Montessori Global Education i Europski parlament oblikuju otpornu i pravednu europsku obrazovnu scenu

25.09.2023. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Novosti
#događanje

U suorganizaciji Montessori Global Educationa i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj u Kući Europe održan je panel koji je okupio predstavnike brojnih istaknutih organizacija, uglednih institucija, udruga i medija duboko uključenih u unapređenje obrazovnog sustava u Hrvatskoj.

Fred Matić, Leonor Diaz Alcantara, Nadja Matešić i Dame Alison Peacock

Središnja tema panela bila je “Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji”, a raspravu su, svatko iz svoje perspektive, svojom stručnošću i iskustvom u području obrazovanja obogatili priznati stručnjaci:

Predrag Fred Matić, zastupnik u Europskom parlamentu, član Odbora Europskog parlamenta za kulturu i obrazovanje, Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova te potpredsjednik Odbora za ribarstvo;

Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education – nagrađivana društvena poduzetnica posvećena pozitivnom društvenom utjecaju kroz globalni razvoj i unapređenje obrazovanja;

Nadja Matešić, predsjednica Udruge IKS, Petrinja – predstavnica organizacije koja dugi niz godina raznim aktivnostima unaprjeđuje lokalnu zajednicu u gradu Petrinji i okolnim mjestima;

Dame Alison Peacock, glavna izvršna direktorica Chartered College of Teaching, zagovaračica stručne nastave i vođenja čije su veliko iskustvo i brojna istraživanja značajno doprinijela unapređenju škola kad je riječ o uključivom pristupu obrazovanju.

Leonor Diaz Alcantara

Panel-raspravu je moderirao Marko Matijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.

Održani panel je pružio platformu za raznolika stajališta, s ciljem da se zajednički razmotre ključna pitanja budućnosti obrazovanja i kako potaknuti uključivu i pravednu obrazovnu scenu u budućnosti za sve učenike u Hrvatskoj.

Fred Matić

“Današnji panel je izuzetno važan i tema inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja jedan je od prioriteta za Europsku uniju i države članice. Smatram da se obrazovna agenda mora kontinuirano unaprjeđivati i da je ključno uspostaviti standarde na razini EU-a. Naime, danas je realnost da nemaju svi mladi jednake obrazovne

mogućnosti. Moji kolege i kolegice u Parlamentu su često šokirani kada im pričam, primjerice, da za neke naše učenike u Hrvatskoj fokus samo na digitalne aspekte obrazovne reforme nije dovoljan s obzirom na činjenicu kako svjedočimo situacijama da neka djeca i obitelji nemaju struju i signal. Jednake mogućnosti u ranoj dobi uvelike utječu na kasniji osobni i profesionalni razvoj. Želim i smatram da svako dijete u Hrvatskoj mora imati jednake prilike i alate u obrazovnom procesu kao Finci, Šveđani ili netko drugi“, istaknuo je Fred Matić osvrnuvši se pritom na stvarno stanje i situacije u kojima se pojedina djeca danas nalaze.

Nadja Matešić

„S ciljem da Montessori pristup vratimo u okruženje u kakvom je i nastao, morali smo postati znatiželjniji i istražiti netradicionalna okruženja. Kako bismo što većem broju djece pružili mogućnost najboljeg mogućeg obrazovanja ulažemo maksimalne napore da u zajednicama diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj naše principe dovedemo izvan samih učionica. Ovo događanje u suradnji s Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj predstavlja nastavak našeg povezivanja sa značajnim institucijama i organizacijama. U okviru naše besplatne online globalne obrazovne mreže nalazi se komunikacijska platforma ‘The View’ putem koje koordiniramo brojne aktivnosti kako bismo ilustrirali našu primjenu Montessori obrazovanja u praksi. Nastavit ćemo i dalje istraživati kako Montessori pristup može biti maksimalno relevantan u odnosu na potrebe obrazovanja 21. stoljeća, istovremeno identificirajući prilike za daljnji napredak u suočavanju s izazovima suvremenog doba“, poentirala je među ostalim Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education.

Sudionici panel rasprave

„Izuzetno sam zadovoljna što kao predstavnica male udruge s kojom radim, usmjerene na velike promjene u našoj zajednici, imam priliku sudjelovati u ovakvim raspravama i ponuditi svoju perspektivu o smjeru kojim bi obrazovanje i odgoj trebali ići. Kroz aktivnosti koje provodimo u Petrinji s lokalnom zajednicom, usmjereni smo upravo na to da pokažemo i roditeljima i djeci da obrazovanje mora nadići zidove škole te ekonomsku i socijalnu poziciju u kojoj se dijete nalazi. Vjerujemo da je to pravi temelj za bolje društvo,“ zaključila je Nadja Matešić, predsjednica nagrađivane Udruge IKS, koja provodi inovativne obrazovne prakse u svojoj zajednici, vođene Montessori principima i vrijednostima.

Panelisti su raspravljali o potrebi holističkog pristupa obrazovanju koje na prvo mjesto stavlja jednakost i uključivost, novom obuhvatu obrazovanja koji treba staviti dijete u središte svakog obrazovnog programa te dužnostima i odgovornostima svake organizacije kada je riječ o stvaranju bolje budućnosti za djecu temeljenu na jednakim pravima i prilikama za najbolje dostupno obrazovanje.

FOTOGRAFIJE: PR

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5