Gen Alpha obuhvaća najmlađu skupinu, one rođene između 2010. i danas. Prati ih reputacija “iPad kids”, a čini se kako ih ona neće ni napustiti tako skoro jer, uz scrollanje društvenim mrežama i gledanje YouTubea, imaju novi hobi: online shopping. Roditelji Gen Alphe kažu kako njihova djeca, u prosjeku, tjedno provode dva sata kupujući online. To su rezultati novog izvještaja konzultantske tvrtke za moderaciju sadržaja Web Purify, pri čemu su koristili podatke s platforme za istraživanje tržišta Censuswide.
Gen Alpha i online shopping
U SAD-u je, u sklopu istraživanja, ispitano više od 1000 roditelja: 16% je izjavilo da su njihova djeca ovisna o online kupovini, pri čemu je 22% izjavilo da djeca radije kupuju online, nego što se zabavljaju na druge načine, primjerice, gledanjem televizije. Gotovo polovica ispitanika izjavila je da njihova djeca online kupuju odjeću, a slijedi ih 32% djece zainteresirane za kozmetičke proizvode. Alex Popken, zadužen za povjerenje i sigurnost u Web Purifyju za Fortune je izjavio:
“Voljeli to mi ili ne, odrastajući uz internet, mnoga djeca provode kronično mnogo vremena online. Razina njihove digitalne pismenosti i razina snalaženja na webu veća je od one koju posjeduju njihovi roditelji.”
Smatra se kako će Gen Alpha biti najveća generacija u povijesti, s više od dvije milijarde pripadnika. Ne samo da će u budućnosti imati ogromnu potrošačku moć, već je i “osjetljivija” na taktike online marketinga, objasnio je Popken za Fortune. I doista, Gen Alpha podložna je “efektu gomile” kada je u pitanju kupovanje proizvoda: kupuju ili zato što ih svi imaju ili zato što ih nitko nema, čime među vršnjacima grade svojevrsni status. Primjer su Stanley Cups, koje su postale toliko tražene da su se učenici u srednjoj školi tukli zbog njih.
Mindy Weinstein, osnivačica i izvršna direktorica tvrtke Market MindShift za Washington Post je rekla kako je takvo ponašanje izraženo u toj dobnoj skupini jer nisu sigurni kako se uklapaju u svijet oko sebe. Kupovinom određenog predmeta u njima se stvaraju osjećaji pripadnosti i uklapanja.
Ne kupuje samo Gen Alpha, već se sličan obrazac može pratiti i kod starije djece, i to kroz e-trgovinu u raznim igrama, aplikacijama i putem influencera. Djeca su sljedeća generacija influencera. Kao primjer navode blizanke Koti i Haven Garzu, koje na TikToku imaju 4,8 milijuna pratitelja. Mnogi preteensi jednog dana žele i sami postati influenceri, a riječ je o ekonomiji vrijednoj 250 milijardi dolara.
Prema Goldman Sacshu, očekuje se da će se ta brojka gotovo udvostručiti i iznositi 470 milijardi dolara do 2027. Gotovo polovica roditelja u izvješću Web Purifyja reklo je kako je njihovo dijete “lako podložno” utjecajima kreatora sadržaja, a Popken je komentirao kako imaju ogromnu kontrolu nad kupovnom moći djece i na njihove želje za pojedinim proizvodima, piše Fortune.
Društvene mreže, jedan od načina razonode među Gen Alphom, više nisu namijenjene samo povezivanju i zabavi, već su sada napravljene i za kupovinu. Popken kaže:
“Čak i na platformama za igranje, koje su tradicionalno bile rezervirane za djecu, e-commerce postaje monetizirani oblik. Jednostavno vidimo da su djeca sve više zatrpana ovakvim sadržajem.”
Isprepletnost social media platformi i e-commercea
Roblox, platforma namijenjena igrama, objavila je partnerstvo s Walmartom pa će korisnici imati mogućnost pregledavati web stranicu trgovca i kroz igru – kupovati proizvode. Ta je najava došla samo nekoliko tjedana nakon Robloxove odluke da u igru ugradi i oglase, nudeći virtualne reklame za prodaju stvarnih proizvoda. Takvom praksom slijede taktike koje se koriste na društvenim mrežama poput Facebooka. Na toj je platformi 2020. lansirana značajka Facebook Shop, a Instagram i TikTok, inače popularniji među Gen Alphama, također imaju platformu za kupovinu ugrađenu u svoje sučelje.
Popken je upozorio da će e-commerce i influenceri imati negativne utjecaje i izvan samih Gen Alpha. Tako je istraživanje The New York Timesa otkrilo da su influenceri meta online vršnjačkog nasilja i seksualnog zlostavljanja, a procvat e-commerca mogao bi dovesti do širenja lažnih oglasa i lažnih recenzija. To su neke od neugodnih nuspojava online kupovine, koje ne utječu samo na Gen Alphe, nego i na ostale generacije. Popken je rekao da možemo očekivati da će se takve stvari nastaviti događati, i to ne samo među Gen Alphama.
FOTOGRAFIJE: Unsplash, Pexels