Mnogi su radnici uzbuđeni zbog generativne umjetne inteligencije i eksperimentiraju s njom kako bi vidjeli kako može povećati njihovu produktivnost i učinkovitost. A kada tvrtka pomaže u eksperimentu, to krivulju učenja samo malo olakšava zaposleniku.
Kako piše WorkLife, Nestlé je bio brz u testiranju kako interni generativni AI alat može povećati učinkovitost njegove korporativne radne snage. Div robe široke potrošnje, koji broji Nescafé i KitKat u vlastitom portfelju robnih marki, predstavio je NesGPT u svojim sjevernoameričkim uredima prošlog kolovoza nakon globalnog pilot projekta u svibnju.
Godinu dana kasnije, tvrtka je uspjela identificirati kako se alat koristi, što zaposlenici govore o njemu i kako razviti svoj cjelokupni tehnološki pristup. Sve uz izbjegavanje neregulirane upotrebe AI, također poznate kao Shadow AI.
NesGPT
Usvajanje se nije dogodilo preko noći. U samo posljednja tri mjeseca, više od 7.000 zaposlenika diljem tvrtkinih ureda u SAD-u generiralo je gotovo 230.000 upita za alat, koji pokreće ista tehnologija kao i ChatGPT. Kao što je WorkLife ranije izvijestio, oni koji žele isprobati AI rani su usvajači i obično ih nije potrebno uvjeravati. Međutim, drugi radnici sporije isprobavaju novi tehnološki alat koji zahtijeva više obuke i informacija.
“Od njegovog početnog uvođenja, osigurali smo nekoliko obuka u cijeloj našoj organizaciji, dok smo također kontinuirano radili na razvoju širih digitalnih sposobnosti naših zaposlenika”, rekao je Shan Collins, voditelj IT odjela za Sjevernu Ameriku u Nestléu.
Te su se sesije usredotočile na edukaciju Nestlé timova o načinima korištenja alata i pisanja učinkovitih upita koje mogu pomoći u pojednostavljenju njihovih svakodnevnih zadataka, poput istraživanja, pisanja ili razvoja ideja. Osim toga, tvrtka svojim zaposlenicima tijekom cijele godine daje savjete kako bi olakšala korištenje alata, poput dijeljenja ideja i scenarija za nove načine iskorištavanja tehnologije.
Zbog ovih inicijativa, NesGPT se koristi u različitim poslovnim funkcijama, uključujući prodaju, inovacije proizvoda, marketing i pravne timove. To uključuje korištenje alata za podršku u izradi sadržaja, izradi dnevnog reda sastanaka, lekturi, stvaranju novih ideja, analizi podataka i objašnjavanju novih tema ili koncepata.
„Naš je cilj pomoći zaposlenicima olakšati posao pojednostavljivanjem procesa i osnaživanjem pristupa većem broju informacija na zahtjev, kako bi mogli osloboditi vrijeme za bolje promišljanje i lakše donošenje odluka na razini cijelog biznisa”, rekao je Collins.
Godinu dana od početnog predstavljanja, zaposlenici su pozitivno ocijenili alat. U nedavnom internom istraživanju, korisnici NesGPT-a naveli su da u prosjeku štede 45 minuta tjedno, sadržaj stvaraju bolje i brže, i troše manje vremena na traženje informacija.
“Ono što je zaista uzbudljivo je da je tehnologija AI generacije značajno napredovala u kratkom vremenskom razdoblju”, rekao je Collins. “To će, u kombinaciji s našim zaposlenicima koji stječu rano iskustvo u tome kako iskoristiti ova rješenja u ulozi digitalnog osobnog asistenta, otvoriti više mogućnosti i generirati još veće koristi za naše zaposlenike i poslovanje.”
Nestlé godinama koristi rješenja vođena umjetnom inteligencijom za poticanje poslovnih performansi, a Collins je rekao da je generativna umjetna inteligencija sljedeća evolucija u procesu.
“Koristimo AI za dodavanje vrijednosti u gotovo svim aspektima našeg poslovanja, od izgradnje odnosa s potrošačima do poboljšanja naših operacija s povezanim sustavom informacija u stvarnom vremenu, automatizacije i suradnje koja povećava učinkovitost”, pojašnjava Collins.
Na primjer, u prodajnim operacijama, Nestlé koristi AI za predviđanje zaliha na maloprodajnim mjestima i optimiziranje cijena i promocija.
Još jedan uzbudljiv projekt u kojem Nestlé iskorištava generativnu umjetnu inteligenciju je novi alat koji je ugrađen u njihov end-to-end proces inovacije proizvoda. Tehnologija uključuje podatke o potrošačima i testira se kako bi pomogla timovima da brže generiraju ideje za proizvode. Može predstaviti niz koncepata u nešto više od jedne minute, uzimajući u obzir više od 20 brendova Nestlé USA. Analizira tržišne trendove u stvarnom vremenu, kako bi predložila kreativne koncepte proizvoda koje timovi zatim mogu nastaviti istraživati i testirati.
Do sada je Nestlé obučio oko 100 članova tima koji čine njegovu inovacijsku zajednicu kako koristiti alat unutar inovacijskog procesa. Alat je ubrzao proces osmišljavanja proizvoda sa šest mjeseci na šest tjedana.
“Inovacija je dio Nestléovog DNA, a naša ulaganja u nove alate i mogućnosti poput umjetne inteligencije značajna su i ključna za poticanje našeg rasta”, rekao je Collins. “Naša je vizija osloboditi snagu naših ljudi digitalnom transformacijom radnog mjesta, kako bismo olakšali težinu posla i pomogli našim zaposlenicima da napreduju kao oni najkreativniji, suradnički raspoloženi.”
NesGPT je sada dostupan, ističe se na kraju, zaposlenicima Nestléa za globalnu upotrebu diljem svijeta.
FOTOGRAFIJE: mmoser, Pexels