Na jednoj od poslovnih kava koje smo zajedno popili, na onima na kojima se priča svašta pomalo pa tako dođete i do hobija, Antonio Ljubić mi je otkrio da vodi još jedan poslovni život koji započinje nakon 17 sati. Marketingaš koji se uz regularnu radnu smjenu bavi ekološkim craft čajevima postao mi je totalno otkriće, do mjere u kojoj sam znala da bi bio idealan kandidat za našu temu “Ulovljeni na izlasku iz ureda”.
S njime smo proveli dio dana na njegovom prvom radnom mjestu, a zatim se zaputili na adresu na kojoj se događa “sva magija”, u radionu u kojoj se za prodaju pripremaju ODORES SILENTII čajevi, dok se istovremeno rezbare i usavršavaju setovi za posluživanje tih istih čajeva. Antonio je s puncem i suprugom započeo ovaj biznis kako bismo svi mi mogli polako i potpuno neopterećeno uživati u ritualu ispijanja čaja, a njihov proizvod se toliko “primio”, da danas ove čajeve konzumirate u brojnim renomiranim kafićima u Zagrebu, a možda to ni ne znate. Kako izgleda radni dan marketingaša koji nakon “službenog” dijela radnog dana uskače u radionu i posvećuje se radu s rukama, otkrivamo u nastavku.
Dragi Antonio, otkrij nam više o sebi.
Dalmatinac u Zagrebu, klasična priča. Rođen sam u Šibeniku i imam 29 godina od kojih zadnjih 10 živim u Zagrebu. Po struci sam ekonomist, a diplomirao sam međunarodno poslovanje i menadžment na Rochester Institute of Technology Croatia, no cijelu svoju karijeru radim u marketingu. Fakultet me doveo u glavni grad, tu sam se zaljubio i ostao.
Gdje si zaposlen, na kojoj poziciji i koliko dugo?
Radim u Medikoru kao Head of Digital. Medikor je jedna od najvećih, a opet najmanjih pharma kompanija u Hrvatskoj. Kažem najmanjih jer nas ima svega 30-ak, a radimo posao koji pokriva cijelu Hrvatsku i susjedne zemlje. Ekskluzivni smo distributer za brendove Omron, Beurer, Rio Beauty, Bodi-TEK, Push Sports, PROblis, Liftmie, Nano itd. Ljudi su tu jako ljubazni i cijenim svoj kolektiv iznimno. Karijeru sam ovdje započeo prije skoro 3 godine kao najmlađi član, gdje sam kao digital marketing manager vodio marketing za Omron. Zadnjih godinu i pol vodim cijeli digitalni odjel.
Kako je bilo uskočiti u svijet medicinskih i beauty proizvoda?
Vrlo izazovno. Nisam mislio da ću nakon fakulteta završiti u pharma marketingu, ali život je jako nepredvidljiv pa sam i ja sasvim slučajno završio u toj industriji. Prije sam radio u marketingu dodataka prehrani koji su vrlo specifični i „komplicirani“ za promoviranje zbog raznih regulatornih restrikcija i disclaimera koji se trebaju uključiti. Svi marketingaši će se složiti da je jako teško biti kreativan kad ne smiješ promovirati srž jednog proizvoda bez da ga spomeneš. Medicinski i beauty proizvodi su jednostavniji za komunicirati, ali opet se mora pratiti zakonska strana promocije. Zbog toga je ovaj posao jako izazovan te samim time i jako zanimljiv.
Što te najviše ispunjava u tvom poslu?
Najviše me zapravo ispunjava kreativa koja stoji iza kampanja te ljudi koje upoznam na tom putu. S obzirom na to da pharma marketing zna biti jako dosadan, ja i moj tim uvijek nastojimo razmišljati u drugom smjeru. To zna biti jako izazovno i jako se teško odvojiti od prodajnog smjera, ali marketing nije otok sam za sebe. Mi dosta surađujemo s našim kolegama iz prodaje koji nam često pomažu prenijeti bit nekog proizvoda, s obzirom na to da znaju najsvježije informacije s terena. Dosta smo ogranizirani agencijski što se tiče procesa, tako da svaki član tima vodi par brendova i funkcionira poput accounta. Imamo klasične media planove, radimo klasične post buy analize i surađujemo sa skoro svim medijima u Hrvatskoj, što online, što offline. Uz to, velik naglasak nam je na influencer marketingu i raznim beauty eventima. Takav način rada smo usvojili s mojim dolaskom i pokazao se kao ispravna odluka.
Koji su ti možda manje omiljeni trenuci u poslu?
Postoje trenuci kada imam cijeli dan uzastopne sastanke i ne stignem niti ručati, ali sve je to dio posla. Naravno, nikom nije ugodno davati negativne povratne informacije, ali takve reakcije su kod mene minimalne. Ne vjerujem u strog menadžment, već u stvaranje pozitivnog i ugodnog radnog mjesta. Najgore je kada se u nedjelju sjetite da je sutra radni dan i osjetite mučninu. Toga kod mene nema. Ja na svoj posao idem sretan i nastojim imati što više pozitivnih interakacija dnevno, minimalno jedna.
Čovjek si od doista mnogo interesa – pa čak i poslova koje radiš u drugoj, trećoj smjeni. Kako je jedan marketingaš završio i u svijetu čajeva?
To moram zahvaliti svojoj supruzi. Naime, 2018. godine kad smo još bili dečko i cura, zajedno s mojim puncem Josipom smo odlučili pokrenuti hrvatsku kulturu čajeva. Slowliving, termin koji se danas jako puno koristi, praktički nije postojao kada smo pokretali brend, a nalazi se u samom središtu našeg poslovanja. Ideja je da uzmete dio vremena za sebe i polako ga posvetite uživanju u vama omiljenim stvarima, npr. dok uživate u našim čajevima. Krenuli smo amaterski kroz izliku da se svi troje više družimo, ali ubrzo smo narasli na dostupnost u preko 30+ ugostiteljskih objekata diljem Hrvatske, jedan web shop, 9 linija čajeva i čajnih mješavina, a posebno smo ponosni na naše setove i proces posluživanja čajeva koji je zaštićen kod Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo.
Brend ODORES SILENTII donosi nam craft čajeve, ali i opremu za uživanje u ritualu pripreme i ispijanja čaja. Otkrij nam više o njemu.
Brend je osnovao moj punac Josip, nakon čega smo se ubrzo pridružili moja supruga Magdalena i ja. Josipa je njegov otac poučio o čajevima, a onda je on to isto znanje pokušao prenijeti na nas, i mislim da je uspio. Prvotno smo krenuli sa setovima za ispijanje čajeva, ali smo ubrzo krenuli nuditi i čajeve za uživanje u istima.
Čajevi su ekološki, ručno probrani i u potpunosti hrvatski proizvod koji se uzgaja na poljima Bioplanta kod Križa. Naše čajne mješavine obogaćene su ekološkim sušenim voćem domaćih OPG-ova.
Inače, samo ime znači na latinskom „Miris Tišine“ i misao vodilja je da ne možete na brzinu pripremiti čaj, već morate uložiti vrijeme za spremanje ove ceremonije boje, okusa i mirisa.
Proces posluživanja koji smo dizajnirali dostupan je u brojnim objektima diljem Zagreba i šire poput Jolie Petite Pattiserie, Balance Brunch, Figa Garden by Henrik, Magnolia slastice, Kif bar, Mali Pub, Bread Club i mnogi drugi. Uvijek gledamo kako proširiti našu liniju partnera i uvijek tražimo iskrene suradnje.
Koliko je danas jednostavno ili teško predstaviti i distribuirati
svoj mali craft brend na scenu?
Probiti se na tržištu, posebno u HORECA segmentu je izuzetno teško, s obzirom na to da tržištem vladaju velike tvrtke s velikim budžetima. Čaj je posebice u Hrvatskoj stigmatiziran kao brz i jeftin napitak iz vrećice. Naša vodilja je stvoriti drugi proizvod, to jest kreirati trenutak uživanja naših osjetila i susreta s dragim osobama, a ponekad i sa samim sobom.
Čak i kad imate vrlo kvalitetan proizvod, potrebno je da vam netko pruži priliku da dizajnirate proizvod i cjelokupni proces u HORECA svijetu.
Naši prvi partneri Kif bar, Mali pub, Balance brunch, Figa Garden, a posebno Jolie Petite Ljupke Gojić Mikić, bili su dovoljno hrabri da nam pruže priliku te ujedno obogate svoju ponudu nečim sasvim drugačijim.
Kasne 2015. je bio veliki boom na području crafta i jako je teško bilo promovirati scenu kulture čaja. Dapače, ona nije niti postojala što znači da nije bilo niti potražnje. Čim stvarate potražnju, mijenjate kulturu, a za to treba vremena. Mi smo zadnjih par godina doživjeli veliki rast i popularnost jer to je upravo to mijenjanje kulture o kojem pričam. Treba vremena, ali jednom kad probijete tu „granicu“, sve postaje lakše. Sada je craft scena proizvoda puno više etablirana i imate razne pokrete i udruge s fokusom na male proizvođače.
Iza ovih elegantnih kutijica kriju se ne samo najbolji čajevi, već i obiteljska priča koja uključuje mnogo ručnog rada i posvećenosti svih članova svemu od sirovine do finalnog proizvoda. Koje sve poslove radite i što vam je sve na agendi, a kupac vaših čajeva to recimo ni ne vidi?
ODORES SILENTII čini troje ljudi koji su podijelili područja odgovornosti sukladno svojim preferencijama i znanju. Moja supruga Magdalena vodi razvoj projekata i istraživanje tržišta, ja sam zadužen za dizajn i marketing, dok Josip vodi prodaju i proizvodnju. Ovisno o potrebi, “uskaču“ nam i ostali članovi obitelji. Uz te službene poslove, svi radimo sve. Ne postoji nekakva hijerarhija jer svi sudjelujemo u pakiranju, dostavi, otvaranju ugostiteljskih objekata, obradi setova itd. Svi smo maksimalno uključeni u sve procese. Nešto što bih izdvojio je da značajno vrijeme ulažemo u ručno prebiranje najkvalitetnijih dijelova biljke kako bi mirisi, boje i okusi predstavljali nezaboravno iskustvo za korisnika. Pažljivo odabiremo jedinstvene komade drveta za setove za posluživanje, te ručnom obradom ističemo njihovu prirodnu ljepotu.
Kako je to raditi s obitelji?
Iako zvuči nemoguće, obožavam raditi s obitelji. Zna biti izazovno, pogotovo u periodu visoke sezone, ali sve su to slatke brige. Jako puno učimo jedni od drugih i super se slažemo.
Uživaš li i sam u čajevima i jesu li
dio tvoje poslovne ili afterwork rutine?
Apsolutno. Nisam baš „kavopija“, stoga je čaj za mene idealna alternativa. Prije nisam uživao u čajevima, ali to je sve zbog ponude u Hrvatskoj. Sada s ponosom širim vijesti o našim eko čajevima i njihovoj kvaliteti.
Po čemu se razlikujete?
Ključne razlike po kojima se ističemo je da su naši čajevi 100% ekološki uzgojeni i hrvatskog podrijetla te naši partneri ručno probiru samo najkvalitetnije dijelove biljke. Uz inovativni proces posluživanja koji je zaštićen kod Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, nudimo potpuno novo korisničko iskustvo. Sve setove također personaliziramo graviranjem po želji te ih dostavljamo pripremljene za darivanje.
Kako ti je izgledao današnji radni dan?
Obično moj radni dan krene puno prije. Svako jutro prošetam pse taman da se razbudim, nakon čega prođem inbox i zaostatke. Ne volim imati hrpu neodgovorenih mailova jer onda uvijek razmišljam o zadacima. Nakon toga se spustim do Stepinca i prošetam do novog ureda. Volim šetati Zagrebom, pogotovo kroz jutro.
Danas sam održao kratki sastanak s našim regulativnim odjelom vezano za pregled sadržaja jednog od naših proizvoda te sam se tijekom dana posvetio istraživanju alata za optimizaciju mailing sustava kako bismo mogli detaljnije pratiti korisničko ponašanje i učinkovitost naših kampanja. Popodne je bilo rezervirano za koordinaciju s mojim timom oko trenutnih kampanja i zadataka, a na samom kraju sam imao sastanak s jednim portalom vezano za aktivnosti u prosincu.
Od kada sam preuzeo digitalni odjel, Medikor je prošao kroz kompletnu digitalizaciju i modernizaciju. U zadnjih par godina iza mene su 3 nova web shopa i mnoštvo digitalnih projekata, a trenutno radim na novom korporativnom webu koji će predstaviti naš asortiman proizvoda, kao i blisku vezu koju imamo s našim partner ljekarnama. Sljedeće godine Medikor slavi 30 godina od svog osnutka, tako da svašta pripremamo. 😉
Gdje ideš danas nakon posla?
Nakon posla idem na Klisab reviju na kojoj je Medikor sponzor. Naše uređaje su koristili modeli u backstageu kako bi se malo opustili prije samog događaja. Uvijek nastojimo biti inovativni i raditi sve ono čega se konkurencija niti ne sjeti.
Imaš li hobi/omiljenu aktivnost za switchanje između radnog i slobodnog vremena?
Veliki sam ljubitelj cigara tako da mi one znaju biti jasna granica kada više ne radim. Tada znam da imam sat vremena za sebe. Puno čitam, puno i pišem i uvijek radim na nečemu novom.
Omiljena after work mjesta u gradu?
To bi bio nekakav balans između jako popularnih i jako skrivenih mjesta. Čest sam gost u Figa Garden by Henrik, Kavana Lav, Espresso Bar, Kod Pere, Asia.
Tvoj savršeni After5 – što, gdje i s kim?
Espresso bar sa suprugom na štrukanijem.
FOTOGRAFIJE: Tatjana Bukvić