ROS Retail Outlet Shopping postaje dio francuske nekretninske grupe FREY

30.07.2024. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Novosti
#outlet | #Designer Outlet Croatia | #ROS Retail Outlet Shopping

ROS Retail Outlet Shopping četvrta je najveća europska tvrtka koja upravlja s 12 outlet shopping destinacija u 7 zemalja. Riječ je o austrijskoj tvrtki koju su 2011. godine osnovali Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, a koja, u ime investitora, upravlja outlet shopping destinacijama ukupne površine 215 000 četvornih metara i prima 25 milijuna posjetitelja godišnje.

Osim što ROS pokriva sve faze razvoja outlet centara, ujedno radi i za poznate institucionalne i privatne investitore kao što su DWS, Resolution Property, INGKA Centres, Mutschler Outlet Holding i mnoge druge. Trenutno su u tijeku 4 proširenja centara s investitorima: Designer Outlet Gdańsk (otvorenje u jesen 2024.), Designer Outlet Algarve (otvorenje u ljeto 2025.), City Outlet Geislingen (otvorenje u kasno ljeto 2025.) i Designer Outlet Croatia. Novi razvojni projekt Designer Outlet Kraków planiran je za otvorenje u proljeće 2025. godine.

ROS Retail Outlet Shopping preuzela je francuska grupacija FREY

Francuska grupacija FREY razvija, investira i upravlja nekretninama, a specijalizirana je za razvoj i upravljanje otvorenim trgovačkim centrima u Europi. FREY je pionir u kontekstu ekološki prihvatljivih retail parkova sa svojim konceptom Greencenter te je ujedno izumitelj nove generacije otvorenih trgovačkih centara Shopping Promenade. Također, posjeduju certifikate Société à Mission i B Corp™, a koji dodatno ukazuju na njihovu posvećenost odgovornijem i zelenijem društvu što u konačnici doprinosi samom ekosustavu i dioničarima. Tvrtka je svjesna koliko je maloprodaja bitna za urbanu raznolikost, društvenu povezanost, snažnu lokalnu ekonomiju i ekološku tranziciju, stoga joj je misija vraćanje maloprodaje kao usluge za opće dobro. FREY također provodi velike projekte urbane obnove i projekte mješovite namjene. 

Win-win situacija za ROS i FREY

Preuzimanje ROS-a daje grupaciji FREY pristup europskom outlet tržištu, jača njezinu poziciju u Europi i podržava viziju tvrtke da postane europski tržišni lider u otvorenim retail i prestižnim trgovačkim destinacijama. Dok su tradicionalni trgovački centri zabilježili pad u poslovanju tijekom i nakon pandemije, outlet centri i retail parkovi pokazali su svoju otpornost kao otvorene trgovačke destinacije. Unatoč rastu inflacije, outlet centri i dalje su popularna shopping odredišta, što se može potvrditi podatkom da je ROS 2023. godinu zaključio s porastom prodaje od +16.5.% u odnosu na 2022. godinu.

Buduća kolaboracija bit će produkt zajedničkog razvoja novih outlet lokacija, uzimajući pri tom u obzir planove širenja brand partnera unutar ROS mreže, te obogaćivanja i unapređenja raznovrsnosti kategorija i marketinga generalno. ROS, zauzvrat, dobiva financijski snažnu nekretninsku grupaciju u pozadini koja će pomoći u upravljanju portfeljem i iskoristiti nove prilike za rast na europskom outlet tržištu. Dodatni razvoj nastat će u područjima ESG-a i sve veće digitalizacije sektora maloprodajnih nekretnina.

Antoine Frey, predsjednik i glavni izvršni direktor FREY-a, dao je sljedeću izjavu:

“Oduševljeni smo što možemo najaviti ovu važnu stratešku operaciju za FREY. Preuzimanje ROS-a, četvrtog najvećeg operatera outlet centara u Europi, ne samo da će nam omogućiti pristup vrlo visokoučinkovitoj klasi imovine, već će nam također ponuditi značajno diverzificiranu geografsku izloženost. ROS je izvanredna tvrtka koju vode jedni od najtalentiranijih pojedinaca na tržištu outlet centara te se uspješno uzdigla na sam vrh u Europi. FREY-eva strategija usmjerit će se na jačanje ROS-ove pozicije u upravljanju imovinom trećih strana, ali i na iskorištavanje njegovog iskustva i reputacije za izgradnju portfelja specifično posvećenog outlet centrima putem stjecanja ili razvoja imovine. Prvi primjer ove strategije odnosi se na nedavno pokrenutu operaciju za razvoj Malmö Designer Villagea. FREY sada ima više od 31 otvorene trgovačke destinacije u 9 europskih zemalja, čime dodatno učvršćuje svoju vodeću poziciju u maloprodajnim klasama imovine koje su najtraženije među potrošačima, brand partnerima i investitorima.”

Antoine Frey

Thomas Reichenauer, suosnivač i generalni direktor ROS-a, također se osvrnuo na ovaj ugovor: 

“FREY je savršen investitor za daljnji rast na europskom outlet tržištu i razvoj novih, jedinstvenih i inovativnih otvorenih trgovačkih destinacija. Dijelimo jednaku viziju stvaranja održivih, društveno odgovornih i atraktivnih trgovačkih destinacija koje zadovoljavaju trenutne potrebe kupaca i onih budućih generacija. Vidimo prostor za realizaciju mnogih sinergija i stvaranje dodatnih prilika za ponovno osmišljavanje outlet shopping-a uz financijsku snagu i iskustvo koje posjeduje FREY grupacija. U tom kontekstu, čestitamo FREY-u na kupnji Malmö Designer Villagea, koji je savršena outlet lokacija. Radujemo se uspješnom zajedničkom putovanju na kojem ćemo učiti jedni od drugih, inspirirati jedni druge i stvarati nešto novo.”

Thomas Reichenauer

Prvi novi outlet projekt grupe FREY – Malmö Designer Village, Švedska

FREY već koristi svoje novostečeno znanje i najavio je akviziciju svog prvog outlet projekta u Malmöu, Švedska. Malmö Designer Village trenutno je u razvoju i nalazi se u samom srcu najvećeg skandinavskog područja koje uključuje gradove Malmö, Helsingborg i Kopenhagen. Uz sve potrebne dozvole, pri čemu se ne bilježi nijedna poteškoća, te s već dobro unaprijeđenim procesom prednajma, početak radova zakazan je za kraj 2024. godine. Prva faza koja obuhvaća površinu od 18 000 četvornih metara otvorit će se u drugoj polovici 2026. godine, dok će druga faza od 8 000 četvornih metara uslijediti nakon prve. Projekt će na kraju postati najveći outlet na nordijskom tržištu, s više od 135 nacionalnih i međunarodnih brendova uključujući Adidas, Levi’s, Marc O’Polo i Skechers. Projekt Malmö Designer Village dobit će BREEAM Excellent, u skladu s visokim ESG standardima grupe FREY. U prvu fazu bit će uloženo oko 100 milijuna eura, a ciljana rentabilnost iznosi iznad 8%.

KLJUČNE BROJKE GRUPACIJE FREY NAKON AKVIZICIJE

  • 31 shopping destinacija
  • 11 outlet shopping destinacija pod upravljanjem
  • 7 novih projekata u vlasništvu i pod upravljanjem
  • 9 zemalja (Francuska, Belgija, Njemačka, Španjolska, Portugal, Mađarska, Hrvatska, Poljska, Švedska)
  • Preko 3 milijarde eura operativne imovine, od čega FREY posjeduje 2,1 milijardu eura
  • Operativno 1,1 milijun četvornih metara 
  • 105 milijuna posjetitelja godišnje
  • 210 zaposlenika

FOTOGRAFIJE: PR

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5