Na Lošinju, otoku prirodnih ljepota, vitalnosti i pomno njegovane baštine, ovog ljeta otvoreno je novo poglavlje. Boutique Hotel Alhambra i povijesne vile koje ga okružuju u predivnoj uvali Čikat zakoračile su u sezonu 2025. s direktoricom Lovorkom Strunom na čelu. Iza nje je dugogodišnje iskustvo u luksuznom hotelijerstvu i vizija u kojoj luksuz nije forma, koliko je to osjećaj.
Lovorka Struna
“Za mene je suvremeni luksuz osjećaj da je sve promišljeno, ali nenametljivo. Gosti više ne traže samo raskoš i glamur, oni žele iskustvo koje ima smisla, prostor u kojem se mogu opustiti, biti viđeni ako to žele, ali i povući se u miru kada im to treba. Lokalna povezanost i intuitivna usluga danas vrijede više od bilo kakvog zlatnog sjaja”, započinje priču Lovorka.
Taj pogled na luksuz ne dolazi iz stručne literature, nego iz osobnog iskustva. Prisjeća se kako joj je prvi susret s luksuznim smještajem bilo kampiranje na Fratarskom otoku. Bez recepcije, s toplom vodom u kanisterima, friško ulovljenom ribom za ručak i psima na pedalini.

“Danas bismo to nazvali ‘barefoot luxury retreat’, s privatnim ribarom i sommelierom za vodu”, istaknula je u službenom priopćenju povodom imenovanja na novu funkciju i time dala naslutiti svoj stil. “Taj kontrast me naučio da pravi luksuz nije definiran formom već osjećajem. To uvjerenje vodilo je svaki projekt na kojem sam radila od tada.”
Bogata karijera
Rovinj itekako zna za Lovorkin rukopis. Monte Mulini, Lone, inicijativa „Adriatic For Adriatic” koja je pokrenula prvu hrvatsku hotelsku priču bez plastike, autorski program „Love Is Lone” koji je spajao glazbu, fine dining, održivost i žensku kreativnost…


“Najvažniji trenuci u mojoj karijeri uvijek su dolazili kada sam odlučila raditi stvari drugačije, poput odabira kreativnosti umjesto rutine, pripovijedanja umjesto imitacije. Najviše sam naučila iz izazova i najviše sam rasla kada sam radila uz tim, a ne iznad njega.“
Kad danas postavlja standarde za hotel najviše kategorije, ne polazi od pravilnika jer smatra da standardi moraju biti živi, ugrađeni u atmosferu prostora i ponašanje ljudi, a ne da su samo crte na papiru. Uvijek ih gradi kroz dijalog s timom, jer kvaliteta nije zadatak jedne osobe, ali i s gostima koji su najiskreniji korektori.
Ono što je zatekla u Alhambri, kaže, nije trebalo mijenjati nego nadograditi.
“Oslanjamo se na ono što je Alhambra oduvijek imala – intimu, snagu lokacije i visoku razinu personalizacije – i dodatno je profiliramo kroz sadržaje koji imaju jasno lice i glas: od wellnessa, vina i šampanjaca, do ritualiziranih doživljaja poput inhalacijskog bara, knjižnice, tematskih šetnji s GM-om i osobnih susreta sa šefom kuhinje. Sve to u službi jednog cilja: da se gost osjeća viđenim, ali nikada izloženim.”

U tom pristupu sve se oslanja na ono što naziva refined simplicity:
“To je lakoća bez površnosti. To je kad gost primijeti da je nešto lijepo, ali ne zna točno zašto. U detalju, tišini, ritmu, teksturi. Preciznost bez napora. To nije jednostavnost iz skromnosti, već iz samopouzdanja.”
Koja je budućnost luksuznog turizma na Jadranu, a naročito na Lošinju, pitamo ju. Lovorka smatra da su to iskustva koja imaju lokalnu priču, ali globalnu kvalitetu. Lošinj kao takav ima prirodnu tišinu i ljekovitost te je pravi luksuz to ne narušiti, već gostu omogućiti da se s time poveže. Bilo kroz spa tretmane, vođene šetnje divljim dijelovima otoka, jedrenje uz zalazak sunca ili jednostavno boravak u tišini uz more.

Koliku važnost pridaje osjetilnom doživljaju gosta?
“Ogromnu. To su ti tihi “dirigenti” atmosfere. Gosti često ne znaju zašto se osjećaju tako ugodno – a iza toga stoje mirisi citrusa i borovine, lagani jazz u pozadini, prirodne teksture, topla rasvjeta, pažljivo prezentirani tanjuri. Svako osjetilo sudjeluje u izgradnji dojma.”
U Alhambru je uveden čitav niz sadržajnih noviteta, poput Slow & Long bruncha, Inhalation bara i fokusiranih vinskih tastinga.
Cilj je ponuditi sadržaj koji je iskren, zdrav, lagan i istovremeno profinjen.
“Brunch nije samo obrok, to je mali ritual uživanja u vremenu. Inhalation bar vraća goste prirodi, a vinske degustacije nas vežu uz terroir i priču regije. Sve to doprinosi identitetu Alhambre kao mjesta koje njeguje i tijelo i duh.“

Na koji se način mjeri uspjeh u hotelu ovakvog profila, pitamo Lovorku. Le li to zadovoljstvo gostiju, lojalnost, reputacija, financijski rezultati…? Ističe da se radi o svemu navedenom, ali najviše je to povratak gosta. Kada se vrati, kada traži istu sobu, istog konobara, kada napiše da se osjećao viđenim i zbrinutim.
Bitno je danas biti u toku s tržišnim trendovima, a to uključuje praćenje zdravlja, održivosti, i traženje autentičnih iskustava. Gosti danas žele znati što jedu, gdje borave, tko stoji iza svega... Transparentnost i karakter više su na cijeni nego ikad, a personalizacija iskustva igra ključnu ulogu i predstavlja samu osnovu luksuza.
“To nije stvar dekoracije sobe, već pamćenja: omiljeni stol, piće, miris jastuka. Dugoročni odnos gradimo pažnjom i dosljednošću”, ističe Lovorka.

Neki će reći da je i održivost trenutno trend, no direktorica Alhambre s time se ne slaže i smatra da je to dugoročna obveza. Moguće je, i nužno, kombinirati vrhunsku uslugu s odgovornim izborima: lokalnom nabavom, bez plastike, edukacijom gosta, zelenim tehnologijama. U tom kontekstu luksuz koji poštuje okoliš predstavlja budućnost.
I na kraju, koji bi savjet dala mladim hotelijerima koji žele stvarati iskustva, a ne samo pružati uslugu?
“Prvo – slušajte gosta, ne šablonu. Drugo – budite prisutni. Uđite u prostor, gledajte, mirišite, osjetite. Razgovarajte s gostom. I treće – ne zaboravite: luksuz se ne mjeri zvjezdicama, već osjećajem koji ostaje nakon odlaska. “
FOTOGRAFIJE: PR, Boutique Hotel Alhambra