Prvo je vozio Uber, a zatim je počeo razotkrivati vrijede li dizajnerske torbe toliko novaca

07.02.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Život prije 5 | Modne priče | Ljudi u biznisu | Modne i beauty priče
#TikTok | #dizajnerske torbe

Među prvim videozapisima koji su zadržali moju pozornost na TikToku bili su oni koje objavljuje Tanner Leatherstein. Čime se bavi? Pa, ukratko, reže, pali i dere dizajnerske torbe kako bi dao svoju procjenu koliko zbilja vrijede. Zaključak? Neki su ga brendovi ugodno iznenadili, a neki… Najbolje se udubiti u profil iza kojeg stoji Volkan Yilmaz kako biste se sami uvjerili koji su kožni dodaci vrijedni ulaganja.

Tanner Leatherstein do detalja “razotkriva” dizajnerske torbe

Tanner Leatherstein zainteresirao je i The New York Times koji vrlo detaljno opisuje što Yilmaz radi s torbama: jedan video počinje s velikom bijelom kožnom torbom prekrivenom prepoznatljivim logom Louis Vuittona. U milisekundama, vidimo ruku s nožem koja pravi ogroman rez prije nego je rastrga duž šava. U drugom videu, škare režu Prada torbu od par tisuća eura, prije nego Yilmaz zapali komad kože i pretvori ga u pepeo.

Volkan Yilmaz privukao je ogromnu publiku na TikToku, ali i na YouTubeu i Instagramu, upravo zbog uništavanja izrazito skupih torbi (a ponekad i cipela). Razlog je, kaže, taj što svojim gledateljima želi pokazati pravu kvalitetu materijala i zanatskog rada, a zatim dati svoju procjenu koliko bi predmet mogao koštati u proizvodnji. Yilmaz je rekao:

U mnogim slučajevima, moje su procjene otprilike deset puta manje od cijene koja je navedena. Marže u svijetu luksuznih dodataka i dalje šokiraju mnoge.

U razgovoru za The New York Times, 37-godišnji Yilmaz pričao je o svojoj opsesiji kožom, otkrio koliko troši na luksuzne proizvode i na što ljudi trebaju obratiti pozornost prilikom kupnje novih kožnih komada.

Volkan Yilmaz

Koža je, kaže, obiteljski posao. Njegova je obitelj posjedovala kožaru u Turskoj. S 11 godina izradio je svoju prvu kožnu jaknu, za vrijeme studiranja radio je u kožari, a zatim otišao u Kinu, potom i u Turkmenistan, kako bi naučio više o uvozu i izvozu kože. 2009. se preselio u Chicago. Dok je pohađao MBA na Sveučilištu Illinois, vozio je taksi kako bi zaradio, a zatim je radio kao konzultant za menadžment, posao s kojim nije bio zadovoljan. Osjećao se, prisjeća se, kao da umire iznutra pa je započeo vlastiti brend pod imenom Pegai.

Cilj profila Tanner Leatherstein je edukacija

O dizajnu se educirao putem YouTubea, a i dalje je vozio Uber, kako bi imao od čega živjeti. 2019., kada je posao krenuo, preselio se u Dallas. Na kreiranje sadržaja za društvene mreže potaknuli su ga prijatelji i poznanici. Naime, uvijek bi ga ispitivali što misli o kvaliteti njihovih kožnih komada i jesu li ih previše platili. Yilmaz je shvatio da ljudi ne znaju previše o tome kako se koža dobavlja ili koristi te su sumnjičavi oko marži na luksuzne proizvode. Kako bi odgovorio na neka njihova pitanja, počeo je snimati videozapise, no nije očekivao ovoliku popularnost.

Najpoznatiji je po rezanju torbi. Kada ih je počeo rastavljati, želio je pokazati da cijena torbe nije vezana uz kožu ili materijale koji se koriste, već je uglavnom riječ o statusu povezanom s određenom markom. Mnogi ljudi, kaže u razgovoru za The New York Times, automatski pretpostavljaju da ako je nešto skupo, mora biti dobro.

Prva torba koju je ikad rastavio na profilu Tanner Leatherstein bila je Louis Vuitton aktovka. Govori kako je riječ o jednom od najpoznatijih kožnih brendova na svijetu, no dodaje kako mnogi ne znaju da je materijal ikoničnog LV monograma zapravo platno. Prvi video s kojim se “proslavio” i postao viralan je onaj u kojem je rastavio mali Chanel novčanik čija je cijena 1200 dolara. Od tada, neprestano mu stižu zahtjevi za rastavljanjem torbi različitih dizajnerskih brendova.

Kada rastavi torbu, prvo na što obrati pozornost je kvaliteta kože, odnosno način na koji je obrađena. Koristi aceton kako bi uklonio završni sloj pa može vidjeti koliko je plastike naneseno na kožu. Zatim je pali kako bi procijenio koji je postupak obrade korišten te promatra zanatski rad koji se odražava u šavovima, konstrukciji i metalnim dijelovima. Velik dio onoga što radi na profilu Tanner Leatherstein je procjena tvrdnji raznih brendova:

Torba može izgledati dobro s vanjske strane, ali kada je rastrgam i pogledam iznutra, priča se mijenja.

Njegova je publika raznolika: jedan dio ne voli luksuzne brendove i smatraju da su njihovi proizvodi prevara. Zatim, postoje ljudi koji jednostavne vole zabavu koju donosi rezanje i uništavanje skupih proizvoda. Konačno, tu su i oni koji videozapise gledaju jer vole luksuz i žele bolje razumjeti kvalitetu proizvoda. Pritom, videozapisi s profila Tanner Leatherstein pomažu im da bolje procjene svoje (buduće) luksuzne i vintage kupovine.

Vrijedni savjeti koje dijeli Tanner Leatherstein

Postoji i par brendova koje izdvaja kao kvalitetne:

“Bottega Veneta koristi nevjerojatnu kožu. Napravio sam tri ili četiri videozapisa o njihovim prekrasnim proizvodima. Iako, u jednom sam videozapisu, kada sam rastavio novčanik od 650 dolara, primijetio da je podstava napravljena od kože niže kvalitete od one navedene na etiketi. Bottega nikad nije odgovorila na moj zahtjev za komentar. Stvarno mi se sviđa škotski brenda Strathberry. Proizvode stvari u Ubriqueu, malom gradu u Španjolskoj, gdje proizvodnju imaju Loewe i Dior. No, Strathberry komade prodaje tek za dio njihove cijene. Polene je još jedan odličan brend iza kojeg stoje ljudi koji stvarno znaju što rade. Coach je prilično dobar u srednjem cjenovnom rangu.”

Brendovi ga, kaže, ne kontaktiraju, posebno ne oni iz luksuzne sfere. Ne prihvaća besplatne proizvode niti ponude za oglašavanje jer smatra da će mu ljudi vjerovati samo ako profil Tanner Leatherstein ostane potpuno neovisan. Podijelio je i nekoliko savjeta za one koji planiraju kupnju kožnog proizvoda:

“Vjerujte svojim osjetilima. Dodirnite predmet. Ako se čini plastificiranim, to nije dobar znak. Pomirišite ga. Ne postoji samo jedan miris kože, ali kvalitetna koža ima ugodan, blago zemljani miris. Ne bi trebala mirisati na kemikalije. Pogledajte predmet. Koža je proizvod životinjskog podrijetla. Ima varijacije u svojoj zrnatoj i vlaknastoj strukturi. Što je više varijacija na tkanini, to je prirodnije i neobrađenije.”

FOTOGRAFIJE: TikTok, Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5