Među brojnim osobinama koje poslodavci traže kod sadašnjih i potencijalnih zaposlenika, uz bok znanjima i vještinama vezanim uz sam posao, u pravilu se ističe nekoliko vrlina. Marljivost, komunikativnost, samostalnost, sposobnost rada u timu, proaktivnost… i lojalnost. Upravo posljednja osobina, koja služi kao jamac dugotrajnije suradnje s određenim radnikom, posljednjih godina našla se na velikom testu.
Naime, dok je nekoć bilo sasvim uobičajeno provesti cijeli radni vijek kod istog poslodavca, danas je to prava rijetkost. Posloprimci, a posebice pripadnici mlađih generacija, željni novih iskustava i karijernih izazova, učestalo mijenjaju poslove. Potvrđuje to i istraživanje američkog Zavoda za statistiku rada, prema kojem se pripadnici generacije Z, u prosjeku, na jednom radnom mjestu zadržavaju svega 2,3 godine.
Lojalnost zaposlenih
Drugim riječima, radnici iz godine u godinu postaju sve manje lojalni, barem u pogledu dužine rada kod jednog poslodavca.
S tim na umu, ne čudi podatak kako dobar dio radnika nakon prihvaćanja ponude za posao i početka rada za novog poslodavca nastavlja pregledavati natječaje za posao.
Saznanje je to do kojeg su došli provođenjem najnovije ankete na MojPosao, u kojoj je sudjelovalo više od 2.200 ispitanika.
“Uvijek postoji bolji posao”
Svaki treći ispitanik (31%) ističe kako se, u nadi da će stići bolja ponuda, u prvim tjednima nakon početka rada na novom poslu nastavlja prijavljivati na druge, zanimljive oglase za posao.
Svoju odluku pojašnjavaju riječima kako “uvijek postoji bolji posao… i poslodavac” te kako su radnici poslodavcima “samo broj”, stoga se i oni ponašaju na isti način. Međutim, smatraju da time čine uslugu i samom poslodavcu, jer mu u slučaju brzog odlaska iz tvrtke daju do znanja da mora nešto promijeniti kako bi zadržao zaposlenike.
Otprilike polovica radnika (47%) nastavlja svoju potragu za poslom, u slučaju da tvrtka nije ispunila njihova očekivanja, ili su se stvarni uvjeti pokazali drugačijim (lošijim) od dogovorenih. Prvenstveno se to odnosi na visinu plaće i druge uvjete rada, poput radnog vremena te mogućnosti rada od kuće. Također, na našu odluku o nastavku potrage za poslom snažno utječu i odnosi s nadređenom osobom i kolegama.
“Lojalnost je najbitnija”
S druge strane, svaki peti radnik (22%) čvrsto se drži svoje odluke te niti ne pomišlja na pretraživanje ponude oglasa za posao nakon početka rada za novog poslodavca.
Ističu kako je “lojalnost najbitnija”, te kako “nitko nije zaposlio radnika da bježi od posla nego da ostane na njemu”. Navode kako je za uspješnu karijeru neophodan kontinuitet te kako u potragu za novim poslom treba krenuti tek ako se radni uvjeti i odnos poslodavca prema nama znatno pogoršaju.
Dio radnika, pak, priznaje da ipak povremeno pogledaju što se nudi, ali kako se ne prijavljuju na oglase za posao.
O anketi:
Sudjelovalo je više od 2.200 ispitanika. Zbog jednostavnosti ispunjavanja ankete nisu zabilježeni demografski podaci o ispitanicima tako da se rezultati ne mogu generalizirati, ali su indikativni.
FOTOGRAFIJE: Pexels