Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

23.08.2024. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Ljudi u biznisu
#Ulovljeni na izlasku iz ureda

Kada je riječ o karijeri u svijetu digitala, Zrinka Penović Salusinszky je savršen primjer kako se strast, znanje i prilagodljivost mogu spojiti u uspješan poslovni put. Gotovo pet godina rada u Orbicu, za FABUspot, omogućilo joj je da izgradi platformu koja spaja njenu ljubav prema online prodaji i beauty industriji. Unatoč izazovima koje je donio nagli prelazak na rad od kuće uslijed pandemije, Zrinka je nastavila rasti i razvijati svoje vještine, a danas vodi tim i projekte s nevjerojatnom energijom i entuzijazmom. Kao naša najnovija “Ulovljena na izlasku iz ureda”, Zrinka nam otkriva kako je slučajno završila u marketingu, što je ispunjava u poslu te koji su joj najdraži projekti na kojima je radila posljednjih mjeseci, a doznali smo naravno i kako izgleda njezin After5!

Zrinka, otkrij nam više o sebi. Koliko godina imaš, gdje živiš, čime se baviš?

Imam (skoro) 38 godina, živim u Zagrebu s mužem i kćeri, bavim se razvojem online prodaje.

Gdje si zaposlena, na kojoj poziciji i koliko dugo?

Radim u Orbicu, kao Area eCommerce Manager za FABUspot. Timu sam se priključila prije gotovo pet godina, a na trenutnoj poziciji sam tek nekoliko mjeseci. Između sam, četiri godine ukupno, bila na poziciji eCommerce Managera.

Kako je jedna sociologinja završila u marketingu? Što te inicijalno privuklo marketinškom svijetu?

Slučajno! Diplomirala sam u vrijeme one krize i nekako je budućnost tad izgledala dosta besperspektivno – većina mladih nakon faksa je radila za slavnih 1.600kn od čega sam ja u startu odustala jer sam se htjela osamostaliti – s obzirom na to da su roditelji financirali moje studiranje u Zagrebu, htjela sam im se „skinuti s vrata“.

Nisam čak ni dugo čekala – dva mjeseca nakon diplome, moje volontersko iskustvo u online medijima pomoglo mi je da dobijem posao na portalu koji je pratio događanja u kulturi. Bio je to prvi profesionalni susret s Internetom i odmah sam znala da ću zauvijek raditi online. Razmišljala sam kako proširiti znanje, a tad se taman događao intenzivan rast digitalnog marketinga što mi se učinilo zanimljivo – odradila sam nekoliko edukacija na temelju kojih sam dobila i preporuku za posao. To je bio prvi pravi zagriz u digitalni marketing i ecommerce.

Tad mi se dosta toga posložilo – s faksa sam vukla afinitet prema statistici pa mi se web analitika jako svidjela, a iz života sam vukla spretnost u izražavanju pa sam se brzo snašla u stavljanju najbitnijih informacija u 30 do 60 znakova ili u 5-7 riječi. Također, radno okuženje je dosta dinamično, ne treba čekati dugo da dođu prvi rezultati, izmjene možeš raditi brzo, a i činjenica da imaš neko prilično rijetko znanje isto pridonosi dobrom feelingu i zanimljivosti posla.

Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

Prije ulaska u beauty vode, zapravo si radila u drugom sektoru. O čemu se radilo i kako je tekla tvoja prilagodba novom poslu – i novim izazovima?

Pa zapravo je sektor isti jer se isto radilo o ecommercu, ali da – o potpuno drugom asortimanu. Prije dolaska u Orbico, provela sam gotovo pet godina u eKupi gdje sam radila u odjelu digitalnog marketinga na različitim pozicijama i bila sam, kako u kojem periodu, zadužena za oglašavanje svih kategorija na različitim digitalnim kanalima. Bila sam presretna kad sam dobila priliku raditi u beautyu jer je to asortiman koji mi je puno draži, bliži i koji uključuje puno više emocija kod same kupnje. Što se tiče same prilagodbe – to je bio dosta izazovan period. Naime, cijela dva tjedna nakon dolaska u Orbico, COVID se intenzivirao i završili smo na home officeu, dižući web s kolegama koje praktički nisam ni upoznala. Ipak, brzo se prilagođavam i brzo učim, pogotovo u okruženjima u kojem su ljudi jako otvoreni da ti pomognu i da ti prenesu znanje, što mislim da je stvarno velika vrijednost tvrtke u kojoj radim.

Što te danas najviše ispunjava u tvom poslu?

Generalno se smatram sretnicom kojoj je ponedjeljak sasvim OK dan. Posao mi donosi dosta pozitivnih osjećaja – prije svega radim nešto što mi je zanimljivo i zabavno i vidim rezultate tog rada – naš biznis napreduje (volimo dostizanje ciljeva), napreduje i raste cijeli moj tim, a i ja s njima, na svim razinama. Osim toga, osjećam se ugodno, prihvaćeno i cijenjeno u svojoj radnoj okolini – sve ovo je iznimno važno u svakodnevnom radu, a pogotovo kad dođu teži i izazovniji periodi.

Koji su ti manje omiljeni trenuci u poslu?

U poslu dosta ovisimo o sustavima od kojih su neki van naše kontrole što znači da je naš utjecaj ograničen u trenutku kad se pojavi neka poteškoća – moramo sjediti i čekati da netko nešto napravi. U tome ne uživam, ali strpljivost se isto trenira.

Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

FABUspot je, mislim da možemo reći, tvoja poslovna beba. Predano si radila na pripremi hrvatskog beauty web shopa. Retrospektivno gledajući, čemu te ovaj projekt naučio i kakvim te novim znanjima oplemenio?

To je jedno od najljepših iskustava u mom životu i mislim da me FABUspot jako izgradio, i u profesionalnom smislu, ali i privatno.

Prvenstveno sam dobila priliku vidjeti kako izgleda kad se sve gradi od nule, rekla bih od početka do kraja, ali kraja zapravo nema, jer kraj je tek pravi početak svega. Osim toga, prvi put sam dobila i cjelovitu sliku cijele pozadine funkcioniranja jednog webshopa što je za mene bio iskorak iz digitalnog marketinga u logistiku, nabavu i zalihe, customer support, dodatne razvoje, sustave i slično, tako da su znanja kojima sam oplemenjena uistinu široka. Paralelno s webshopom, gradili smo i digitalni tim koji je s početnih troje ljudi narastao na devet te smo također s drugim kolegicama iz hrvatskih i regionalnih maloprodaja gradili svoj omnichannel pristup i usvajanje naše strategije – to je posao za sebe.

Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

FABUspot baš ovaj tjedan slavi svoj 4. rođendan. Što je ono što se događa iza kulisa, a mi to kao krajnji kupci i potrošači ne možemo ni zamisliti? O kolikoj se – i kakvoj – mašineriji tu radi? Koliko je stručnjaka uključeno, koje sve procese ti konkretno svakodnevno nadzireš? Na koje si rezultate posebno ponosna?

Rekla bih da se radi o vrlo velikoj mašineriji koja treba biti savršeno sinkronizirana da bi sve funckioniralo kako treba.

Krenut ću od samog webshopa u tehničkom smislu – ecommerce rješenje je početna točka koja treba osigurati kupcima jednostavno snalaženje u user friendly okruženju i istraživanje/kupnju željenih proizvoda. Isto rješenje treba biti jednostavno i za djelatnike, što više automatizirano, sa što manje ručnog rada te na što bolji način povezano s drugim sustavima, sa što manjim mogućnostima pogrešaka – unosi i raspoloživost artikala, plaćanje, itd. – ovaj dio uključuje nekoliko internih i vanjskih timova s kojima webshopovi surađuju.

Nakon toga, sljedeće pitanje je što je uopće u ponudi na webshopu od proizvoda, kakve aktivnosti i kampanje se rade, kakve pogodnosti se osiguravaju kupcima pa dalje idemo to toga na koji način se to komunicira na webshopu te na ostalim kanalima. Šalju li se newsletteri, komunicira li se na društvenim mrežama, radi li se s influencerima, postoji li oglašavanje, radi li se interno ili s agencijom, tko producira sve te materijele, itd. – ogroman broj ljudi je uključen, a zapravo još uvijek nismo ništa prodali.

Poslije prodaje slijedi cijeli novi proces  –  obrada narudžbe i prikup robe (ovo jako varira ovisno o kompleksnosti sustava), pakiranje (od obične kutije i selotejpa do reciklirane kutije, lijepog namirisanog papira kao u našem slučaju) pa u konačnici dostava – je li brza i pouzdana, besplatna za kupce (mi vjerujemo da je to jedini način) i šlag na kraju – customer support koji je na raspolaganju kupcu, sve od savjeta do povrata ili reklamacije. Primjera radi – vjerujem da ste vidjeli novi Orbicov logistički centar u Zdenčini – otamo se šalju FABUspot narudžbe – možete zamisliti samo tu mašineriju, a gdje je onda sve ostalo što sam spomenula.

Posljednje četiri godine sam nadzirala sve ove procese, neke manje, neke više detaljno, ali sam u sve bila uključena. Na novoj poziciji se više bavim razvojem i otvaranjem novih tržišta, a manje sam uključena u operativni dio koji preuzimaju kolege iz tima.

Mislim da je sve nabrojeno rezultat per se i stvarno sam jako ponosna. A jesam li zadovoljna? Ne, nikad potpuno, jer uvijek može i mora bolje. Mi smo svjesni svojih prednosti i nedostataka i intezivno radimo na poboljšanjima s ciljem da gradimo odnos sa svojim kupcima jer je njihovo zadovoljstvo ono što nam je u konačnici najvažnije.

Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

Najdraži projekt na kojem si radila posljednjih mjeseci?

Nakon webshopova u Hrvatskoj i Bosni (fabuspot.hr i fabuspot.ba), konačno smo skoro spremni za novu zemlju – na tome intenzivno radimo zadnjih mjeseci i to bi bio moj odgovor da nismo u međuvremenu ove godine imali još jedan drugi veliki projekt, kojeg smo dugo i nestrpljivo čekali pa ću mu dati malu prednost –  a to je otvorenje FABUspot parfumerije i studija u Zagrebu, u Ilici 26. Kolegice su odradile sjajan i izazovan posao preuređenja i opremanja prostora, a ja sam bila aktivnija u dijelu organizacije eventa otvorenja koji je nadmašio sva naša očekivanja i predstavio naš brand Zagrebu kakav on uistinu i je – FABUlous!

Kako ti je izgledao današnji radni dan?

Moj radni dan gotovo uvijek počinje rano, oko 5 – tih nekoliko sati mira, tišine i produktivnosti su za mene ključni i u tom periodu se bavim prioritetima, 2 puta tjedno u tom periodu i plivam. Kasnije u danu uglavnom imam callove, sastanke i rješavam ono što iznenadno iskrsne i zahtjeva brzu reakciju, a kraj dana uvijek koristim za informiranje, edukaciju, medije i društvene mreže.

Kako sam već rekla, uskoro ćemo lansirati web na novo tržište, tako da sam rano jutro provela u kontroli podataka o proizvodima, sadržaja na webu, usuglašavanju oko izmjena koje imamo na projektu i sl.

Nakon toga je uslijedio kratki interni call s kolegicama oko jedne ideje na kojoj radimo, a zatim sam „rupu“ do sljedećeg calla iskoristila za mailove i uskladu s timom oko zadataka.

Uslijedilo je integracijsko testiranje koje nije završeno u predviđena dva sata pa ćemo ga nastaviti sutra.

Nakon ručka, posvetila sam vrijeme pripremi treninga kojeg ću na jesen, zajedno s dvoje kolega, držati interno našim zaposlenicima na razini Orbico Grupe.

Ulovljena na izlasku iz ureda: Zrinka Penović Salusinszky

Gdje ideš danas nakon posla?

Dječje igralište u kvartu je ponovo otvoreno nakon nekoliko mjeseci preuređivanja – dijete bi mi živjelo tamo ovih dana – a u blizini je super kafić pa ću s mužem nazdraviti sredini tjedna.

Imaš li hobi/omiljenu aktivnost za switchanje između radnog i slobodnog vremena?

U teoriji bi to bile šetnje sa psom, kojeg još uvijek nemam (smijeh).

Inače, svoje hobije čuvam za najljepše dijelove dana – rano jutro za plivanje i saunu, a kasnu večer za knjige, serije i skin care.

Omiljena after work mjesta u gradu?

Šaroliko, kako – kad: restorani, saloni, kafići, kazališta, dućani – anything goes!

Tvoj savršeni After5 – što, gdje i s kim?

Red ozbiljne priče, red šale, s ljudima koje volim uz dobar zalogaj i nešto za nazdraviti!

FOTOGRAFIJE: Tatjana Bukvić

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5