S druge strane TikTok trenda

11.10.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Tehnologija
#TikTok

Još do prije koju godinu smatran aplikacijom za ples, TikTok koji je utemeljen 2017. godine postao je jedna od najutjecajnijih društvenih mreža na svijetu kada je u pitanju stvaranje i definiranje novih trendova. Ostavio je duboki i trajni trag na našoj kulturi, promijenio način na koji rade čitave industrije i utjecao na to kako živimo; što jedemo, gledamo i kupujemo. Čak i ako niste na TikToku, do vas će doprijeti TikTok trendovi, kroz članke u medijima ili kroz usmenu predaju prijatelja i poznanika.

Jednu stranu TikTok trendova smo vidjeli, a što se događa s one druge? Primjer je ovo novog kafića u Brooklynu, kojeg je dobar glas na TikToku u kratkom roku stavio na mapu “mjesta koja se moraju posjetiti”. Horde content kreatora počele su se pojavljivati ovdje zbog, naravno, contenta, a cijeli taj kaos nije se nimalo svidio vlasnicima prostora.

View this post on Instagram

A post shared by DAE (@daenewyork)

Dae je novi dizajnerski dućan i kafić otvoren ovog ljeta u njujorškom kvartu Carroll Gardens, koji poslužuje fotogenični maslac na mliječnom kruhu i prodaje jednako fotogenične kućne potrepštine. Njegov pomno uređen prostor od starta ima politiku zabrane prijenosnih računala, kako bi se gosti usredotočili na iskustvo boravka ovdje, naručenu hranu i pića, poput misugaru sladoleda koji je zaštitni znak ovog korejskog kafića.

View this post on Instagram

A post shared by DAE (@daenewyork)

No, u posljednja dva mjeseca, piše Curbed, njegov problem nisu bili nesankcionirani korisnici prijenosnih računala, već horde influencera i kreatora sadržaja, “oboružanih” foto tripodima, odnosno stativima za fotkanje i snimanje. Situacija je počela toliko izmicati kontroli, da je Dae odlučio poduzeti drastičan korak zabrane ljudima da snimaju videa unutar dućana, uz iznimku “brzih fotki” jela i pića za vlastitim stolom.

View this post on Instagram

A post shared by DAE (@daenewyork)

View this post on Instagram

A post shared by DAE (@daenewyork)

Kafić, koji također služi kao vinski bar i privatni prostor za događanja, zaživio je na TikToku gotovo odmah nakon otvaranja u kolovozu. Pokrenulo ga je dvoje bivših zaposlenika brenda Opening Ceremony, koji su imali preciznu viziju toga kako prostor učiniti posebnim i nesvakidašnjim (ništa iz dućana ne može se kupiti nigdje drugdje u gradu, primjerice).

“Ovaj korejski kafić je kao s moje Pinterest ploče”, objavila je jedna osoba na TikToku, dok je veliki utjecaj imala objava s TikTok računa @chewyorkcity koji je kafić Dae prozvala “najestetičnijim i najukusnijim mjestom u Brooklynu”.

@chewyorkcity

Tried my first Misugaru latte here and I cant wait to come back to have another🍞☕️ #carollgardens #brooklyn #koreancafe #wellnesstrends #nyccafe #nycopening

♬ La belle vie – Sacha Distel

“Volimo fotografije hrane i pića (očigledno)… ali TikTok videa su nam malo izmakla kontroli”, izjavila je suvlasnica kafića Carol Song. Koliko je loše postalo? “Ljudi su dolazili ovdje samo kako bi proizvodili sadržaj – popili bi jedno piće i ostali dva sata snimati”.

Iako je zahvalna što se ljudima sviđa prostor, vidjela je kako influenceri donose Nikonove kamere, postavljaju stative i snimaju zaposlenike za svoje filmove. Neki ljudi nisu ništa ni naručili nego su slikali hranu i piće drugih gostiju na obližnjim stolovima.

View this post on Instagram

A post shared by DAE (@daenewyork)

Dok su se mnogi brendovi priklonili publicitetu koji im donose objave na TikToku, Dae ima drugačiji pristup. Od samog početka, Song kaže da nije zamišljala prostor s influencerskim brendingom: “Nisam željela biti mjesto gdje ljudi dolaze i odlaze samo zbog trenda.” Zasad, napominje da nisu dobili previše negativnih reakcija na zabranu: “Žao mi je što to nismo učinili od početka. Ali nismo znali da će doći do ove razine.”

FOTOGRAFIJE: Instagram

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5