Naša sugovornica nije klasična ljekarnica, već za sebe voli reći da je jedna ponosna farmaceutska tehničarka. Mirela Ilenić, iako već 22 godine nije tipična djelatnica ljekarne koja pacijente dočekuje za pultom, nastoji im upravo ‘behind the scene’ pružiti više mogućnosti. Na Instagram profilu Mireille Aromatherapy okuplja zajednicu zainteresiranih za učenje o kozmetici, a pokrenula je i vlastiti brend – Gesha Cosmetics, u kojem glavnu riječ vodi kava, inače Mirelina velika strast.
Mirela Ilenić: Ljubav prema ljekarništvu i farmaciji
traje preko 20 godina
Ljekarne su, kaže nam Mirela Ilenić, mjesta gdje edukacija nikad ne prestaje:
Nikada ne možete reći ne znam ili zaboravio sam jer ispred sebe, svakim ulaskom osobe u ljekarnu, imate nekoga kome na ovaj ili onaj način trebate pomoći. Kada samo pogledate što se sve u ljekarni nalazi; od bioloških lijekova, inzulina, pa do ortopedskih uložaka, tlakomjera, kozmetike i papuča, znate koliko su edukacije važne. Odgovornosti su ogromne i iznimno važne. Zato je neophodno shvatiti da se tamo ne prodaje i da djelatnici ljekarni nisu prodavači. To je ono što nas, koji pridodajemo tom svijetu, uvijek zaboli.
Ove godine Mirela ulazi u 23. godinu rada na području ljekarništva i farmacije, a i dan danas najviše je veseli dijeljenje znanja.
“Tu sam da svoje znanje prenesem na plodno tlo jer smatram da je to ispravno i da se na takav način energija i namjera množe te se stvara zajednica zadovoljstva, brige i znanja. Vjerujem da sam zbog toga stigla na ovaj svijet i čvrsto vjerujem da je to moj put.“
Iako je edukatorica u tzv. pozadinskom dijelu ljekarništva, ipak je, kaže nam, veliki izazov i odgovornost educirati nekoga tko to znanje prenosi na pacijenta. No to je istovremeno i – najveće ispunjenje.
A ljekarništvo nekada, kada je Mirela Ilenić počinjala i danas – mijenja li se ono kao takvo i što ga gura naprijed?
Kad sam ja počinjala, tad je najveći izazov bio umijeće čitanja ručno pisanih recepata i kontrola doze koju je liječnik propisao. Danas, ukucate OIB pacijenta i automatski vam izbaci lijek i dozu, tako da nam je tu poprilično olakšan posao. No, nikada nije bilo toliko dodataka prehrani koje pacijenti ponekad uzimaju na svoju ruku i upravo tu se sada posvećuje više pažnje i opreza za pacijente. Naravno, tu veliku ulogu ima brz razvoj tehnologije koji nam omogućava brže nego ikad prije da radimo istraživanja, umrežavamo se i dijelimo informacije, priča nam sugovornica i kaže kako joj pomalo i nedostaje prijašnji način koji je uključivao piskaranje, bilježnice, upisivanje formulacija jer se tada u svojem poslu osjećala mnogo svjesnije.
“Danas nadohvat ruke imamo pregršt korisnih informacija koje nam olakšavaju daljnji razvoj i formuliranje. Tako da bih rekla da je istina da se uvelike promijenio proces, ali sama uloga i misija ljekarništva ostaje ista.“
Farmaceutska tehničarka, formulatorica i fitoaromaterapeutkinja
Mirela Ilenić nosi još dvije titule – formulatorice i fitoaromaterapeutkinje. Zamolili smo je da objasni svaku od njih:
Formulatorica kozmetike je zaista širok pojam, ali najjednostavnije rečeno poimanje i razumijevanje našeg najvećeg organa – kože. Kako on funkcionira, kako se njeguje, od čega se sastoji i što upravo tom našem najvećem organu treba u pojedinim stanjima i periodima života. Da biste bili formulator, potrebno je razumjeti i tržište i ekonomske prilike, jer stvoriti nešto što nema dobre financijske temelje vrlo je teško održati. Ujedno, morate paziti i na marketinške segmente. Najveći izazov je ispričati priču klijenta kroz proizvod, a tada dolaze i sastojci koji meni čine najveći izazov, zadovoljstvo i nešto što mi u trbuhu izaziva leptiriće.
Fitoaromaterapija je grana aromaterapije koja se bavi primjenom bilja u svrhu liječenja raznih tegoba na fizičkom, ali može i na suptilnijem nivou. Tradicionalno se koriste eterična ili esencijalna ulja bilja za pripravke u tzv. herbalnoj medicini i to je moj poziv kao fitoaromaterapeutkinja – koristeći prirodu donosim olakšanje na razne načine i za razne tegobe. Zanimljivo je kako biljke na planeti postoje čak duže od čovjeka, a tisućama godina bile su zapravo jedini izvor medicine u svim kulturama.
Posao joj je omogućio da je istovremeno u industriji ljepote, kozmetici, surađuje sa svjetskih proizvođačima sirovina, našim ljekarnama, razvija recepture za domaće brendove… Zanimalo nas je što joj je najdraži, a što možda najizazovniji dio posla. Najdraže joj je, kaže nam, vidjeti i promatrati uspješnost klijenta; bilo da se radi o ljekarni ili malom brendu za kojeg je nešto razvijala:
Vidjeti njihovo zadovoljstvo, potvrdu u ono vjerovanje zbog kojeg su mi pružili priliku da kreiram je nemjerljivo i nema materijalnu vrijednost. To je nešto što se ne može izmjeriti opipljivim vrijednostima.
S druge strane, iako sama kaže kako to možda još nikada nije javno priznala, najveći joj je izazov postići da je klijenti prepoznaju kao dio stvaranja njihove uspješnosti – da shvate kako je ona tu zbog njih i za njih:
Ne želim biti netko tko će samo klimati glavom i reći: „Da, da, u pravu ste,“ jer ponekad kada radim za veće sustave, u koje je uključeno više ljudi, moje sugestije budu kao ‘pametovanje.’ Tu je najveći izazov da se naše energije poklope i da shvatimo da radimo kao tim.
Mireille Aromatherapy & Gesha Cosmetics
Mirela Ilenić u jednom je trenu poželjela demistificirati svijet kozmetike. Svijet izrade kozmetike čaroban je svijet s mnogo prostora za igru, otkrivanje, učenje pa ga je, zajedno sa znanjem, odlučila podijeliti s drugima kroz Instagram profil Mireille Aromatherapy, gdje komunicira s gotovo pet tisuća ljudi. Pretežito je riječ o ženama, a razgovaraju o svojim interesima, znanjima i iskustvima. Mirela s njima dijeli svoje recepture i savjete, a tu je i zajednica koja se okuplja putem njezinih radionica i edukacija.
“Cilj mi je pružiti znanje, lijepu riječ i osjećaj da je svijet izrade kozmetike za njih sigurno, inspirativno mjesto gdje će biti podržani u istraživanju, rastu i razvoju. Jako mi je važno naučiti barem jedan dio ljudi kako pročitati sastav kozmetičkog proizvoda i pomoći im da sami donesu zaključak je li to nešto što im odgovara.“
Čaroban, ali istovremeno i vrlo napučen i kompetitivan – tako možemo opisati svijet kozmetike danas. Ljudi svake godine imaju sve više znanja i sve više alata da za sebe i svoju kožu odaberu samo najbolje, kaže nam sugovornica. Pitali smo je i kako se istaknuti?
Mislim da je autentičnost i iskrenost ključna. Zvuči kao klišej, ali biti svoj je, u ovoj globalnoj zasićenosti, doista presudno. U izgradnji zajednice, dakako, uvijek pomaže i besplatno pružanje znanja, otvaranje svog svijeta drugima bez zadrške ili fige u džepu. Ujedno, ako pogledamo regiju, imamo brojne mogućnosti, samo moramo prestati biti kopije.
Vratimo se još malo na Mireille Aromatherapy… Danas je to platforma gdje entuzijasti ili poduzetnici iz svijeta kozmetike mogu pronaći sve što im treba: od besplatnog sadržaja, receptura i radionica do kupnje prvoklasnih sirovina i ambalaža. Mirelin je cilj kompletna usluga za osobe koje će izaći s osjećajem da su dobili istinsku vrijednost. Znanje o proizvodima ponudu Mireille Aromatherapy čini provjereno vrhunskom i kvalitetnom.
Tu je i Mirelin brend Gesha Cosmetics, temeljen na ljubavi prema kavi i njezinim ritualima – vremenu za sebe, sitnim svakodnevnim luksuzima i radostima u svakom danu. Cilj joj je da svaka žena, dok koristi Geshu, osjeti mir tog trenutka za sebe, bude prisutna dok se njeguje i svjesno sebi poklanja jedan trenutak u hektičnoj svakodnevici.
Galerija
Ime je dobila po sorti kave gesha, jednoj od najkvalitetnijih sorti kave na svijetu koja se nalazi u svim Gesha proizvodima. Osim toga, ne smijemo zanemariti činjenicu da je kava vrhunski sastojak u kozmetici – antioksidans koji potiče mikrocirkulaciju i doslovno budi našu kožu. U kombinaciji s drugim kvalitetnim sastojcima poput bakuchiola i hijaluronske kiseline, Gesha proizvodi su multifunkcionalni te omogućuju ženama minimalističku, ali i dalje kompletiranu rutinu, pojasnila nam je.
O prirodnoj kozmetici i važnosti edukacija
Razgovor nas je doveo i do prirodne kozmetike i svih istina i zabluda koje se uz nju vežu. 100% prirodna kozmetika, govori nam Mirela, kao tvrdnja, certifikat ili razina kvalitete ne postoji i takve tvrdnje zapravo dovode do zablude potrošača:
Sa sirovinama ili sastojcima iz prirode moramo biti oprezni, jer najviše alergena dolazi iz prirode, primjerice eterična ulja. Divna su, vrlo snažna, ali izvor alergena, pa trebamo biti oprezni. S druge strane, ako idemo prema prirodnosti moramo shvatiti da se kozmetika ne može raditi bez konzervansa, jer takva kozmetika za naše zdravlje predstavlja itekakvu opasnost. Imamo na izbor konzervanse, koji ne spadaju u endokrine disruptore i nećemo štetiti našem zdravlju takvim konzervansima.
“Zablude su velike i upravo kroz razno razne edukacije pokušavam ljudima razjasniti da rješenje protiv komaraca nije mazati se rakijom, ali isto tako da osjetljivu kožu ne njegujemo agresivnim kiselinama. Nema crno ili bijelo, već potpuno razumijevanje. “
Iz svega što nam je Mirela Ilenić ispričala, jasno je kako učenje u njezinom poslu nikada ne staje. Iznimno joj je bitno stalno nadograđivati postojeća znanja jer, ako se propusti samo jedna promjena u zakonodavstvu ili, npr., promjena u dopuštenoj koncentraciji nekog sastojka, može doći do problema, kako za nju, tako za klijenta. I zato, najviše voli kongrese i razne seminare koji su joj izvor informacija, a znanja stječe i na i raznim online seminarima.
Znanje prenosi dalje pa su edukacije dio Mirelinog svakodnevnog posla. Stvorene su kako bi svatko pronašao nešto za sebe – od početnika i entuzijasta koji još nisu upoznati sa svijetom kozmetike i njegovim zakonitostima pa sve do osoba koje već imaju vlastiti brend i žele nadograditi svoja znanja ili, pak, razviti nove formulacije.
Edukacije sam stvorila kako bih izravno pružila znanje, ali i iskustvo i podršku u procesu učenja za koju mislim da je ključna za daljnji rast i razvoj. Želim pružiti neposredan pristup stručnom znanju te priliku za rast i inovaciju, kaže Mirela, ističući kako su dosadašnji odaziv i reakcije ljudi koji edukacije pohađaju doista sjajni. Konačni cilj je regionalni edukativni centar prema kojem sa svojim timom korača polako, ali sigurno. Vjeruje da su otvaranjem novog centra početkom jeseni vrlo blizu i ostvarenju tog plana.
FOTOGRAFIJE: Privatno vlasništvo