Bližimo se Međunarodnom danu žena, što istovremeno znači da brojimo još sitno do Women’s Weekenda, konferencije koja se održava u Rijeci i koja već nekoliko godina, točno oko ovog dana, okuplja, povezuje i osnažuje žene, potičući naš osobni i profesionalni razvoj.
Women’s Weekend ove se godine održava od 6. do 9. ožujka u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (MMSU) u riječkom Art kvartu, a jedna od sudionica koja će održati masterclass “Liderstvo kroz Mindfulness – Search Inside Yourself” bit će Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica tvrtke Aleph u Hrvatskoj. Kako osnažiti tim i unaprijediti poslovne performanse? Ivanku smo ugostili u priči na After5 kako bismo vam ne samo približili njezinu poslovnu svakodnevicu, već i otkrili iz njezinih iskustava s terena koliko je mindfulness zapravo važan alat u današnjem poslovnom svijetu.
Biti izvršna direktorica Alepha, otkriva nam Ivanka odmah na početku, izuzetno je dinamično i podložno čestim promjenama, zbog čega uobičajeni radni dan za nju i njezin tim postaje rijetkost. Da portretiramo veličinu tvrtke, Aleph je globalna kompanija prisutna na 130 tržišta diljem svijeta. Svoje urede ima i u Hrvatskoj, a najjednostavnije rečeno Aleph zastupa vodeće tech kompanije poput Snapchata, Twittera, TikToka, Spotifyja, Amazona, Pinteresta, Reddita i mnogih drugih na tržištima gdje oni nemaju vlastite interne timove.

Nemaju ih ni u Hrvatskoj pa Ivanka i njezin tim djeluju kao produžena ruka ovih kompanija: educirani su poput njihovih internih timova, bave se digitalnim oglašavanjem, odnosno strateškim konzaltingom, kao i svakodnevnom podrškom klijentima, pomažući im da ostvare bolje poslovne rezultate na ključnim digitalnim platformama.
Klijenti im dolaze iz različitih sektora, od malih i srednjih poduzeća i raznih tipova oglašivačkih agencija do digital-first biznisa i globalnih izvoznika fokusiranih na online prodaju.
Ivanka se tvrtki priključila 2019. godine, a ja nisam mogla ne istaknuti u našem razgovoru koliko se digitalni krajolik mijenjao u tih nekoliko godina. Složit će se sa mnom: danas se suočavamo s još većom fragmentacijom tržišta, bržim razvojem novih tehnologija i sve sofisticiranijim potrebama klijenata.
“Kao tvrtka, ključ našeg uspjeha leži u našoj sposobnosti da se prilagodimo, budemo agilni i stalno pratimo nove trendove.“
A ti novi trendovi već su itekako prisutni i u Hrvatskoj. Uzmimo samo za primjer TikTok, čije je oglašavanje nedavno stiglo u našu zemlju. Aleph je odmah svoje resurse usmjerio na ovu mrežu i postao ekskluzivni sales partner za TikTok u Hrvatskoj.
“Trenutno prolazimo kroz fazu zagrijavanja, što smo primijetili krajem 2024. godine, kada su oglašivači došli isprobati TikTok i testirati njegov potencijal te ostali i nastavili se oglašavati na Tik Toku i dalje. TikTok je zaista postao fenomen u oglašavanju, stvarajući buzz kakav nijedna druga platforma nije uspjela postići do sada”, priča mi Ivanka.

Pitam ju ima li kod klijenata, oglašivača u Hrvatskoj, određene skepse spram TikToka i reklama na njemu:
“Nismo primijetili da postoji skepsa ili inercija, već veliki interes kojeg dobri rezultati potvrđuju. Sada očekujemo nove formate, za koje vjerujemo da će dodatno potaknuti interes oglašivača. Naravno, potrebno je vrijeme da se platforma ‘zarola’ na određenom tržištu, ali trenutno možemo reći da su reakcije izuzetno pozitivne.”
Iako brinu i za sve druge, gore navedene platforme, nije tajna da je u Aleph Hrvatska trenutno najveća gužva upravo u TikTok timu. No, što sve njihovi stručni timovi uopće rade, pitate se?
Pomažu klijentima da postignu bolje rezultate u svojim online kampanjama (“na primjer, trenutno radimo s jednim klijentom na Amazonu s ciljem smanjenja cijene troška akvizicije na kanalu”), a drugi segment njihove podrške uključuje svakodnevnu podršku, rješavanje bugova, banova i sličnih problema s kojima se klijenti suočavaju, kao i kontinuirane edukacije o novostima i promjenama na platformama.

No, dosta o TikToku. „Bacamo“ se na temu osobnog razvoja, i razvoja vlastitih vještina rukovodstva.
„Za mene je osobni razvoj važan. Vjerujem da je jedan od razloga zašto smo ovdje na ovom planetu upravo taj da se razvijamo i rastemo kao osobe. Svojem razvoju pristupam svjesno, nastojeći unijeti što više svjesnosti u svoj život, a time i u svoj leadership, aktivno radeći na sebi”, priča mi Ivanka i pritom ističe da ne vjeruje u savršenstvo.
Radije prihvaća nesavršen život sa svim njegovim nijansama, pa tako i leadership koji prolazi kroz različite faze, neke skladne, a neke manje. Sve je to dio procesa učenja. Na tom putu, važno je imati zdravu i ispravnu namjeru, te težiti dobrome, iskrenom i skladnom.
Koje su najčešće prepreke s kojima se lideri danas suočavaju?
Po njoj, to je nedostatak razumijevanja vlastitih slabosti. Potrebno je prepoznati svoje blind spotove, raditi na otpuštanju kontrole, biti fleksibilniji i adaptivniji. Sve te prepreke mogu se prevladati kontinuiranim radom na sebi pa, kako će i sama reći, važno je da lideri pronađu načine i vrijeme za ulaganje u vlastiti razvoj i unapređenje profesionalnog, ali i osobnog života na svim razinama.
Ivanka je danas trenerica upravo u tom segmentu leadershipa. Potpunim izrazom, možemo reći da je trenerica mindfulnessa i neuroscience based emotional inteligence leadership trener. Do ovih titula dovela ju je činjenica da nakon završenog fakulteta nije stala – nastavila je ulagati u samu sebe i završila brojne stručne škole.

„U školama nas uče bazične vještine kao što su pisanje, matematika, jezik i slično pa potom na fakultetu hard skills, odnosno stručne vještine kao što su specifična znanja ekonomije, prava itd. Potom u nekim organizacijama učimo soft vještine – pregovaračke, kreativne, prodajne… Nitko nas ne podučava osobnim kvalitetama i razvoju poput kvalitete i sklada naše osobnosti, motivacije, volje, dosljednosti, samopouzdanja. A da ne govorim da nas nitko ne uči temeljima osobnog i organizacijskog razvoja kao što su svjesnost, stanje svijesti, integritet, etika, zdravlje, fokus, vizija, energija, intrinzična motivacija, autentičnost – suštinsko ja, naša temeljna uvjerenja i mentalni modeli”, pojašnjava mi.
Samosvjesnost nam omogućava da proširimo svjesnost o svim tim aspektima sebe te da dođemo do dubljih uvida kako to što mi jesmo kreira našu stvarnost, odnose i kulturu naših timova i organizacija. Menadžer koji je skladan, integralan te ima proširenu svjesnost sebe, ističe Ivanka, može puno jasnije vidjeti, a i razumjeti stvarnost te puno skladnije reagirati, a i kreirati ju.
“Svaki tim, to jest organizacija je ograničena osobnim razvojem njegovog lidera, njegovim mentalnim modelima, obrascima ponašanja i obrambenim mehanizmima te će se moći razvijati onoliko koliko je sam lider razvijen.“

Ivankino zanimanje za ove teme započelo je još u djetinjstvu, a produbilo se u srednjoj školi, premda tada (na Internetu) nije bilo toliko dostupnih izvora kao danas, te se nastavilo nakon fakulteta. Shvatila je da je osobni razvoj najveći neiskorišteni potencijal u organizacijama i društvu uopće:
“Ono što me posebno privuklo jest mogućnost i potencijal da živimo skladno, osvješteno, ispunjeno, sretno i autentično. Smatram da je ključ u tome da krenemo na unutarnje putovanje i pogledamo unutar sebe.”
Budući da smo sada već duboko u temi mindfulnessa, zanima me koliko je mindfulness danas zastupljen u poslovnoj areni.
Ivanka će reći mnogo (i odavno), pogotovo na Zapadu.
Riječ je o treningu pažnje, koja je temelj za razvoj viših kognitivnih i emocionalnih sposobnosti. Kroz mentalni trening pažnje, jačamo ključne kvalitete uma kao što su smirenost i prisutnost. Prisutnost uma omogućava nam da učinkovito upravljamo svojom pažnjom, a potom i svojim ponašanjem, što otvara vrata za razvoj različitih vještina – od emocionalne inteligencije i uspješnog liderstva do jače timske suradnje.
Kompanije poput Googlea, LinkedIna, Salesforcea, SAP-a i Aetne prepoznale su mindfulness kao ključni faktor za povećanje angažiranosti zaposlenika, smanjenje stresa i poboljšanje poslovnih performansi. Zbog toga mnoge od njih zapošljavaju Head of Mindfulness kao standardnu organizacijsku funkciju. Razvijanjem samosvjesnosti i mindfulness vještina, organizacije mogu ne samo poboljšati dobrobit svojih zaposlenika, već i potaknuti bolje performanse, veću kreativnost i snažnije liderstvo.

Mindfulness će biti tema Ivankinog masterclassa
na Women’s Weekendu.
Pitam ju za kraj, što ćemo imati priliku čuti i naučiti?
“Ove godine na Women’s Weekendu imat ćemo priliku razgovarati o mindfulnessu i leadershipu temeljenom na razvoju emocionalne inteligencije bazirane na neuroznanosti, kroz program Search Inside Yourself (SIY) koji je razvijen u Googleu. Ovaj znanstveno potvrđeni pristup razvoju liderstva, dobrobiti zaposlenika i poslovnih performansi integrira mindfulness i emocionalnu inteligenciju kako bi pomogao organizacijama da unaprijede svoj rad i kulturu. Program je osmišljen od strane vodećih stručnjaka u područjima emocionalne inteligencije i mindfulnessa, uključujući dr. Daniela Golemana, dr. Richarda Davidsona i dr. Jona Kabat-Zinna. Kombinirajući najnovija istraživanja iz psihologije, neuroznanosti i liderstva, SIY predstavlja jedinstvenu sinergiju znanja i prakse koja ga čini jednim od najcjenjenijih globalnih programa za osobni i profesionalni razvoj”, zaključuje priču Ivanka.
Pridružite li se Women’s Weekendu u Rijeci ove godine, tako ćete imati priliku istražiti kako mindfulness i emocionalna inteligencija mogu otključati puni potencijal vaše organizacije.
Fotografije: Tatjana Bukvić
Lokacija snimanja: Themelia Zagreb