O karijeri u industriji sexual wellnessa pričali smo s Lucijom Mlačak

17.03.2023. | AUTOR: Tena Razumović Žmara

Život prije 5 | Očuvanje zdravlja | Ljudi u biznisu
#LELO

Posljednjih godina se sve više i sve otvorenije razgovara, piše, polemizira i javno skreće pozornost na temu tjelesnog zadovoljstva i mentalnog zdravlja, no za sada i dalje nedovoljno. O raznim seks igračkama i raznim tjelesnim “tips & tricks” se pisalo, dijelilo mnogo informacija po društvenim mrežama, no malo smo saznavali o ljudima iza brendova, a koji, na kraju krajeva, direktno sudjeluju u izgradnji brenda i njegovoj percepciji u javnosti i prihvaćanju među korisnicima. Lucija Mlačak je jedna od njih i globalna je brend menadžerica za LELO.

Lucija Mlačak

Kao mlada žena, profesionalka i brend menadžerica, Lucija Mlačak dio je brenda LELO posljednjih 5 godina, a na prvom poslu zaposlila se već tijekom studija: “Oduvijek sam znala da se želim baviti marketingom. Ali kad sam počela raditi u LELO, shvatila sam što želim specijalizirati unutar marketinga.”

Objasnila nam je kako je tekla njezina specijalizacija unutar samog brenda:

“U LELO sam počela raditi kao social media menadžer što mi je uvelike pomoglo shvatiti što krajnji korisnici žele od brenda kao što je LELO, brenda koji je povezan s ljudskom intimom te pokušava mijenjati percepciju seksualnosti i normalizirati te teme. Pokazivanjem inicijative u mijenjaju pozicioniranja samog brenda, shvatila sam da volim gledati izvan okvira i obuhvatiti sve što je dio brenda te trenutno u globalnoj roli brand managera to zaista i mogu.”

Radni dan u jednom takvom, mnogima drugačijem okruženju podrazumijeva da je okružena seks igračkama, koje su promišljeno estetski dizajnirane, a postavljanjem proizvoda u radni prostor isto tako se skida stigma s njih, jer je normalno da su one dio svakodnevnog radnog okruženja. Pojasnila nam je kako izgleda i njezin radni dan, u jednom takvom ambijentu: “Mi smo kao organizacija dosta agilni, pa smo navikli svaki dan diskutirati o raznim temama i baviti se raznovrsnim projektima. Ono što je najzabavnije jest činjenica da se sjedište globalnog ureda nalazi u Zagrebu pa imamo priliku stvarati globalne kampanje i voditi timove diljem svijeta. Samo nebo je granica u našem kreativnom izražavanju.”

Osim pravilne prehrane i tjelovježbe, zdrav način života danas podrazumijeva i brigu o svom mentalnom zdravlju. Tek se nedavno počelo javno komunicirati o tzv. mentalnoj higijeni kada su u pitanju seks i seksualnost, istraživanje tjelesnih užitaka i što oni čine za ljudsko mentalno zdravlje. Lucija ističe da premalo pričamo o konekciji mentalnog zdravlja i seksualnosti; “Iznimno je bitno holistički pristupiti toj temi i gledati je iz puno kuteva. Seksualnost je dio libidne energije, koja je pak dio životne energije. Možete i sami zamisliti, ako to ne istražimo i ne prihvatimo, jednadžba za životnu energiju neće nam baš štimati. Seks igračke su tool uz kojeg je to lakše otkrivati, a na kraju i lakše komunicirati i upoznati vlastito tijelo i senzacije.”

Mnoge i mnogi od nas su se prvi put susreli s pozitivnim, direktnim i javnim reakcijama na prvenstveno žensko tjelesno zadovoljstvo (a koje bi takvima i trebale biti i u međuvremenu su na mnogim mjestima i postale!) u seriji “Seks i grad”, posebno u epizodi sa Samanthom Jones i njezinim “kućnim pomagalom”, kako li su ga tada nazvali.

Zanimalo nas je koliko su se stvari od tada do danas promijenile, postoji li još stigma da se određeni predmeti moraju komunicirati drugačije, da im je svrha nešto drugo, iako je svima u potpunosti jasno o čemu se radi i za što?

Lucija Mlačak, LELO

“Svi smo zahvalni ulozi Samanthe Jones i što je ona na neki način pokrenula revoluciju ove teme”, govori Lucija i nastavlja: “S obzirom da je ovo pitanje intime, odgoja i svega drugoga – moje uvjerenje jest da tema seksualnosti kao takva nikada neće biti potpuno prihvaćena. Samim time što je tema zbilja aktualnija nego ikad, vidimo da se polako normalizira. Međutim moje je mišljenje da trebamo prestati forsirati temu, jer ako netko svoju intimu želi čuvati među svoja četiri zida i ne dijeliti detalje, onda treba poštovati taj izbor. Intima je nešto što je samo naše, i nije nužno da je dijelimo sa svima, a seks igračke su tu da pomognu.”

Lucija je istaknula da je tom izazovu (da ne kažemo problemu) prilično izazovno pristupiti. “Bez obzira što je naš sadržaj edukativne prirode, tiče se brige o svom tijelu, konstantno smo suočeni sa zabranama. Ako zamislite normalne marketinške aktivnosti poput oglašavanja kroz društvene mreže, televiziju, itd. mi smo u rangu zabrana kao duhanska ili alkoholna industrija. Zvuči paradoksalno, ali s time se svakodnevno susrećemo. Zbog toga moramo razmišljati iz svih smjerova i upregnuti svoju kreativnost do maksimuma.”

LELO kampanje i pristup prvenstveno kupcu, korisniku, a istovremeno i proizvodu je u potpunosti drugačiji. Od estetike, dizajna, pa do komuniciranja funkcije svakog proizvoda, one izgledaju kao jedna visokoestetizirana modna kampanja s jasnom i edukativnom notom. Radi se o jako dobrom spoju i zanimalo nas je kako korisnici reagiraju na to? Opušta li ih to, čini li im proizvod dostupnijim (barem „u njihovoj glavi“), čini li im cijelu temu mentalnog seksualnog zdravlja bližom?

“U to ulažemo najveće napore i na to smo uistinu ponosni. Nakon prvog rebrandinga LELO-a 2019. godine, kada smo krenuli s ovakvim pristupom, dobivamo samo pozitivne komentare. Mislim da je taj pristup senzualnosti, estetike i normaliziranja osjećaja koje svi osjećamo; požuda, istraživanje, razlog zašto se ljudi mogu poistovjetiti s našim reklamama i ne pomisliti da je to nužno nešto na što ne bi trebali misliti ili da je to nešto “prljavo””, priča nam Lucija.

Pristup igračkama je istovremeno revolucionaran i onakav kakav bi oduvijek trebao biti, ako ćemo uzeti u obzir edukaciju o zdravlju. Igračke nisu svedene na puku imitaciju muškog i ženskog spolnog organa, radi se o prekrasno dizajniranim, ergonomskim proizvodima za nju, njega, parove, a brend ima i cijelu liniju preporuke koja se zove „queer picks“, a namijenjena je LGBTIQ+ osobama. Zanimalo nas je kako odlučuju unutar brenda što je za koga, provode li istraživanja? Kako izgleda taj proces?

“Kao dio globalnog product development tima, mogu vam potvrditi da se svaka igračka testira do trenutka dok nisu uspješni rezultati – do tada ne lansiramo proizvod. Ponekad to znači da moramo biti jako fleksibilni u procesu, ali kvaliteta samog proizvoda je nešto što nam je najvažnije. Naš dizajn je prepoznat u industriji i šire već godinama, što potvrđuju brojne nagrade. Slušamo svoje korisnike, tako je kategorija Queer Picks nastala sukladno velikoj potražnji naše LGBTIQ+ zajednice.”

Još jedna zanimljivost brenda jest dizajn, tj. estetika. Naime, LELO proizvodi izgledaju kao male skulpture koje se mogu izložiti na polici u dnevnom boravku, odmah do nekih dizajnerskih i/ili umjetničkih radova. Očigledno je bitno da igračke za odrasle “izađu iz ladice” i s ovakvim dizajnerskim pristupom s njih se pokušava skinuti stigma tajnosti, i zapravo, srama…

Bitno je i da je to još jedan alat u otvorenom komuniciranju seksualnosti kao nečega pozitivnog, općeprihvaćenog i nečega o čemu bi trebali pričati i komunicirati kao bilo koju drugu stvar u svojim životima, kao npr. razgovor o poslu ili školi. Upravo taj dizajn im je omogućio suradnju s mainstream brendovima poput one nedavne s DIESEL-om. Lucija ističe da je izuzetno važno prilagoditi dizajn krajnjem potrošaču jer ako govorimo o tome da nema srama u seksualnosti, onda sam proizvod to treba i komunicirati. No, daleko smo od toga da je razgovor o seks igračkama normaliziran, ali sve više se približavamo tome.

Osim estetike i filozofije brenda zanimao nas je detaljnije i Lucijin profesionalan put. Nakon rada u digitalnoj agenciji u Nizozemskoj, Lucija je pri povratku shvatila da želi raditi za globalnu firmu čiji su joj proizvodi interesantni. Tako je poslala otvorenu molbu i odlučila se za LELO: “Mogu priznati da bez obzira na to što mi je tema poznata i normalna, ipak sam osjećala određenu nelagodu. No to je ubrzo nestalo, čim sam se više educirala o temi i shvatila kako je treba prenijeti našoj publici.”

Nakon pet godina rada za brend, danas posebno ističe trenutke kada “osjeti” da čini razliku: “Svaki put kada netko odluči podijeliti zašto je LELO njemu/njoj/njima pomogao u otkrivanju sebe te na kraju komuniciranju svom partneru/partnerici što žele u intimnom odnosu te kako da to postignu, to su trenuci kada se u meni rađa ponos – jer na kraju dana jedino što želimo jest da uživaju u tim iskustvima.”

Mentalno zdravlje i seksualna komponenta unutar tog spektra joj je bitna i u privatnom i poslovnom životu: “Mislim da bi se svi moji prijatelji i kolege složili da sam jako vokalna oko mentalnog zdravlja i holističkog pristupa istom. Vrlo sam znatiželjna oko limitacija našeg uma i alata koji mi pomažu da iste preispitam te da obogatim vlastiti život. Mislim da ne bih mogla raditi ovaj posao da istinski ne vjerujem da je vlastita seksualnost jako bitna za naše samopouzdanje.”

Osim toga da radi ono što vjeruje, bitno je da se na poslu i zabavlja: “Kod nas je uvijek zabavno, mislim da drugačije i ne može biti. Ali nemojte da vas zavara to što je zabava dio našeg posla. Mukotrpno planiranje i egzekucija koji su dio svakog posla, prisutni su i kod nas, i to u velikoj mjeri s obzirom na limitacije industrije.”

Za kraj razgovora Lucija nam je, a i vama, čitateljima poručila par poticajnih riječi, koje bi svi trebali pročitati i razumjeti: “Manje osuda, više blagosti i slušanje svoje intuicije – recept za druge dimenzije životne perspektive :).”

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5