Canva je objavila kako će potpuno promijeniti korisničko iskustvo kroz redizajn kojeg su ovih dana predstavili. Redizajnirana, nova Canva dolazi sa sučeljem koje nudi nove značajke za korisnike. Također, ažuriranjem se pokreće poseban workspace namijenjen ljudima koji rade u prodaji, marketingu, HR-u i kretivnim odjelima. Melanie Perkins, izvršna direktorica Canve, kaže kako ovo nije “običan” redizajn, nego najveći Canvin release ikad. Nova verzija usmjerena je najviše prema poslovnim korisnicima: razvijali su ga godinama, čime Canva pokazuje kako se trudi postati dominantan alat na radnom mjestu u uredima diljem svijeta, u konkurenciji s Googleom, Microsoftom i Adobeom.
Predstavljena je nova Canva
Nova Canva integrira dizajn, AI alate i značajke potrebne za svakodnevni rad u jednu platformu čiji je cilj pojednostaviti posao. Perkins je u razgovoru za Fast Company rekla:
“U novom poglavlju, spojit ćemo tri fragmentirana ekosustava s kojima se organizacije suočavaju – potrebu za dizajnom u svakoj profesionalnoj industriji, alate za kreiranje i uređivanje pomoću umjetne inteligencije i sve značajke za radne procese – u jednu, jedinstvenu platformu.”
Canva je s radom započela 2013. (o čemu smo pisali ovdje), kao platforma za one kojima je potreban dizajn koji dobro izgleda, brzo je gotov, a ne treba ga nužno kreirati iskusni dizajner. Korisničko iskustvo temelji se na korištenju templatea koji olakšavaju kreiranje vizuala, od postera do promotivnih materijala. Canva je od samog početka bila jednostavna za korištenje: rezultati su izgledali dobro pa je postala instant hit, dosegnuvši 750 tisuća korisnika u prvoj godini. Canvu danas koristi 95% tvrtki s liste Fortune 500, ima 180 milijuna mjesečnih korisnika, a tvrtka zarađuje 2,2 milijarde dolara godišnje, piše Fast Company.
S vremenom, tvrtka je počela dodavati nove značajke kako bi zadovoljila potrebe korisnika. Također, predvidjeli su revoluciju generativne umjetne inteligencije, sklapajući “savez” sa startupovima poput tvrtke OpenAI, što je rezultiralo Magic Studiom, setom alata koji piše tekstove, izrađuje slike i videozapise, uređuje fotografije… Umjetna inteligencija sada je stup tvrtke, što je posebno vidljivo s redizajnom Canve.
Novi set alata dodaje feature kao što je poboljšani zvuk koji u jednom kliku uklanja pozadinsku buku u videozapisima ili značajku blendiranja slika koja omogućuje besprijekorno spajanje fotografija. Tu su i mogućnosti poput AI-generiranih video-maketa, nadograđenog Magic Designa… Magic Write sada se može personalizirati za učenje specifičnog stila pisanja osobe, čime se može kreirati sadržaj kao da ga je pisao korisnik.
Primarni fokus Canvinog UX ažuriranja je poboljšanje učinkovitosti za one koji je koriste za profesionalne svrhe. Perkins je za Fast Company rekla da Canvu želi učiniti centralnim mjestom za organizacijske dizajnerske potrebe, a da je pritom jednostavna za korištenje i pojedincima koji je koriste privatno:
“Naša misija ostaje ista: potaknuti svijet da dizajnira. Naše prvo desetljeće bilo je u znaku osnaživanja svakog pojedinca da krene dizajnirati, a tijekom sljedećeg desetljeća uzbuđeni smo što ćemo potaknuti i svaku organizaciju.”
Fokus na tvrtkama i organizacijama
Kako bi to postigli, tim za UX dizajn pojednostavio je i “očistio” cijelo sučelje, reorganizirajući elemente i omogućujući korisnicima da prilagode svoj radni prostor tako što je svaki alat udaljen samo jedan klik. Nova bočna traka na lijevoj strani omogućuje jednostavan pristup različitim značajkama i projektima. Perkins je istaknula jednu od njih s kojom se korisnici mogu lako organizirati, bilo da su to predlošci ili najnoviji projekti. Na razini poduzeća, administratori timova mogu prikvačiti projekte ili templateove brendova na kojima rade, kao i poveznice na vanjske aplikacije. Također, sidebar je smanjen kako bi se osigurao uredan prostor za kreiranje sadržaja.
Canvin workspace, kojeg iz tvrtke nazivaju Canva Glowup, mjesto je gdje svaki korisnik može kreirati što želi. Dolazi s programom za obradu teksta koji ima nove alate za naglašavanje i formatiranje tekstova. Također, poboljšani su alati za uređivanje videozapisa, kreiranje prezentacija, dizajn web stranica kao i print design tools, koji se uvelike oslanja na redizajnirane predloške i AI alate.
Osim potpuno pojednostavljenog sučelja, nova Canva također uključuje niz specijaliziranih radnih prostora za različite vrste timova na razini poduzeća. Novi setovi alata uključuju Canva for Sales, Canva for Human Resources, Canva for Marketers i Canva for Creatives, a svi se mogu povezati i s drugim poslovnim softverima. Na primjer, Canva namijenjena prodaji povezuje se sa Salesforceom kako bi omogućila ažuriranje u real timeu. Zatim, HR timovi mogu kreirati razne tečajeve i integrirati dokumente iz drugih alata koje koriste. Novim ažuriranjem predstavljeni su i Canva Courses, sekvencirani setovi materijala za učenje koje svaki tim može prolaziti tempom koji mu odgovara.
Perkins je u razgovoru za Fast Company rekla kako je njezin tim mnogo truda uložio u kreiranje alata koji će profesionalcima s raznih područja pojednostaviti posao i uštedjeti vrijeme za kreiranje sadržaja. Novi predlošci prilagođeni su specifičnim potrebama pojedinog segmenta. Marketinški tim, na primjer, može ubrzati cijeli svoj proces. Korištenjem alata Bulk Create, korisnici učitaju sadržaj koji žele prenijeti publici, a u Canvi se brzo i lako proizvede. Istovremeno, predlošci su integrirani u cijeli radni tok marketinškog tima, koji uključuje upravljanje kampanjama (povezivanje s Metom, Google Adsom i Amazonom) i povezivanje s društvenim mrežama.
Grupiranje novih alata u pojednostavljeno sučelje bio je ogroman pothvat. Da bi to učinili kako treba, fokusirali su se na korisnike i sve testirali kroz razne fokus grupe: od studenata, učitelja i vlasnika trgovina do malih tvrtki i velikih poduzeća. Osvrnuli su se na njihove povratne informacije i usavršavali proizvod. Ipak, pravi test kreće ovih dana kada je predstavljena nova Canva i kada korisnici diljem svijeta tek trebaju isprobati njezine nove značajke.
FOTOGRAFIJE: Canva, Pexels