Društveno poduzetništvo je oblik poduzetništva kojem je cilj stvaranje inovativnih rješenja postojećih društvenih problema. Društveni poduzetnici usmjereni su na potrebe zanemarenih i društveno osjetljivih skupina, posebno osoba s invaliditetom. Slijepe i slabovidne osobe osobito su ranjiva društvena skupina koja spada u najteže zapošljivu skupinu osoba s invaliditetom.


Sfera Visia: Od izazova do velikih postignuća
Iako na razini Europske unije i svijeta postoje brojni primjeri društvenih poduzeća koja zapošljavaju slijepe i slabovidne osobe, a u nekim državama i posebne organizacijske oblike društvenih poduzeća za slijepe, u Hrvatskoj zasad postoji samo jedno društveno poduzeće koje zapošljava isključivo slijepe i slabovidne osobe – Sfera Visia d.o.o. – i pritom ostvaruje sjajne poslovne rezultate.

Osnovana 2016. od strane Udruge slijepih Zagreb, tvrtka Sfera Visia započela je s proizvodnjom i prodajom ručno rađenih sapuna s ispupčenim točkicama koje podsjećaju na Brailleovo pismo – sapuni s točkicama – koji su sjajno prihvaćeni od strane javnosti. U rujnu 2020., unatoč pandemiji, pokrenula je proizvodnju linije tekućih sapuna pod imenom Dodir prirode – od 100% prirodnih sastojaka.

“Izrazito smo zadovoljni rezultatima. Proširili smo proizvodni pogon, uspostavili online prodaju putem našeg web shopa i uspjeli podići prodaju na razinu da poduzeće počinje biti samoodrživo. Stoga možemo reći da unatoč svim izazovima, polako dolazimo k ostvarenju naših glavnih ciljeva, a to je podrška slijepim i slabovidnim osobama na tržištu rada i samoodrživost poslovanja.”, objasnio je izvršni direktor poduzeća Nikola Arbanas.
Higijenski papir kao novitet u ponudi
“Naše kupce čine i privatne i pravne osobe. Ostvarili smo suradnju s mnogobrojnim tvrtkama i javnim ustanovama kojima su naši proizvodi zanimljivi ne samo zbog kvalitete izrade i prirodnih sastojaka već i zbog mogućnosti da kupovinom naših proizvoda ponište plaćanje penala koje plaćaju jer ne zapošljavaju dovoljan broj osoba s invaliditetom”, govori Siniša Slunjski, voditelj prodaje poduzeća.


Sapuni s točkicama sjajan su korporativni poklon jer je svaku kutijicu moguće personalizirati prema željama kupaca, a ponudu krutih sapuna također čine suvenir sapuni s motivima Zagreba i Dubrovnika i mozaik sapuni dok su tekući sapuni dostupni u pakiranjima od 300 ml boca s pumpicom, 500 ml boca s pumpicom, 1l boca za nadopunu, 5l kanistar, refill paket.

“Konstantno osluškujemo zahtjeve naših kupaca. U našu smo ponudu tako uvrstili higijenski papir. Za distribuciju higijenskog papira odlučili smo se jer kao higijenski proizvod savršeno komplementira sapunima, posebno u ustanovama poput škola, vrtića, domova za starije, ali i privatnih tvrtki gdje je potrošnja higijenskih proizvoda izraženija”, dodao je Nikola Arbanas.
FOTOGRAFIJE: PR