Planirate li uz gablec ili marendu nabaciti koji scroll društvenim mrežama, možda baš naletite na našu Pauzu za ručak, za koju obećavamo da vam neće uzeti više od 2 minute dragocjenog vremena. U ovotjednom izdanju naše teme, vodimo vas kroz nekoliko vijesti koje obilježavaju tjedan.
Umjetna inteligencija pomaže u manje
štetnoj praksi izlova školjki
Norveška tvrtka Ava Ocean je pionir u ribolovnoj tehnologiji koja bi mogla pomoći u smanjenju devastacije okoliša uzrokovane izlovom jakobovih kapica s morskog dna. Tvrtka koristi metodu osmišljenu da zamijeni štetnu praksu jaružanja, u kojoj se većina jakobovih kapica inače bere povlačenjem kaveza po morskom dnu, hvatajući ne samo jakobove kapice, nego i sav morski svijet koji se nađe na putu.
Umjesto toga, oprema tvrtke Ava Ocean lebdi metar iznad morskog dna, nježno usisavajući pojedinačne školjke kroz cijevi. Koristeći podvodne kamere i umjetnu inteligenciju, jedinica zatim razvrstava ulov i vraća sve neželjene vrste odmah na dno oceana. Riječ je o petogodišnjem istraživačkom projektu koji prati dugoročni utjecaj ove tehnologije i ove vrste izlova na morski svijet.
Koykan uskoro otvara franšizu u Njemačkoj
Nakon što je franšiza Surf’n’Fries osvojila Sjedinjene Američke Države, sve više uspješnih hrvatskih ugostitelja franšizira svoje poslovanje. To im omogućuje rast, a primateljima franšiza poznata robna marka i uhodan način rada olakšavaju put do uspjeha.
Niz je ugostiteljskih brendova koji se trenutačno šire Hrvatskom, a među onima koji će iskoračiti u inozemstvo, je Koykan. Taj će lanac fast-casual restorana uskoro otvoriti prvi restoran u Njemačkoj.
Stručnjaci se slažu da upravo ugostiteljske franšize iz Hrvatske na svjetskom tržištu imaju velik potencijal.
“Među našim je konkurentskim prednostima na svjetskom tržištu i naš mediteranski mentalitet. Volimo hranu! Naša fast food industrija ima fantastične sastojke! Sirovine su pripremljene i napravljene na hrvatskom tržištu, a naše se franšize trude i izvesti ih zajedno sa svojim brendom u inozemstvo”, izjavio je Igor Zlatar, organizator Sajma franšiza i poslovnih mogućnosti.
Novi đir Burberry balonera
Predstavljanje druge kolekcije dizajnera Daniela Leeja za Burberry bila je jedna od najiščekivanijih revija London Fashion Weeka za sezonu proljeće/ljeto 2024. Ovaj modni wunderkind, koji je zaslužan za spektakularan revival kuće Bottega Veneta, u Burberryju je predstavio novi đir kultnog balonera.
Revija je započela s nekoliko crnih balonera, a na kraju je uslijedio onaj prepoznatljivi bež. Baloneri svakako izgledaju poznato, no istovremeno i drugačije. Trench coat s potpisom kuće Burberry iduće se sezone nosi u ravnom, opuštenijem kroju i ima prepoznatljivi dizajn sa spuštenim strukom.
Sex Education
Obožavatelji serije Sex Education odbrojavaju još malo. 21. rujna na Netflix stiže četvrtka i ujedno posljednja sezona ove obožavane, ali i visoko ocijenjene serije. Otis Milburn (Asa Butterfield) i Eric Effiong (Ncuti Gatwa) kreću u nove životne avanture na Cavendish Sixth Form Collegeu, koji obećava da će biti još promiskuitetniji od Moordalea.
Trailer nagovještava završetak priče između Otisa i Maeve Wiley (Emma Mackey), kao i nove statuse veza drugih likova iz serije. Gillian Anderson vraća se kao seksualna terapeutkinja dr. Jean Milburn, koja ima drugo dijete (ali nije sigurna tko je otac) i novi poslovni pothvat.
Jubilarni Zagreb Design Week na
Zagrebačkom velesajmu predstavlja
najbolji dizajn u Hrvatskoj
Jubilarno 10. izdanje Zagreb Design Weeka koje će se na novoj središnjoj lokaciji, Zagrebačkom velesajmu, održati od 26. rujna do 1. listopada, obilježit će bogat, zanimljiv i raznovrstan program ispunjen izložbama, predavanjima, panelima, modnom revijom, tradicionalnom dodjelom ZGDW nagrada i, naravno, koncertima i partyjima. No, ono po čemu će dosad najveće izdanje festivala nedvojbeno ostati upamćeno je promocija dvadesetak pomno odabranih izlagača dizajnerskog namještaja iz Jugoistočne Europe koji će u paviljonu 8 Zagrebačkog velesajma predstaviti najnovije trendove u domeni dizajnerskog namještaja.
osim već renomiranih imena, na platformi Zagreb Design Weeka svjetskoj javnosti će se premijerno predstaviti i tri nove hrvatske marke Terrazza, Fjakka by Belina i Conture koje će svojim jedinstvenim dizajnom obogatiti najveće izdanje festivala.
FOTOGRAFIJE: PR, Netflix, Burberry, Ava Ocean