Pauza za ručak: L’Oréal kupuje Aesop, a Zagreb i Split dobivaju street food market

04.04.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Novosti
#Pauza za ručak

Naš tjedni miš-maš vijesti koje se čitaju u par minuta ovog tjedna ima niz zanimljivih novosti, a nama je pažnju privukla jedna od najvećih akvizicija u beauty industriji današnjice, kao i činjenica da Zagreb i Split na svojim slavnim tržnicama dobivaju prvi, pravi, punokrvni street food market. To i još mnogo toga, čeka vas u nastavku u novom izdanju Pauze za ručak!

L’Oréal kupuje Aesop

L'oreal kupuje Aesop

Danas je najavljena jedna od najznačajnijih akvizicija u beauty industriji: kozmetički div L’Oréal kupuje australski Aesop, a dogovor je težak nevjerojatnih 2,5 milijardi dolara. Ovo je uvjerljivo najveća akvizicija koju je francuski div ljepote ikad napravio i nadmašuje zadnju rekordnu investiciju koju je L’Oréal napravio 2008. godine, kupivši YSL Beauté za 1,7 milijardi dolara (prema podacima Dealogica).

Prodaju je u ponedjeljak najavio Aesopov vlasnik, brazilska tvrtka Natura & Co, koja također posjeduje The Body Shop i Avon. L’Oréal tako u portfelj brendova dodaje i Aesop, koji je poznat po svojim luksuznim proizvodima za njegu kože i koji će se naći pod istim kišobranom kao i Garnier, Maybelline, Vichy, Kiehl’s i drugi…

Natura & Co se predstavlja kao najveća brazilska tvrtka za ljepotu i kozmetiku, koja posluje u više od 100 zemalja. U izjavi puštenoj u medije u ponedjeljak, izvršni direktor tvrtke Fabio Barbosa rekao je da će im prodaja Aesopa pomoći smanjiti dug i utemeljiti druge putove rasta i razvoja kompletnog poduzeća.

Rast plaća u Hrvatskoj

Prema podacima servisa MojaPlaća, u drugom kvartalu 2023. godine prosječna mjesečna neto plaća (s uključenim dodacima na plaću) u Hrvatskoj je iznosila 1.096 eura, što je 6% više nego u prethodnom kvartalu i 13% više nego u istom razdoblju 2022. godine.

Najviša prosječna plaća zabilježena je u Gradu Zagrebu (10% iznad prosjeka) te iznosi 1.220 eura.

Najniže plaće i dalje su na istoku zemlje: u Vukovarsko-srijemskoj (-20%), u Sisačko-moslavačkoj (-15%) te Brodsko-posavskoj županiji (-14%).

Najbolje plaćaju velike privatne tvrtke u stranom vlasništvu gdje su plaće 9% iznad prosjeka te iznose 1.189 eura. Cijeli izvještaj pročitati možete ovdje.

IKEA uspješno testirala tržište second handa

IKEA second hand trgovina

Prije dvije godine IKEA je kao eksperiment otvorila prvu trgovinu s isključivo rabljenim proizvodima, u centru za reciklažu ReTuna u Eskilstuni. Nakon dvije godine učenja vrijednih lekcija o tome kako voditi dućan rabljene robe i na najbolji način produžiti vijek trajanja rabljenih IKEA proizvoda, IKEA je postigla profitabilnost trgovine. U protekloj poslovnoj godini – 2022. – tvrtka je više nego udvostručila prodaju u trgovini rabljenih proizvoda i tako omogućila drugi život svojim proizvodima – točnije njih 43.000.

Kao sljedeći korak u investiciji, IKEA će trgovinu držati otvorenom do kolovoza 2025. Paralelno s tim, sve naučene lekcije planiraju prenijeti u sve švedske IKEA trgovine.

U Ledo škrinje vraća se kultni Njofra

Za sve nas nostalgičare u duši, Ledo svakog proljeća ima jednu simpa aktivaciju u sklopu koje imamo priliku glasati za sladoled koji želimo da se vrati u Ledo škrinje. To su redom okusi koji su nam obilježili djetinjstvo i onda s vremenom nestali iz prodaje, prepustivši mjesto novim i aktualnijim sladoledima. No, stare legende nemoguće je zaboraviti, što svake godine dokazuje odaziv na anketu.

Ovog ožujka, Ledo nam je dao da glasujemo za svog favorita među tri ponuđena okusa. To su bili Njofra, Borovnica i Top Mix, a rezultat je odlučio da se u škrinje vraća kultni Njofra! Vijest nas je, naravno, razveselila, a low key priželjkujemo i povratak slasne Borovnice.

U Zagrebu i Splitu kreće Place Market

Ostat ćemo još malo u svijetu hrane i gastronomije, i to kako bismo vam najavili prvo izdanje projekta PLACE market, nacionalnog projekta turističke revitalizacije tržnica, koji započinje 14. travnja na Pazaru u Splitu i odvijat će se svaki petak, sve do 14. srpnja, prvo u Splitu na Pazaru, a zatim na glavnoj zagrebačkoj tržnici Dolac.  

Ovim projektom napravljenim u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom te uz potporu TZ Zagreb te TZ Split, Hrvatska konačno dobiva popularni street food market/night market te takozvanu „otvorenu kuhinju“. Oživljavanje tržnica kao mjesta okupljanja, kao trbuha i srca svakog grada, kao mjesta na kojima se grad može pobliže upoznati nit je vodilja ovog projekta.

U samom projektu sudjelovat će neki od najvažnijih nacionalnih chefova i ugostitelja koji će prvi puta izaći „na ulicu“ kako bi sve posjetitelje ovog projekta bolje upoznali s ponudom gradova u kojima se odvija te hrvatskim namirnicama, hrvatskom gastronomijom i svojim ugostiteljskim objektima i njihovim specijalitetima.

O projektu i njegovom značaju uskoro ćemo vam otkriti više uz njegovu direktoricu, Sarah Josipović.

Gdje na predstavu ovog tjedna?

Karlo Hubak i Gendis Putri Kartini

Sinoć je pred punom dvoranom MM Studentskog centra u Zagrebu održana premijera predstave “Ana Karenjina: Hoću ljubav, a ljubavi nema.”

Autor predstave Karlo Hubak poznatu je priču sagledao iz novog, pomaknutog ugla, te zagrebačkoj publici predstavio nadasve originalan kazališni komad dovodeći ljubavnu frustraciju do eskalacije, na tragu ideje Lava Tolstoja. Na sceni mu se pridružila Gendis Putri Kartini koja plesnim performansom karenjinski problem izlaže iz svoje specifične suvremene perspektive, kao snažna i uvjerljiva protuteža Hubakovoj starinskoj, cinično-romantičarskoj pozi. Uz dobru glazbu – klavirske skladbe Sergeja Rahmanjinova u Hubakovoj izvedbi, te nekoliko pop-hitova, ova duhovita i dirljiva predstava oduševila je premijernu publiku.

Karlo Hubak diplomirao je na akademijama u Zagrebu i Sankt Peterburgu, a ovom, već drugom po redu predstavom na temu Ane Karenjine, nastavlja razvijati svoj prepoznatljiv “hubakovski” kazališni izraz, nezamisliv bez britkog humora, autoironije i klasične glazbe. Predstavu možete pogledati još 4. i 6. travnja u MM dvorani Studentskog centra u Zagrebu.

Još malo umjetnosti na dlanu

Sa željom povezivanja gastronomije i umjetnosti, Noel, jedini zagrebački restoran s Michelinovom zvjezdicom, osmislio je projekt pod nazivom Noel Art, koji je svečano predstavljen u Galeriji specijalne policije u Zagrebu.

U izložbi sudjeluje jedanaest umjetnika: slikarica Hana Hanak, slikarica Ariana Herceg, slikarica i specijalizant art terapije Vesna Matić, slikarica Alba Miočev, kipar i slikar Denis Kraškovič, kipar Matija Plavčić, slikarica Gabrijela Rukelj Kraškovič, slikar Krunoslav Stojanovski, kipar Sanjin Vinković, slikar i ilustrator Dominik Vuković, slikarica Nataša Vuković i multimedijalna umjetnica Marta Živičnjak.

Jedna od sudionica i koordinatora ovog projekta, akademska slikarica i specijalizantica art terapije Vesna Matić, za Noel izrađuje predivno posuđe na kojem se poslužuju kreacije chefa Brune Vokala.

Izložba ‘Noel Art’ je otvorena u partnerstvu s Raise The Bar, obrazovnim programom Coca-Cola HBC Hrvatska čiji je cilj unaprijediti kvalitetu znanja radnika u ugostiteljstvu i turizmu. Izložbu možete pogledati do 28. travnja, od 10 do 19 sati, u Galeriji specijalne policije, na adresi Trg žrtava fašizma 1, Zagreb.

FOTOGRAFIJE: Aesop, IKEA, PR

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5