Putnici u Barceloni prošlog su se tjedna mogli besplatno voziti autobusom, ali vožnja nije bila nimalo uobičajena. Ovaj mini-bus nije imao vozača.
Na ulicama katalonske prijestolnice testiran je Robobus, Renaultov autonomni mini-bus koji se kreće bez ljudske intervencije. Samostalno polazi s autobusne stanice, usporava i zaustavlja se prije skretanja u drugu traku te se elegantno probija jednom od najpoznatijih avenija u gradu. Prema izvještaju Associated Pressa, Renault je nekoliko dana provodio testiranje ovog modela u Barceloni, a vozilo je prometovalo kružnom rutom od 2,2 kilometra, s četiri stajališta u samom središtu grada.
Ovaj futuristički prijevoz bio je dostupan svim znatiželjnicima koji se žele uvjeriti kako izgleda vožnja bez vozača – i to potpuno besplatno.
Robobus u Barceloni
Renault je Robobus razvio u suradnji s tvrtkom WeRide, specijaliziranom za autonomna vozila. Iako je ovaj autonomni mini-bus predstavljen prošle godine na teniskom turniru French Open, sada se prvi put testira na gradskim ulicama. Slični se testovi već provode u Valenceu u Francuskoj te na aerodromu u Zürichu. Pau Cugat, 18-godišnji student, bio je jedan od znatiželjnika koji su isprobali vožnju duž Passeig de Gràcia, jedne od najpoznatijih avenija u Barceloni. Za Associated Press je rekao:
“Upravo smo prošli pored običnog gradskog autobusa s motorom s unutarnjim izgaranjem i pomislio sam: ‘Evo autobusa prošlosti, a odmah iza njega autobusa budućnosti.'”
Autonomni taksiji i autobusi već se testiraju u brojnim svjetskim metropolama, od San Francisca do Tokija. No, Renaultov projekt Robobus dolazi u trenutku kada Europa još uvijek zaostaje za SAD-om i Kinom u razvoju tehnologije autonomne vožnje. Patrick Vergelas, voditelj Renaultovih projekata autonomne mobilnosti, kaže:
“SAD provodi brojna testiranja autonomnih vozila, isto kao i Kina. U Europi ih, međutim, zasad nema mnogo. Zato želimo pokazati da ova tehnologija funkcionira i pripremiti Europu na budućnost javnog prijevoza.”
Šarolike reakcije na Robobus
Električni mini-bus može prijeći 120 kilometara bez punjenja i dostići brzinu od 40 km/h. Opremljen je s deset kamera i osam lidara (sustava senzora) koji mu omogućuju snalaženje u gradskom prometu prepunom automobila, motocikala i pješaka. Renault tvrdi da autobus može sigurno prometovati i kroz najprometnije dijelove Barcelone.

Carlos Santos iz Renaultove grupe za autonomnu vožnju kaže da su reakcije putnika bile raznolike.
“Vidjeli smo svašta – neki su se smijali, drugi su čak zaplakali, mnogi su fotografirali, a bilo je i onih koji su pokušavali otvoriti vrata tijekom vožnje”, komentirao je Santos za Associated Press i istaknuo da je vožnja Robobusom potpuno sigurna. Gradske vlasti Barcelone potvrdile su da do sada nije bilo nikakvih incidenata povezanih s eksperimentalnim autobusom.
FOTOGRAFIJE: WeRide