Digitalni detox. Često o njemu čujemo i raspravljamo, no ipak je za mnoge, što zbog prirode posla i što zbog činjenice da želimo i volimo biti povezani s drugima, teže dostupan. Posljednjih godina udaljavanje od smartphonea sa sobom čak nosi visoku cijenu i dojam ekskluzivnosti. Recimo, tu su razni retreatovi, ali i nešto dugoročnije: povratak “običnim”, potpuno pojednostavljenim mobitelima kao što je limitirano izdanje Light 2 kojeg je Kendrick Lamar predstavio i rasprodao u jednom danu.
Postavlja se pitanje: što ako digitalni detox, odnosno, smanjivanje korištenja mobitela izgleda manje glamurozno, više kao da smo u 2008.? Iris Flip, novi “feature” mobitel (poželjan stručni izraz za “obične” mobitele, odnosno “dumbphones”) tvrtke Consumer Cellular vjeruje da generacija baby boomera i generacija Z žele istu stvar – obične mobitele kakve smo nekad koristili.
Iris Flip stavlja u fokus “obične” mobitele
Iz brenda kažu kako su poželjeli napraviti friendly mobitel za potrebe starije publike, ali i s nadom da će proizvod dosegnuti široko tržište koje je tek u nastajanju: članove generacije Z, demografsku skupinu koja teži digitalnoj “diskonekciji”, odnosno svojevrsnom odvajanju. Craig Lister, marketinški direktor tvrtke Consumer Cellular za Fast Company kaže kako dio tržišta možda nije zainteresiran za sljedeći najnoviji i najbolji smartphone. Istaknuo je renesansu Polaroida i ponovno korištenje mobitela na preklop koja i njihov uređaj Iris Flip pozicionira kao ekonomičnu opciju za širok spektar potrošača.
Jose Briones, content creator koji se bavi digitalnim minimalizmom i moderator teme na Redditu dumbphones/subreddit, koja broji više od 32 tisuće članova, kaže kako visok postotak, približno 60% ljudi koji dolaze na podtemu koju moderira, traži rješenje za ovisnost o pametnim telefonima. Mobitel Iris Flip vidi kao rješenje za dvije skupine ljudi. S jedne strane, za one koji se žele vratiti feature uređajima za svakodnevnu uporabu, a s druge strane, kao sekundardni uređaj za korisnike smartphonea, recimo tijekom vikenda kada se poželimo “isključiti”.
Lister se nadovezuje i kaže kako ne očekuje da će generacija Z potpuno odbaciti svoj pametni telefon, već će, s obzirom na to da feature uređaji sa sobom nose niske troškove, mobitele poput Iris Flip odabrati kao dodatni telefon, kada se požele odmaknuti od digitalnog svijeta. Briones kaže da je takvo korištenje “običnih” mobitela izgledno za sve oni koji smartphone trebaju zbog posla, a pojednostavljene varijante im dobro dođu tijekom vikenda ili na godišnjem odmoru. Uz to, Iris Flip ima i browser, kao i QR kod ako korisniku zatreba, no nema sve druge “ometajuće” sadržaje.
Što nudi mobitel Iris Flip
Što se tiče konkretno Iris Flipa, iako sučelje fizički djeluje niskotehnološki, uređaj uključuje nekoliko komponenata koje mu pomažu nadmašiti ostale mobitele svoje klase. Među njima je upotreba eSIM kartice umjesto fizičke, što je rijetko dostupno u telefonima takvog cjenovnog razreda (u Targetu i Wallmartu cijena se kreće između 40 i 50 dolara). eSIM omogućuje korisniku spajanje na pametne i “obične” mobitele pod jednim brojem telefona, s fluidnim prijelazom između dva uređaja, bez “prekida” u porukama. U kombinaciji s pojačanim RAM-om za bržu obradu, tehnologija je ta koja Iris Flip pozicionira ispred ostalih sličnih mobitela.
Uz eSIM i RAM, marketinški pristup tvrtke Consumer Cellular fokusiran je na jednu drugu značajku: kameru. U svojoj kampanji, brend istovremeno naginje kameri na mobitelu, ali i iskazuje svojevrsni “prezir” prema visokoj rezoluciji. Lister naglašava autentičnu prirodu fotografija, sličnu onoj na Polaroidima, dodajući kako Iris Flip omogućuje snimanje spontanih fotografija, vrlo sirovih i vrlo “zrnatih”. Fast Company za kameru kaže da je “u redu”, osvrćući se pritom na moto Bye bye social media, hi hi social life. Kažu kako je mala vjerojatnost da se s Iris Flip mogu fotografirati noćni izlasci, a veća je vjerojatnost da će se koristiti za fotografije recepeta ili popisa namirnica za špeceraj.
Po pitanju aplikacija, Iris Flip se oslanja na Androidov KaiOS koji nudi mješavinu jednostavnih aplikacija: od onih korisnih poput kalkulatora i karti pa do klasičnih koje spajaju staro i novo. Tu je i aplikacija za podcaste kako bi “pokrili” sve potencijalne potrebe. Iz Fast Companyja su pitali Briosa može li Consumer Cellular privući masovnu publiku, s obzirom na to da ne podržava aplikacije poput WhatsAppa. Rekao je kako ne zna je li Iris Flip mobitel koji može privući širu publiku, no to ne znači da neće postati plus one, odnosno postati mobitel koji se koristi ponekad, za vikend ili na godišnjem odmoru.
FOTOGRAFIJE: Consumer Cellular, Unsplash