Ples sa zvijezdama F Ples sa zvijezdama M

Tko je žena koja stoji iza sjajnih kostima Plesa sa zvijezdama

06.03.2023. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#Emina Kušan | #Ples sa zvijezdama

U nedjelju navečer krenula je nova sezona showa ‘Ples sa zvijezdama’. Svaku plesnu točku parova koji se natječu prate i fantastični kostimi, za koje je zadužena kostimografkinja Emina Kušan sa svojim uigranim timom. I dok mi na pozornici vidimo odlične kreacije, iza blještavila pod reflektorima stoje sati i sati osmišljavanja ideja, dogovaranja te realizacija, a zatim i nada da će sve ispasti onako kako su isplanirali.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Emina Kušan (@eminakusan)

Jedna od omiljenih razonoda nedjeljom navečer meni, a ako je suditi prema hypeu i mnoštvu komentara na društvenim mrežama, i mnogim drugima je show ‘Ples sa zvijezdama’. Prilično me opuštaju sjajno osmišljene i realizirane koreografije, a s divljenjem pratim i kostime koje nose parovi na pozornici.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Ples sa zvijezdama (@plessazvijezdama)

Iza njih stoji Emina Kušan sa svojim uigranim timom. S kostimografkinjom smo razgovarali nekoliko dana prije početka showa, kada nam je ispričala više o sebi, kao i o onome što prethodi izlasku na pozornicu po pitanju kostima. Završila je Tekstilno-tehnološki fakultet, smjer kostimografije. Počeci njezine kostimografske priče vezani su za teatar, gdje je bila dugogodišnja asistentica, a kasnije i suradnica kostimografkinje Dženise Pecotić.

Sve je počelo s baletnom i plesnom kostimografijom, a s obzirom na to da je ‘slobodnjak’, najviše je radila balete u HNK, surađivala sa Zagrebačkim plesnim ansamblom, Gavellom, Teatrom Exit, Trešnjom, Malom scenom… Radila je i na filmovima i serijama, no kroz kostimografiju je nekako ipak najviše bila okružena plesnom scenom. Unazad osam godina, suradnica je na Novoj TV, gdje je ponovno okružena plesom i plesnim umjetnicima.

Slobodno mogu reći da je to najzahtjevnija kostimografija, ali meni ujedno i najdraža.
Volim plesnu umjetnost i plesače, bez obzira na to o kojoj se konkretno plesnoj umjetnosti radi.

Nova sezona showa ‘Ples sa zvijezdama’

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Ples sa zvijezdama (@plessazvijezdama)

Svi kostimi koje imamo prilike vidjeti u showu ‘Ples sa zvijezdama’ šivaju se u radionici Silvije Jug, s kojom Emina već godinama surađuje. Ona je, kaže nam, majstorica svog zanata:

– Koliko god joj nekad zadam glavobolje s određenim stvarima, ona se trudi ispuniti mi sve želje. U mojem su timu još četiri suradnice: Ozana Gabriel, Kristina Grbavac, Valentina Svetec i Melita Šakić. Svaka je zadužena za svoj dio posla jer svi kostimi, kada izađu iz krojačke radionice, moraju se još dodatno i ukrasiti.

To je tim ljudi s kojima surađujem godinama i gdje se svi jako dobro razumijemo. Ovakvi su projekti jedan veliki timski rad u kojem je organizacija posla jako bitna.

Materijale za kostime nabavlja u Zagrebu, dok pozamanteriju naručuje iz inozemstva, ovisno o tome što im za kostime treba. Ponekad, priča nam Emina, nije lako realizirati sve što je zamišljeno. No, trudi se ostvariti svoje naume, premda ponekad mora napraviti i određene ustupke.

– U nekim situacijama baš morate biti čarobnjak, kad su materijali u pitanju. Zato, kada naletim na dobar komad materijala, koji mi možda u tom trenutku ni ne treba, ja ga kupim jer se uvijek vodim sistemom ‘iskoristit ćemo’ – kaže nam Emina.

Budući da se plesači na pozornici showa ‘Ples sa zvijezdama’ moraju i neometano kretati,
pitali smo Eminu što sve uzima u obzir pri osmišljavanju kostima.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Ples sa zvijezdama (@plessazvijezdama)

Ističe kako svaka plesna točka ima svoj koncept, a tu su i tematske emisije pa se kostim mora uklopiti u sve:

– Sve koncepte točaka showa ‘Ples sa zvijezdama’ osmišljava urednica Valentina Klasić s Igorom Barberićem. Nakon razgovora s njima, krećem u osmišljavanje kostima i potragu za materijalima. Bez obzira na koncept određene točke, što se kostima tiče, ipak se moramo držati i nekih zadanih pravila pojedinog plesa. Kontaktiram i mentore da vidim kakva je koreografija, kako bi mogli izvesti sve što su zamislili.

Kostim im mora biti druga koža da bi mogli izvesti sve plesne pokrete i da ih ništa ne sputava. Naravno, imamo i kostimske probe na kojima definiramo detalje i kostime prilagođavamo tijelu i pokretu.

A koji su najveći izazovi za kostimografski tim u showu ‘Ples sa zvijezdama’? Emina izdvaja kratak vremenski rok jer na početku showa sudjeluje 13 parova, što znači 26 ljudi, plus plesna trupa za neke od točaka. Brza reakcija je ključna jer je vremena jako malo. Svaki je kostim, objašnjava, zahtjevan na svoj način, što ovisi o puno faktora – konceptu, koreografiji, pronalasku određenog materijala…

I, koliko god to nekad bude zahtjevno i teško, toliko me veseli stvoriti nešto što sam zamislila jer u određenim situacijama pomičem i svoje granice. Za svaku sezonu želim dati još jedan level više nego u prošloj jer se tako i ja razvijam u kreativnom smislu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Ples sa zvijezdama (@plessazvijezdama)

Zanimala nas je i kostimografija showa ‘Ples sa zvijezdama’ u brojkama – one nisu ekstremne, kaže Emina, no najviše materijala potroši za neku od ‘standard haljina’, za plesne točke poput valcera i slowfoxa, zbog donjeg raskošnog dijela u koji, u prosjeku, ide oko 10 metara materijala.

Što se tiče ukupne brojke, iz radionice Emine i njezinog tima,
u zadnje dvije sezone showa ‘Ples sa zvijezdama’ koje rade izašlo je oko tisuću kostima.

A kad bi trebala izdvojiti favorita među kostima, što bi izabrala?

– Ima dosta kostima s kojima sam bila zadovoljna, ali kod umjetnika je to malo komplicirano. Kad stvarate kostim i kad ga vidite nakon određenog perioda, možda i dana, uvijek mislite da ste mogli još nešto dodati ili oduzeti ili napraviti drugačije. Jednostavno ste uvijek u tom procesu stvaranja i mogli bi stalno nešto dorađivati – kaže.

Najviše joj glavobolje zadaju stvari koje se moraju skidati na sceni, a da to nitko ne očekuje. Koliko god razvijaju taj kroj, razmišljaju o njemu, čak i kad na generalnim probama sve prođe u najboljem redu, može se dogoditi da u live emisiji nešto pođe po krivu. No, to su stvari na koje se nekad jednostavno ne može utjecati, već – nadati se najboljem.

U većini slučajeva sve je išlo po planu. No, naravno, postoje situacije nekad gdje grizemo nokte prije nastupa i držimo fige da sve prođe dobro! Ali, kao što sam rekla, to su čari prijenosa uživo i svi moramo biti spremni da može doći do nekih nepredvidivih situacija.

U cijelom je poslu ključna dobra organizacija koja je, kaže Emina, pola posla. Iako nekad ne ide sve po planu, uvijek se trudi ostvariti sve zamišljeno.

Za kraj, pitali smo Eminu i što je u njezinom poslu ono najljepše. Opisuje ga kao jako dinamičan, kreativan, ali i stresan, kao posao u kojem niti jedan dan nije isti.

– Na svakom novom projektu dolaze drugi ljudi, upoznaješ jako puno ljudi iz različitih zanimanja, svi oni daju neku novu energiju određenom projektu, bez obzira na to radi li se o televiziji, teatru ili filmu. Ono najljepše u mom poslu su dinamika i mogućnost kreativnog izražavanja, stvaranja izazova. Koliko god je to nekad stresno, toliko je i lijepo. Volim svoj posao koliko god je zahtjevan pa onda samim time i uživam u njemu – zaključila je Emina za After5.

FOTOGRAFIJE: Privatna arhiva, Ples sa zvijezdama, Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5