58-godišnji Rory Sutherland nije mislio da će postati TikTok zvijezda, i to zahvaljujući dijeljenju videozapisa s tematikom starih trikova marketinške struke. Milijuni gledatelja njegov sadržaj obožavaju, a razgovor s The Guardianom započeo je s jednom analogijom, kako bi opisao svoj novi status jednog od najviralnijih tiktokera u Ujedninjenom Kraljevstvu:
“To je kao kod Lorda Byrona – probudio sam se i shvatio da sam postao slavan.”
Činjenica da spominje ime pjesnika iz 19. stoljeća govori mnogo o njemu: Rory Sutherland nije prosječan influencer kojeg pratimo na društvenim mrežama. U biti, on se ističe kao jedan od najneočekivanijih TikTok fenomena današnjice. Rory Sutherland diplomirao je na Cambridgeu i jedan je od najpoznatijih marketinških stručnjaka u svijetu. Na TikToku dijeli trikove iz marketinške struke koje gledaju milijuni, a mnogi od njih nisu bili ni rođeni tijekom marketinškog buma osamdesetih godina. Rory Sutherland danas je globalni potpredsjednik Ogilvyja.
Jedna od najvećih oglašivačkih agencija na svijetu ima urede u 93 zemlje diljem svijeta. Inače, prošle smo ga godine slušali i na Danima komunikacija, a The Guardian ga je proglasio jednim od najfascinantnijih, najutjecajnijih, ekscentričnih i najduhovitijih ljudi u poslu. Umjetnik je uvjeravanja i utemeljitelj Ogilvyjeva sofisticirana pristupa bihevioralnoj ekonomiji. U razgovoru za The Guardian kaže kako njegova popularnost na ovoj društvenoj mreži leži u tome što pruža uvide u to kako se lukavim marketinškim trikovima manipulira ljudsko ponašanje.
Rory Sutherland; neočekivani TikTok fenomen
Tako jedan popualaran videozapis raskrinkava iluziju izbora prilikom naručivanja vina u restoranu. Budući da ne postoji poznata referentna cijena, restorani namjerno prodaju vino s velikom maržom i potiču goste da ga kupe tako što im sugeriraju da ga isprobaju, objašnjava marketinški stručnjak u jednom od svojih videozapisa, kojeg možete pogledati u nastavku.
Sutherlandove 23-godišnje kćeri blizanke jednako su zbunjene njegovom novostečenom slavom, kao i on. Za The Guardian kaže:
“Dijelom im je to zabavno, a donosi im i određeni “status” među vršnjacima, ali mislim da su pomalo i zbunjene. Ponekad upoznaju i fanove, od kojih je jedan rekao da je upoznao Micka Jaggera, ali je bio puno više uzbuđen što je upoznao mene. To mi je bilo nevjerojatno.”
Velika popularnost u kratkom roku
Rory Sutherland, koji ima i svoju kolumnu u časopisu Spectator, nije sam pokrenuo TikTok profil koji mu je donio toliki uspjeh. Kreirao ga je, naime, ambiciozni filmaš i Sutherlandov obožavatelj koji je rezao dijelove njegovih raznih podcast intervjua i govora s YouTubea te ih postavio na platformu. Na kraju su Sutherland i Ogilvy otkupili profil od njegovog kreatora i nastavili sami objavljivati sadržaj.
“Nemam osjećaj da postoji zamjeranje jer je on to pokrenuo, a ja nisam; mogu mu samo biti zahvalan što je primijetio moje intervjue. To je podsjetnik na snagu digitalnih i društvenih medija. Morao bih se pojaviti u Big Brotheru ili Strictly Come Dancingu da bih postigao ovakvu razinu popularnosti tako brzo”, rekao je za The Guardian.
Iako je duhovita izvedba zaslužna za uspjeh, nije sve u njoj. Sutherland kaže kako je stvar oko njegovih videa ta što otkriva zaštićene informacije iz marketinške industrije, a one drže interes ljudi.
“Postoji mnogo znanja u reklamnim agencijama i marketinškim odjelima Unilevera i sličnih tvrtki. Znanje koje, kada bi svaka mala tvrtka, svaki kafić u Britaniji, samo malo bolje razumjeli… To bi moglo podići BDP za postotni bod ili dva”, rekao je.
A što je s “mračnim umijećima”, odnosno onim suptilnim trikovima koje velike korporacije koriste kako bi izvukle više novca od svojih kupaca? The Guardian je pitao Sutherlanda postoji li nešto zlokobno u takvim taktikama. On odgovara:
“Kada pokušavate promijeniti ljudsko ponašanje, ekonomisti to često vrše poticanjem kroz nagrade, dok pravnici smatraju da se to postiže prijetnjom kaznama ili zatvorom. Ali postoji i treća opcija, ona slobodarska – jednostavno treba lijepo zamoliti, zar ne? Logično je da bi se ta opcija prva trebala isprobati.”
Bilo kroz šarm ili marketing, Sutherlandovi “staromodni” prodajni trikovi svakako su pridobili pažnju generacije Z i milenijalaca na TikToku.
FOTOGRAFIJE: LinkedIn, TikTok