najdraži projekt na kojem si radila posljednjih mjeseci?
Sada kao svaka novopečena mama reći ću da mi je najdraži projekt moja kći i to je istina. No, moram priznati da sam pronašla svoju “bebu” i na poslu. Trenutno radimo na projektu koji me jako veseli i ispunjava neke moje osobne ideje o ženama u biznisu i baš jedva, jedva čekam da ga uskoro predstavimo. To mi je trenutno definitivno najdraži projekt, ali na žalost ne mogu previše o njemu. Samo ću reći: drage moje žene, budite spremne!

Kako ti je izgledao današnji radni dan?
Danas kako se kaže: “od jutra nisam stala”. Ujutro sam obavila razgovor s klijentom, bacila pogled na rezultate kampanja i optimizirala ih. Napravila provjeru članaka na Dioptrija.hr i Klik.hr koji su bili zakazani za danas. Svako jutro, pa tako i ovo, nakratko se koordiniram s kolegicama koji su nam planovi i imamo li kakvih sastanaka.
A evo baš danas smo imali vrlo zanimljivu radionicu s psihologom Borisom Blažinićem na temu funkcioniranja unutar tima, povjerenja između tima i kako komunicirati s članovima tima s obzirom na različite tipove osobnosti. Bilo je baš inspirativno i moram reći da obožavam edukacije i radionice, to je pravi refresh za marketinški mozak.



Gdje ideš danas nakon posla?
U park. Sa svojim mužem i kćerkom. Možda nam se pridruže prijatelji sa svojom djecom ili netko od braće i sestara i mojoj sreći nema kraja. Više-manje nakon posla jurim doma vidjeti nju, a ponekad poslije posla obavljam stvari poput frizera ili kave s prijateljicom.
Imaš li hobi ili omiljenu aktivnost za switchanje između radnog i slobodnog vremena?
Od kad sam postala mama, kod mene je ta granica postala vrlo jasna. Kada završim s poslom i dođem doma, moje slobodno vrijeme počinje. Iako mi nikada nije problem odraditi poziv ili diskutirati o nekim idejama s kolegama ili klijentima u svoje slobodno vrijeme jer to dolazi prirodno. Operativu ostavljam, ako nigdje ne gori, za sutra.

Omiljena afterwork mjesta u gradu?
Nikad nisam imala omiljena mjesta, ali zato imam omiljene ljude. Tako da kada se dogovaram za afterwork druženje moj najčešći prijedlog lokacije je: “svejedno mi je, gdje god je tebi draže”.
Tvoj savršeni After5 – što, gdje i s kim?
Pa imam neke dvije omiljene After5 varijante. Jedna je: moj muž, mala i ja s našim prijateljima i njihovom djecom u prirodi na suncu gdje možemo popit kavu i podružiti se. Druga varijanta je druženje s familijom, bilo gdje. Blagoslovljeni smo i s moje i s Lukine strane; uživamo u obiteljskim druženjima i baš nikada nam nije dosadno.



FOTOGRAFIJE: Tatjana Bukvić