Ivan OberanIvan Oberan

Po noći DJ, a po danu grafički dizajner: Upoznajte Ivana Oberana

04.12.2023. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#glazba | #dizajn

Freedom to Fail, Freedom from Fear, Freedom from Chaos i Freedom to Be četiri su postulata agencije Futura DDB Hrvatska u kojima se svatko od nas može pronaći, zar ne? Njihov je autor Ivan Oberan, multimedijski i grafički dizajner u agenciji Futura DDB Hrvatska. Otkriva kako su nastali, ali i kako je to općenito raditi u marketinškoj agenciji.

Ivan Oberan – po noći DJ, a po danu grafički dizajner

Da bi se stvorilo nešto novo i kreativno, potrebna nam je sloboda. U poslovnoj praksi, polje slobode određuje tržište, ali i individualne sposobnosti pojedinca, njegov talent, maštu i znanje. Upravo su četiri slobode Freedom to Fail, Freedom from Fear, Freedom from Chaos i Freedom to Be interpretirana u formi četiri vizuala i predstavljaju temelje interne kulture agencije Futura DDB Hrvatska.

“U prijevodu, ne postoji uspjeh bez neuspjeha, hrabrost bez straha, red bez kaosa, niti izražavanje bez suzdržavanja – riječ je zauvijek o dvije strane iste medalje. Vizuali slijede ovaj uvid, a uvid slijedi promišljanje naše stvarnosti; stvarnosti koju, na kraju krajeva, mi sami oblikujemo, modeliramo, kreiramo”, poručio je Oberan vezano uz vizuale koji su u formi plakata s finala Zagreb Design Weeka 2023 stigli kao donacija agencije Futura DDB knjižnici Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koju sada krase. 

“Smatramo da su to ključne, motivacijske poruke koje trebamo prenijeti generacijama koje tek dolaze na tržište rada i zajedno s njima graditi novi, bolji svijet.” 

Na pitanje čime se točno bavi u Futuri DDB, Ivan Oberan nam objašnjava da mu je u fokusu prvenstveno grafički dizajn za razne klijente, pa onda i animacija te video montaža. No, dodaje kako je u marketinškoj agenciji zapravo svaki dan svoja priča. 

“Dinamično je i zanimljivo. Volim to što radim. Volim se igrati i kombinirati razne stilove dizajna i psihologije”, dodaje Oberan i ne krije kako, kada bi morao, opisao svoj rad kao kombinaciju Bauhaus škole za dizajn s geštalt-psihologijom i modernim stilovima i pristupima. Naime, postoji prostor u kojem psihologija djeluje kroz vizuale i druge medije, ali to uvelike ovisi o senzibilitetu klijenta. On je taj, govori Oberan, koji na kraju dana šalje želje i pozdrave, naravno, iza kojih može stajati ime agencije. 

Sve počinje i završava glazbom

Osim ljubavi prema dizajnu, jednaku strast Oberan gaji i prema glazbi radi čega se već dugi niz godina u slobodno vrijeme uspješno bavi i DJ-ingom. Upravo je ta kombinacijama, govori nam dalje, nadopuna u kojoj jedno bez drugog ne može. 

“Svaki proces počinje i završava glazbom. Govorimo o simbiotičnim, multikanalnim formatima, čak i kad pred klijenta izađe samo jedan format. To je očekivani aspekt, ali on ima i samo meni vidljivo naličje”, nastavlja Oberan kojeg pitamo kako zapravo usklađuje rad u agenciji i DJ-ing. Ističe kako je od samih početaka jedno vezano uz drugo, ali balansirano, tako da je preko tjedna u fokusu agencija, a vikendom party. 

Naravno, nije nam promaknulo i da nam prokomentira hrvatsku glazbenu, donosno DJ scenu. Skreće pažnju kako je scena širok pojam, ali da ona koju preferira i prati nikad nije bila bolja, a koja se može pohvaliti s odličnim hrvatskim DJ-ima i sve boljim inozemnim artistima koji se kod nas bookiraju

Za kraj, pitamo ga i da nam istakne tri recentna grafička, marketinška oblikovanja koja su mu zapela za oko, ali i top tri stvari koje se aktualno vrte u njegovim slušalicama bez kojih ne može zamisliti svoj dan.

“Definitivno je to kampanja Hyundai’s FIFA Women’s World Cup Campaign Celebrates 130 Years of Women’s Soccer. Cijela kampanja, inkluzivnost, user oriented content i kompletan marketing oko filma Barbie. Također, službena brending strategija Švicarske koja je pokazala koliko je bitno da država radi na svom vizualnom identitetu. Govorim o novim švicarskim putovnicama. Još bih istaknuo kampanju Red Bulla iz 2017. i skok Felix Baumgardnera s ruba svemira. Mislim da ne postoji čovjek na svijetu koji nije pratio i iščekivao njegov skok“, objašnjava naš sugovornik i dijeli s nama tri stvari koje su mu na repeatu, a koje i vi možete uvrstiti na svoje playliste te ih poslušati ovdjeovdje i ovdje

FOTOGRAFIJE: PR

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5