Zašto na Weekend u Rovinj ove godine dolazi najšarolikija ekipa dosad?

12.05.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Ljudi u biznisu | Život prije 5
#festival | #Weekend Media Festival | #konferencija

U medijskom i komunikacijskom svijetu, kraj rujna već je dugo sinonim za Weekend, kada se industrija na nekoliko dana seli u Rovinj gdje se okupljaju profesionalci, razmjenjuju ideje, prate najnoviji trendovi, uživa u programu koji jednako informira i zabavlja te, naravno, dobro provodi.

Weekend ove godine postaje punoljetan pa je tim povodom naš sugovornik Tomo Ricov, direktor festivala koji kaže kako će ovogodišnje izdanje, koje se održava od 18. do 21. rujna, biti – Weekend svih Weekenda! U njemu će kulminirati sve godine iskustva, rasta i želje da svake godine pomiču granice, a entuzijazam i znatiželja ono su što ih cijelo vrijeme gura dalje. Uz to, punoljetnost Weekenda donosi dva nova festivala: Investment.Weekend i Finance.Weekend.

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival
Tomo Ricov

Tomo Ricov o “punoljetnom” Weekendu

U gotovo dva desetljeća festivala promijenilo se, kaže Tomo Ricov, mnogo toga: od dinamike industrije i potreba publike do tematskog fokusa festivala:

“Kada smo krenuli, govorilo se o tisku, televiziji i oglašavanju, a danas su u fokusu i umjetna inteligencija, održivost, ulaganja i transformacija vodstva. No ono što je ostalo isto – i to mi je osobno najvažnije – jest duh Weekenda. Još uvijek smo mjesto gdje se spajaju ljudi, ideje i strasti. Mjesto gdje se ozbiljne teme obrađuju u neformalnoj atmosferi, gdje se uči, propituje i slavi stvaralaštvo.”

Fokus je na početku bio isključivo na medijima i komunikacijama, no danas je Weekend platforma koja se širi u različitim smjerovima – od financija i ulaganja, preko ljudskih potencijala do umjetne inteligencije.

“Moj pogled na festival mijenjao se paralelno s promjenama u industriji. Danas je to mjesto susreta ideja iz različitih svjetova – prostor gdje tehnologija, gospodarstvo, stvaralaštvo i vodstvo vode dijalog. I sve to, naravno, uz prepoznatljivu dozu vrhunske zabave. Weekend prati ritam vremena, a pritom ne gubi svoju izvornu nit”, govori Tomo Ricov i dodaje kako publika danas na festival dolazi s drugačijim očekivanjima nego prije desetak godina:

Publika dolazi informiranija, znatiželjnija i s puno specifičnijim očekivanjima. Više nije dovoljno poslušati zanimljiv panel – očekuju se konkretni uvidi, kvalitetan networking i iskustvo koje traje i nakon festivala. Zato posebnu pažnju posvećujemo selekciji tema, govornika, ali i atmosferi u kojoj se sve odvija.

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival

Weekend nikada nije bio zamišljen kao klasična konferencija, nego kao festival – i to u punom smislu riječi:

“Kod nas se ozbiljne teme ne prezentiraju u sterilnim prostorima, već u ambijentu koji potiče dijalog, opuštenost i razmjenu. Ljudi dolaze zbog sadržaja, ali ostaju zbog atmosfere. Želimo da jednako uživaju u panelima o umjetnoj inteligenciji i okolišnom, društvenom i upravljačkom (ESG) okviru, kao i u večernjim druženjima uz glazbu i vino. Taj balans gradimo pažljivo – kroz izbor tema, govornika, lokacije i tona cijelog događanja.”

Ove godine Weekend okuplja najraznolikiju publiku dosad – mediji, kreativci, menadžeri, financijaši, ulagači… Dijalog među industrijama više nije opcija, nego nužnost, ističe Tomo Ricov i dodaje da se tehnologija, gospodarstvo i komunikacije isprepliću u svakom aspektu poslovanja. Zato Weekend ove godine donosi pet paralelnih festivala koji pokušavaju odgovoriti na isto pitanje: kako razumjeti svijeti koji se mijenja?

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival
Weekend je prostor u kojem se odvija razgovor između sektora koji inače rijetko sjede za istim stolom – i upravo tu nastaju najzanimljivije ideje i suradnje.

Punoljetni rođendan Weekenda donosi dva nova festivala: Investment.Weekend i Finance.Weekend. Ideja za njih proizašla je iz konkretne potrebe jer, kaže Tomo Ricov, postoji sve veći interes, ali i zbunjenost, oko financijskih tema, od osobnih ulaganja do ESG regulative:

“U suradnji sa Zagrebačkom školom ekonomije i managementa odlučili smo stvoriti platformu gdje se o financijama i ulaganjima razgovara pristupačno, smisleno i relevantno – bez elitizma, ali s kvalitetom. Očekujemo raznoliku publiku – od institucionalnih ulagača i pokretača novih poduzeća do onih koji tek razmišljaju o svom prvom ulaganju.”

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival

Finance.Weekend prošle je godine bio track, a sada postaje cijeli festival. Tomo Ricov kaže kako su financije postale ključne u svakodnevnom poslovanju – neovisno o industriji. Vide rast interesa za zelenu tranziciju, upravljanje rizikom, digitalno financiranje… Kada su lani isprobali Finance.Weekend kao track, reakcije su bile odlične i publika je tražila više. Zato su ove godine sa softverskom tvrtkom Farseer odlučili odgovoriti na taj poziv.

A zašto baš sada Investment.Weekend?

“Trenutačno kod nas ne postoji platforma koja ulaganja obrađuje ozbiljno, ali na pristupačan način. Ili su previše zatvorena i tehnička, ili površna i marketinški usmjerena. Mi želimo ponuditi treći put – relevantan sadržaj prezentiran pitko, inspirativno i poticajno. Cilj nam je da publika ne samo nešto nauči, već i da se osjeća osnaženo za konkretno djelovanje”, kaže Tomo Ricov.

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival

Teme i govornici koji prate trendove

Svake se godine nestrpljivo iščekuju teme i sugovornici. U organizaciji Weekenda kontinuirano prate tržište i svjetske trendove pa su u stalnom dijalogu s domaćim liderima, međunarodnim savjetnicima i partnerskim institucijama. Samim je time jasno da program nikada ne nastaje u “vakuumu”, a bitan je i faktor osobnosti. Tomo Ricov objašnjava:

“Govornici ne moraju biti ‘velika imena’ ako znaju ispričati priču koja inspirira. Ipak, ove se godine možemo pohvaliti s dva zaista značajna imena: Larom Boro, glavnom izvršnom direktoricom grupacije The Economist, koja će voditi dinamičnu raspravu o moći, percepciji i odgovornosti u eri stalnih kriza, te Jamesom Taylorom, nagrađivanim govornikom i svjetskim autoritetom za kreativnost, inovacije i umjetnu inteligenciju, koji će s publikom podijeliti uvide stečene kroz rad u više od 120 zemalja.”

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival

Međutim, postavlja se pitanje i kako teme poput ESG-a, digitalne transformacije i globalnih rizika, koje na prvu možda ne zvuče toliko atraktivno, no u praksi su itekako relevantne – učiniti pristupačnima, a pritom ne izgubiti dubinu. Ricov kaže kako je nužno ne tretirati ih kao isprazne izraze:

ESG, primjerice, kod nas dolazi kroz konkretne brojke i projekte – kao što će to na Finance.Weekendu pokazati Luis Seco. Naš cilj nije pojednostaviti, nego približiti. Sadržaj mora biti ozbiljan, ali komunikacija ne mora biti suhoparna.

Jedan od ključnih ciljeva Weekenda je da Finance i Investment.Weekend ne budu samo zatvoren krug za direktore, nego i mjesto gdje se mladi stručnjaci mogu razvijati, upoznati i učiti.

“Mladi ljudi su oni koji će voditi industrije sutra – a mi im danas želimo dati znanje, kontakte i motivaciju. Weekend mora ostati otvorena platforma. Ne želimo elitizam znanja – želimo da netko tko prvi put dođe u Rovinj osjeti da je na pravom mjestu”, rekao je Tomo Ricov.

Tomo Ricov, Weekend.18, Weekend, Weekend Media Festival

I na kraju – koliko je u svemu što rade važna atmosfera Rovinja?

“Rovinj je poseban – svojim šarmom i atmosferom daje dodatnu vrijednost Weekendu. No, ono što Weekendu daje identitet nije lokacija, nego energija i sadržaj. Vjerujem da bi se duh Weekenda mogao osjetiti i drugdje, ali u Rovinju on živi punim plućima. Osim toga, bez dugogodišnje podrške naših rovinjskih partnera Adris Grupe i Maistre  – Weekend se nikada ne bi ni dogodio”, zaključio je.

FOTOGRAFIJE: Weekend.18, Mario Pavlović, Emica Elvedji/Pixsell, Dino Ninković

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5