Još do prije koju godinu smatran aplikacijom za ples, TikTok koji je utemeljen 2017. godine postao je jedna od najutjecajnijih društvenih mreža na svijetu kada je u pitanju stvaranje i definiranje novih trendova. Ostavio je duboki i trajni trag na našoj kulturi, promijenio način na koji rade čitave industrije i utjecao na to kako živimo; što jedemo, gledamo i kupujemo. Čak i ako niste na TikToku, do vas će doprijeti TikTok trendovi, kroz članke u medijima ili kroz usmenu predaju prijatelja i poznanika.
Jednu stranu TikTok trendova smo vidjeli, a što se događa s one druge? Primjer je ovo novog kafića u Brooklynu, kojeg je dobar glas na TikToku u kratkom roku stavio na mapu “mjesta koja se moraju posjetiti”. Horde content kreatora počele su se pojavljivati ovdje zbog, naravno, contenta, a cijeli taj kaos nije se nimalo svidio vlasnicima prostora.
Dae je novi dizajnerski dućan i kafić otvoren ovog ljeta u njujorškom kvartu Carroll Gardens, koji poslužuje fotogenični maslac na mliječnom kruhu i prodaje jednako fotogenične kućne potrepštine. Njegov pomno uređen prostor od starta ima politiku zabrane prijenosnih računala, kako bi se gosti usredotočili na iskustvo boravka ovdje, naručenu hranu i pića, poput misugaru sladoleda koji je zaštitni znak ovog korejskog kafića.
No, u posljednja dva mjeseca, piše Curbed, njegov problem nisu bili nesankcionirani korisnici prijenosnih računala, već horde influencera i kreatora sadržaja, “oboružanih” foto tripodima, odnosno stativima za fotkanje i snimanje. Situacija je počela toliko izmicati kontroli, da je Dae odlučio poduzeti drastičan korak zabrane ljudima da snimaju videa unutar dućana, uz iznimku “brzih fotki” jela i pića za vlastitim stolom.
Kafić, koji također služi kao vinski bar i privatni prostor za događanja, zaživio je na TikToku gotovo odmah nakon otvaranja u kolovozu. Pokrenulo ga je dvoje bivših zaposlenika brenda Opening Ceremony, koji su imali preciznu viziju toga kako prostor učiniti posebnim i nesvakidašnjim (ništa iz dućana ne može se kupiti nigdje drugdje u gradu, primjerice).
“Ovaj korejski kafić je kao s moje Pinterest ploče”, objavila je jedna osoba na TikToku, dok je veliki utjecaj imala objava s TikTok računa @chewyorkcity koji je kafić Dae prozvala “najestetičnijim i najukusnijim mjestom u Brooklynu”.
“Volimo fotografije hrane i pića (očigledno)… ali TikTok videa su nam malo izmakla kontroli”, izjavila je suvlasnica kafića Carol Song. Koliko je loše postalo? “Ljudi su dolazili ovdje samo kako bi proizvodili sadržaj – popili bi jedno piće i ostali dva sata snimati”.
Iako je zahvalna što se ljudima sviđa prostor, vidjela je kako influenceri donose Nikonove kamere, postavljaju stative i snimaju zaposlenike za svoje filmove. Neki ljudi nisu ništa ni naručili nego su slikali hranu i piće drugih gostiju na obližnjim stolovima.
Dok su se mnogi brendovi priklonili publicitetu koji im donose objave na TikToku, Dae ima drugačiji pristup. Od samog početka, Song kaže da nije zamišljala prostor s influencerskim brendingom: “Nisam željela biti mjesto gdje ljudi dolaze i odlaze samo zbog trenda.” Zasad, napominje da nisu dobili previše negativnih reakcija na zabranu: “Žao mi je što to nismo učinili od početka. Ali nismo znali da će doći do ove razine.”
FOTOGRAFIJE: Instagram