Daniel Ackermann: Idealni poslodavac 2025. godine je fleksibilan, transparentan i svrhovit

19.05.2025. | AUTOR: After5

Ljudi u biznisu | Život prije 5
#Weekend Media Festival | #Daniel Ackermann | #HR.Weekend

U svijetu gdje se sve mijenja brže nego ikada, rijetki su oni koji uspiju ostati korak ispred. Direktor HR.Weekenda i CEO agencije Degordian Daniel Ackermann upravo je jedan od njih. Njegov profesionalni put obilježen je hrabrim odlukama, prepoznavanjem prilika tamo gdje ih drugi ne vide i stalnim pomicanjem granica onoga što je moguće. Jedna od tih prilika je i HR.Weekend koji se ove godine održava u sklopu punoljetnog izdanja Weekend Media Festivala.

Od 18. do 21. rujna u staroj Tvornici duhana u Rovinju treći put okupit će se HR profesionalci, voditelji ljudskih potencijala, predstavnici tvrtki i svi one koji žele saznati odgovore na najaktualnija HR pitanja. No, prije nego što krenete u Rovinj, pročitajte što nam je ispričao Daniel Ackermann.

HR.Weekend 2025.

Kako se HR.Weekend mijenjao u protekle tri godine?

Drugo izdanje HR.Weekenda, u odnosu na prvu godinu, naraslo je skoro duplo, po broju posjetitelja i broju govornika. Tako da i ove godine očekujemo sličan rast. Prikupljali smo feedback naših sudionika kako bismo osigurali što bolji content i iskustvo, a tako se mijenjao i HR.Weekend. Slušali smo i preporuke za govornike pa mislim da su osluškivanje tržišta, želja i preporuka zaista doprinijeli ovakvoj prepoznatljivosti. No, HR.Weekend kao takav i dalje želi graditi platformu u kojoj će se regionalni HR stručnjaci i stručnjakinje okupljati, razmjenjivati mišljenja i, u konačnici, jako dobro podružiti. U toj sferi se nije mijenjao, tu je samo fokus na održavanju i jačanju tog osjećaja.

Po čemu se razlikovalo svako od izdanja?

Prve godine smo imali samo viziju i pristupili festivalu kao prostoru za eksperimentiranje i učenje. Stvorili smo priliku da testiramo što funkcionira, a što možemo unaprijediti. Upravo zahvaljujući tom pristupu, izgradili smo kvalitetne temelje za iduće izdanje. Krenuli smo daleko ozbiljnije i dodali drugu dvoranu te time značajno povećali količinu sadržaja. Ove godine, značajan iskorak radimo s nagradama. Održat ćemo čak dvije dodjele nagrada. Za najbolje HR-ovce, u suradnji s HR Centrom, održat ćemo i dodjele “HR Manager”, dok ćemo s kompanijom Luppa dodijeliti nagrade za najbolja radna mjesta “Top Workplace”.

Koje su teme trećeg izdanja HR.Weekenda?

Neke od tema koje ćemo pokriti u trećem festivalskom izdanju su HR izazovi u obiteljskim firmama, što je, a što nije employer branding, što HR može naučiti od sporta te kako se prilagoditi Gen Z mozgu, s naglaskom na smanjeni fokus i utjecaj na poslove koji traže maksimalnu pažnju.

Hr.Weekend, Hr.Weekend 2025., Daniel Ackermann, Weekend Media Festival
Daniel Ackermann

Tko su neki od glavnih govornika koji dolaze na HR.Weekend?

Među ovogodišnjim govornicima je Bogdan Radaković, potpredsjednik za ljudske potencijale, globalnu transformaciju i organizacijske promjene u švedskoj kompaniji Essity, govorit će o inovativnim pristupima u razvoju lidera. Svoja razmišljanja o organizacijskom razvoju s fokusom na obiteljske firme podijelit će i Boris Vukić, partner i jedan od osnivača Adizes Southeast Europe (ASEE).

Pridružit će nam se i Selina Millstam, globalna HR liderica, a kako mindset vrhunskih sportaša može postati alat HR stručnjaka otkrit će sportski psiholog u prvoj momčadi GNK-a Dinamo Zagreb Boris Balent. Globalnu perspektivu strateškog upravljanja predstavit će Ilya Bonic, predsjednik Mercerova odjela za karijere i član izvršnog vodstva, a na HR.Weekend dolazi i Bruna Kostelac Košir, glavna izvršna direktorica za ljudske potencijale Mplus grupe.

Odakle dolazi motivacija za organizaciju ovakvog tipa festivala?

Uvidjeli smo da je došlo zlatno vrijeme HR-a gdje je postao izuzetno strateški važan, a u isto vrijeme, nije bilo kvalitetnih konferencija i festivala kakve smo viđali u drugim industrijama. Iz tog razloga, rodila se ideja o HR.Weekendu. Odličan content, networking, zabava i centralno mjesto regionalnog HR-a. Koncept je bio izuzetno uspješan i postao je dio HR kulture.

Hr.Weekend, Hr.Weekend 2025., Daniel Ackermann, Weekend Media Festival

Uz treće izdanje HR.Weekenda, održava se i drugo izdanje AI.Weekenda. Ima li umjetna inteligencija utjecaja na upravljanje ljudskim potencijalima?

Izuzetno! AI je najveća inovacija od pojave interneta. AI alati su ogromna pomoć HR-u kako bi bio efikasniji, snažniji i osigurao veći value nego ikada prije. Osim kroz AI.Weekend, AI kao tema pojavljivat će se u mnogim predavanjima i panelima.

Kako AI utječe na konkurentnost korisnika umjetne inteligencije na tržištu?

Mislim da se ljudi danas počinju dijeliti na dvije kategorije. Osobe koje nisu prigrlile AI i veoma zaostaju te osobe koje su prigrlile AI i postaju snažnije nego ikada. No, ova tema nije samo tema ljudi i pojedinaca već i proizvoda i tehnologija. AI je postao glavna diferencijacija, a proizvodi bez integriranog AI-a značajno zaostaju.

Koji su trenutno glavni izazovi u HR sektoru?

Naša tržišta i dalje se suočavaju sa značajnim nedostatkom talenta i visokim fluktuacijama. Uslijed toga, HR je važniji nego ikada, no ta važnost je došla relativno naglo bez dovoljno razvijenog ekosustava. Pod ekosustavom podrazumijevam razinu znanja, edukacija, alata i kompanija pa i mogućnosti za razvoj i napredak.

Upravo ovdje vidim važnu ulogu HR.Weekenda i jako sam sretan što smo dio ovog sustava.

Hr.Weekend, Hr.Weekend 2025., Daniel Ackermann, Weekend Media Festival
1. izdanje HR.Weekenda

Kako se u Degordianu nosite s promjenama na tržištu?

Degordian je uvijek bio na križanjima najnovijih inovacija i društvenog napretka. Upravo u takvim pozicijama, jako je teško zadržati inovaciju, progresivnost i agilnost. Baš iz tog razloga, kroz zadnjih godinu dana smo prošli reorganizaciju iz veće full service agencije u grupu specijaliziranih agencija (Enstring, Builtt, Ahelon, Boiler). Svaka od tih agencija je manja, ima jasnu viziju s fokusiranim leadershipom, vlastitom strukturom, procesima pa i kulturom, sve s ciljem postizanja čim veće agilnosti, inovacije i progresivnosti. Jako sam sretan da smo nakon 15 godina i dalje inovativni i agilni!

Koje su promjene na vas najviše utjecale?

Covid-19 bio je izuzetna disrupcija gdje je tržište preko noći postalo još više globalno što je za nas bio ogroman potencijal, no i prijetnja. AI je danas alat koji može Degordian učiniti jačim nego ikada, no u isto vrijeme i inferiornim. Mislim da se upravo zbog te naše strukture izuzetno dobro nosimo s promjenama te smo svake godine rasli, i to prosječno 25%. Pandemijske godine smo čak rasli, što je bilo zbilja nevjerojatno.

Hr.Weekend, Hr.Weekend 2025., Daniel Ackermann, Weekend Media Festival
Daniel Ackermann

Koje su razlike između mladih koji ulaze u poslovni svijet danas i prije 15 godina?

Danas mladi ulaze u poslovni svijet s potpuno drugačijim setom očekivanja, vrijednosti i vještina. Prije 15 godina, fokus je bio na stabilnosti, tituli i jasnom karijernom putu. Mladi su često tražili “siguran posao” i bili spremni dugo ostati u istoj firmi. Danas su mladi znatno agilniji — vrednuju fleksibilnost, smisao posla, učenje i brz razvoj. Odrasli su u digitalnom okruženju pa posjeduju izraženu tehnološku pismenost, ali istovremeno traže emocionalnu povezanost s poslodavcem, transparentnu komunikaciju i autentičnu kulturu. Također, znatno više pažnje posvećuju mentalnom zdravlju i work-life balansu.

Koje su karakteristike „idealnog“ poslodavca u 2025. godini?

Idealni poslodavac 2025. godine je fleksibilan, transparentan i svrhovit. Pruža zaposlenicima autonomiju i jasno komunicira ciljeve, ali aktivno uključuje tim u donošenje odluka. Osim toga, njeguje kulturu povjerenja i stalnog feedbacka. Također,  idealan poslodavac se brine za razvoj karijere svojih zaposlenika – ne samo kroz formalne edukacije, već i kroz izazovne projekte i mentorske odnose. Brine o wellbeingu, nudi opcije rada na daljinu, i ulaže u ESG vrijednosti, što je novim generacijama sve važnije.

Hr.Weekend, Hr.Weekend 2025., Daniel Ackermann, Weekend Media Festival

Kako se Degordian našao u HR industriji?

Degordian originalno dolazi iz tech i marketing industrije, no od početka je bio jako fokusiran na HR. Kontinuirano smo dobivali nagrade za najbolje poslodavce, imali izuzetno visoke ocjene zaposlenih te jako cijenili HR industriju. Upravo kroz to su nastavili svi naši HR projekti.

Uz HR.Weekend, tu su Luppa i Enstring. Luppa je nastala iz želje da napravimo najbolji alat za sebe, kojim bismo mjerili zadovoljstvo i angažiranost zaposlenih. Za Luppu se pročulo i jako puno naših klijenata se zainteresiralo za takav alat. Tako je nastala Luppa koja od tada raste nevjerojatnih 25 do 30% kvartalno.

Dolaskom krize talenata, poslodavce je sve više mučio problem teškog privlačenja zaposlenih, a nitko nije mogao ponuditi uslugu employer brandinga. HR agencije nisu imale setup za napraviti EB strategiju, website, PR ili neku vrstu komunikacije. Marketing agencije nisu razumjele HR. Enstring je popunio tu rupu i pozicionirao se kao najsnažniji tim za employer branding te danas radi na najvećim projektima u regiji, a i globalno.

HR.Weekend je nastao malo drugačije. Kako smo ušli u HR industriju, tražili smo glavni event na kojem bismo se mogli pojaviti i iznenadili se da najveći eventi su bili do 500 ljudi i tradicionalnog izgleda. Dolazimo iz marketinga gdje je glavni događaj Weekend događaj od 5000 ljudi, potpuno drugačijeg i inovativnijeg koncepta, no u isto vrijeme i jako kvalitetno napravljen. Ideja HR.Weekenda je upravo to – donijeti provjereni koncept Weekenda u HR industriju te ga još dignuti na još višu razinu!

FOTOGRAFIJE: PR, Zvonimir Barišin / Pixsell, Mario Pavlović, HR.Weekend

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5