OFFF Sevilla: Znatiželja pojedinca kao pokretač dubinske ljudske interakcije

29.12.2023. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Uredske priče i iskustva
#konferencija

TEKST: Karla Andrić

Unatoč dojmu da su ljudi u današnjem digitalnom dobu međusobno povezaniji, nedavna interakcija s raznolikim stručnjacima iz kulturno-kreativnih industrija na OFFF Sevilla festivalu otkrila je suprotno. Duboke ljudske konekcije izgleda nedostaje svijetu, pa tako i spomenutoj industriji. Suštinsko razumijevanje trebala bi biti polazišna točka koja se od tog trenutka ima pravo širiti u formi koja odgovornima odgovara. Povezivanje s ljudima na autentično ljudskoj razini, izgleda, bit će neprestani proces učenja za sve nas u dogledno vrijeme, osim možda za organizatore OFFF festivala i njihove gostujuće predavače.

OFFF Sevilla

OFFF je sinonim za globalno kreativno okupljanje i susret znatiželjnih umova iz cijelog svijeta. Njegova reputacija kao ključnog događaja u svijetu kreativnosti, dizajna, digitalne umjetnosti i inovacija nudi zaista vrhunska svjetska imena. Ovogodišnje Sevilla izdanje odvijalo se od 14. do 16. prosinca u kraljevskoj artiljerijskoj tvornici s tri stoljeća povijesti, odnosno u jednom od najvećih španjolskih kulturnih centara Real Fábrica de Artillería. Inače, OFFF je pokrenut u Barceloni 2001. godine, a od tada je postao must događaj. Pop-up izdanja imao je, između ostalih, u New Yorku, Lisabonu, Parizu, Londonu, Beču, Montrealu.

OFFF Sevilla

Programski gledano, sastavljen je od predavanja, radionica, prezentacija i izložbi, ali je i platforma za povezivanje. Imala sam čast biti dio OFFF Sevilla kao gošća festivala i oduševila sam se filozofijom koju s HAIKU communications suradnicima želim prenijeti na naše područje. I sama težim živjeti prema iskustvenim načelima o kojima se itekako pričalo u andaluzijskom raju.

“Razgovarajmo o teškim temama”

Razlog moje posjete bio je Timothy Goodman, umjetnik čiji rad doseže širok spektar – od murala do knjiga, mode do suradnji s itekako poznatim brendovima poput Uniqloa, Applea, Nikea, Yves Saint Laurenta, Googlea, Samsunga, MoMa-e, New York Timesa. Njegove posljednje grafičke memoare I Always Think It’s Forever objavio je jedan od značajnijih američkih izdavača Simon & Schuster, dok je društveni eksperiment 40 Days of Dating s televizijskim pravima završio u rukama Netflixa. No ono što izdvaja Goodmana iz mase nije samo impresivna biografija, već njegova neumorna posvećenost temama koje pogađaju srž ljudske egzistencije kao što su mentalno zdravlje, muškost, rasa, politika, slomljena srca, ljubav.

Timothy je predavanje započeo jednostavnom, ali snažnom izjavom “Razgovarajmo o teškim temama”, a rečenicom “What that shit means?” osvrnuo se na termine kojima se u kreativnoj industriji razbacujemo – kao što su Strategic Thinking, Design Thinking, Brand Values, Systematic Platforms, Cross Pollination. Bitno je napomenuti da nije riječ o nedostatku znanja ili ne pokušavanju razumijevanja novih, budući da je sam predavač na School of Visual Arts u New Yorku. Goodmanova kritika leži u nužnosti usvajanja novih konteksta i znanja primarno s ciljem dubljeg povezivanja s ljudima i njihovim životnim iskustvima.

“Ako naslovna sekvenca ne izaziva trnce,

nije obavila svoj posao”

Filipe Carvalho, Emmyjem nagrađeni motion dizajner te filmski i TV redatelj, profesionalnu stazu oblikovao je istražujući različite poslovne sustave. Tijekom dana bio je dizajner punog radnog vremena, freelancer noću, a vikendima je bio posvećen spavanju. Ritam je održavao deset godina sve dok nije ušao u začaran krug koji je njegovu kreativnost gušio. Biti samostalni mislilac u industriji sustava dovede te do konformizma, dok te nezavisna scena potroši brže nego što misliš. Predavanjem, portugalski čarobnjak otkrio nam je umjetnost stvaranja naslova i prvog dojma.

Westworld, Big Little Lies i Snowfall plod su njegovog rada, a unatoč svjetskim hitovima savjeti koje nam je pružio bili su poput vođene meditacije koja priprema um za duboko uranjanje. Filipe je dokazao da emocije zaista počinju s pritiskom na play. Danas iz Portugala vodi studio Foreign Affairs gdje sa svojim, kako kaže, psihodeličnim stilom oblikuje projekte kao što je HBO-ova dokumentarna serija ‘Taoci’. Ponavljajući kako je bitno imati mišljenje i kako je bitno razgovarati o mišljenjima, jer samo tako možemo shvatiti svijet oko sebe i raditi stvari koje su nam bitne, Filipe nam je zaista poslao snažnu poruku.

“Budite nezavisni i prihvatite promjenu”

Prije dvadeset i dvije godine Simon Dixon i Aporva Baxi postavili su temelje agencije kreirajući popis načela kojima su definirali svoj put. Nevjerojatnim uspjesima, poput obnavljanja kultne glazbene dvorane KOKO u Camdenu i Netflix suradnjom na projektu Endless Ribbon, kreativna londonska agencija ostala je vjerna svojoj filozofiji Always in beta. Filozofija naglašava stalnu otvorenost prema učenju, rastu i prilagodbi u dinamičnom okruženju. Na OFFF Sevilla, DixonBaxi otkrili su kako povezuju strategiju i dizajn te na koji način spajaju stvarni i digitalni svijet. Be original, Define our own destiny, Design for everyone, Accept change, Be true to yourself, Be independent, Be ambitious, Work only with the person who decides, Answer the phone on the third ring i Be Brave temeljna sunačela koja su ih dovela do današnje razine kvalitete koju pružaju klijentima te svojim suradnicima i zaposlenicima.

“Satiričnost je poželjna”

Gab Bois, OFFF Sevilla konferencija, festival

Gab Bois je kanadska umjetnica koja je svjetski procvat doživjela zbog Instagrama. Proslavila se jedinstvenim pristupom umjetnosti u kojem kombinira fotografiju, trodimenzionalne kolaže i dizajn kako bi stvorila nadrealne i često satirične vizualne kompozicije. Za Gab je kreativnost mišić koji zahtijeva konstantno vježbanje, a navigirajući kroz radove upadate u vrtlog nadrealnih vizuala koji izazivaju ljudsku logiku. Od torbi od kroasana i kelja, pa sve do odjevnih kombinacija čiju tkaninu čine Scrabble pločice ili filmske trake. Gab Bois se postavila u sam vrh vizualne kompozicije, a na susretu znatiželjnih predstavila nam je najzapaženije suradnje s brandovima kao što su Nike, Adidas i Converse.

Gab Bois, OFFF Sevilla konferencija, festival

O bitnosti međuljudskih odnosa, između ostalih, govorila je i umjetnica i dizajnerica Sarah Boris, predstavnici svjetskog digitalnog diva Media Monks kao i vizualni umjetnik, emotivni pripovjedač i kreativni strateg Rubén Álvarez RRRRUBE.

OFFF Sevilla pružio mi je dubok uvid u suštinu kreativnih industrija i njihovu povezanost s ljudskim iskustvima, posebice znatiželje pojedinca koja je ključna za dublje međuljudske interakcije i razumijevanje svega što radimo. Filozofije poput Goodmanove potrebe za razgovorom o teškim temama, Carvalhove važnosti mišljenja i međusobne komunikacije, DixonBaxijeve hrabrosti podsjetili su me na bitnost autentičnosti. Od sada, OFFF je za mene nezaobilazno mjesto jer ne samo da povezuje svijet kreativnosti, dizajna i digitalne umjetnosti, već ostavlja sve prisutne inspiriranima i otvorenima za daljnje istraživanje – što je, po meni, bit života.

FOTOGRAFIJE: Privatno vlasništvo

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5