Svaki odlazak u Sephoru znači i bilježenje shopping želja prijateljica, a na njima se neizostavno nađu i Rare Beauty proizvodi. I sama volim brend, najbolji crveni ruž kojeg imam potpisuje Rare Beauty, a fanove ima diljem svijeta, što potvrđuju i brojke. Upravo zahvaljujući svom beauty brendu, Selena Gomez postala je milijarderka, a njezina glazba i Hollywood čine tek mali dio tog kolača. Bloomberg njezinu neto vrijednost procjenjuje na 1,3 milijarde dolara.
Milijarderka zahvaljujući beauty brendu Rare Beauty
Pjevačica, glumica i poduzetnica Selena Gomez postigla je status milijarderke, prema Bloombergovom izvješću od 6. rujna. 32-godišnjakinja je stekla slavu kao zvijezda Disney Channela, glumeći u popularnim serijama poput “Wizards of Waverly Place” i filmovima kao što je “Princess Protection Program”. Gradila je i svoju glazbenu karijeru, no njezini glumački i glazbeni angažmani čine samo djelić njezinog bogatstva, piše Time. Turneje čine manje od 5 % bogatstva, dok je prodaja albuma donijela manje od 2 %.
Gomezina dugogodišnja karijera u industriji zabave učvršćena je i izvedbom nominiranom za Zlatni globus u “Only Murders in the Building”, u kojoj glumi uz komičarske legende Stevea Martina i Martina Shorta, a u seriji je također izvršna producentica, uz navedenu dvojicu. Navodno je zaradila najmanje 6 milijuna dolara po sezoni, a dosad ih je izašlo pet. Uz uspjeh u glazbenoj, televizijskoj i filmskoj industriji, također je i osnivačica kozmetičkog brenda Rare Beauty. A upravo je većina njezinog bogatstva, otprilike 81%, pristigla od kozmetike. U 2023. je prodaja najpopularnijeg proizvoda, tekućeg rumenila čija je cijena 30-ak eura, dosegnula iznos od 70 milijuna dolara.
Rare Beauty pokrenut je u rujnu 2020. godine. Gomez je ušla na tržište koje je već bilo preplavljeno kozmetičkim brendovima slavnih, poput Rihanninog Fenty Beautyja. No, bez obzira na ostale brendove, tvrtka je postigla značajan i zapažen uspjeh, o čemu je govorila i Gomez za Time, kada se našla na naslovnici u svibnju ove godine. Rekla je tada kako je prolaznici često zaustavljaju da bi podijelili s njom kako su im Rare Beauty proizvodi pomogli. U istom je razgovoru rekla kako se fokusira na razvoj proizvoda, dok novac nikada nije bio na vrhu liste prioriteta za tvrtku:
“Imam taj čudan sklop u glavi gdje mislim da ću, ako se usredotočim na brojke, izgubiti ono što je Rare Beauty učinilo Rare Beautyjem. Nikada nisam željela da se sve vrti samo oko zarade.“
1 % od prodaje kozmetičkih proizvoda odlazi filantropskom ogranku Rare Beautyja, Rare Impact Fundu, koji ima za cilj prikupiti 100 milijuna dolara. Dosad je prikupljeno više od 16 milijuna, a novac doniraju 26 organizacija na pet kontinenata koje rade na poboljšanju mentalnog zdravlja. Bloombergovo izvješće također naglašava Gomezin utjecaj na društvenim mrežama: jedna je od najpraćenijih osoba na Instagramu te trenutno ima više od 424 milijuna pratitelja.
Business Insider piše kako ju je utjecaj na mrežama učinio savršenom kandidatkinjom za velike ugovore i sponzorstva s poznatim brendovima što, prema izvješću, čini 6,9 % njezina bogatstva. 10 milijuna dolara zaradila je od ugovora s brendom Coach 2016., a iste je godine dodatno zaradila kroz kampanju s modnom kućom Louis Vuitton. Potpisala je i ugovor s Pumom koji je vrijedio 30 milijuna dolara, a također je sklopila suradnju s Coca-Colom, Verizonom i Panteneom.
Utjecaj na društvenim mrežama
Business Insider pojašnjava kako Rare Beauty predstavlja ogroman izvor bogatstva jer nema matičnu tvrtku niti korporativnog partnera. Brend je u vlasništvu Selene Gomez, a prema Bloombergovom izvješću, među investitorima su Niki Eslami iz New Theory Ventures te izvršni direktor tvrtke, iskusni stručnjak za ljepotu Scott Friedman. Ranije ove godine pojavile su se glasine da Gomez namjerava prodati brend za procijenjenu vrijednost od 2 milijarde dolara, no opovrgnula je glasine da je prodaja na pomolu. U travnju je izjavila:
“Ne planiram otići, malo previše uživam u ovome. Samo želim nastaviti graditi ono što radimo.”
Gomezina linija kozmetike postigla je uspjeh koji je malo koji drugi celebrity brend ostvario. Dok se mnoge tvrtke slavnih osoba bore zbog prevelikog oslanjanja na obožavatelje, Rare Beauty postao je poznat sam po sebi: slično kao i Rihannin Fenty Beauty, proširio je svoj utjecaj izvan baze fanova Selene Gomez. Rare Beauty posebno je uspješan na društvenim mrežama na kojima, kao što je navedeno, i sama Gomez dominira. Jeffrey Ten, veteran kozmetičke industrije, za Business Insider ranije ove godine je izjavio kako kozmetički brendovi ovise o društvenim mrežama pa se ono što je popularno na društvenim mrežama – prodaje i u trgovinama.
Tu su još i Wondermind, nekretnine…
Gomez glasno progovara o mentalnom zdravlju pa je i o svojim borbama govorila u više navrata. Želja da potakne razgovore o mentalnom zdravlju inspirirala ju je da pokrene medijsku platformu “Wondermind”. Suosnovala ju je sa svojom majkom, Mandy Teefey i poduzetnicom Daniellom Pierson. Platforma donosi sadržaj i savjete o mentalnom zdravlju, razne radne listove za ispunjavanje, podcaste… Prema Bloombergu, Wondermind trenutno čini 2,6 % njezina bogatstva.
2011. uložila je milijune u svoj portfelj, prema izvještaju časopisa House Beautiful. Tada je kupila svoju prvu kuću za 2 milijuna dolara, a tri godine kasnije prodala ju je reperici Iggy Azalei za 3,45 milijuna dolara. 2014. kupila je kuću u Calabasasu vrijednu 3,69 milijuna dolara, a dvije godine kasnije prodala ju je reperu French Montani za 3,3 milijuna dolara.
2015. kupila je treću kuću u Kaliforniji za 2,24 milijuna dolara, a zatim ju je prodala tri godine kasnije za 2,3 milijuna. Najnovija investicija u nekretnine bila je bivša kuća pjevača Toma Pettyja, koji je preminuo 2017. Gomez je 2020. godine kupila imanje u Encinu za 4,9 milijuna dolara. Prošle godine je za Food Network izjavila kako tamo živi sa svojim bakama i djedovima.
Beauty tvrtka ipak ostaje najveći izvor prihoda. Kada je krenula, trudila se stvoriti brend koji neće biti samo njezino ime na proizvodu. Uložila je velike napore u društvene mreže, objavljujući videozapise u kojima koristi Rare Beauty. S 14 kategorija proizvoda i 150 artikala pri lansiranju, brend je brzo stekao vjernu publiku, piše Fortune. U 2023. godini, Rare Beauty je ostvario ukupnu prodaju od 350 milijuna dolara, od čega je 70 milijuna dolara zarađeno samo od spomenutog tekućeg rumenila.
FOTOGRAFIJE: Rare Beauty, Instagram @rarebeauty