Ovih dana počeli su radovi na gradnji dugoočekivanog Autobusnog terminala Žabica u Rijeci. Nakon skidanja pokrova s postojeća dva skladišta, usporedno s rušenjem krenut će pilotiranje i izgradnja.
Unutar zgrade bit će smješteni autobusni terminal s 14 perona, 6 autobusnih parkirališta, javna garaža za preko 800 vozila, trgovački centar s pratećim ugostiteljskim i komercijalnim sadržajima u prizemlju, te poslovni i javni sadržaji na višim etažama.
Projekt novog autobusnog terminala i garažne kuće s preko 800 parkirnih mjesta u Rijeci je jedan od prvih koraka “osvajanja” područja riječke luke, koja se polako počela otvarati gradu, piše na svojoj web stranici Studio 3LHD koji je autor projekta.
Nalazi se u dijelu riječke luke koja je oduvijek bila zatvorena za javnost, između željezničkog kolodvora, robnog terminala i putničke luke. Jedan od važnih određujućih faktora oblikovanja je različitost u mjerilu između lučkih skladišta s jedne i gradskih blokova s druge strane.
Nova zgrada terminala dužinom od 225 metara reminiscira masivnost skladišta, dok su urbani blokovi odredili visinski gabarit i podjelu kuće u zone – blokove s atrijima.
Područje novog terminala okruženo je svim vrstama prometa – željezničkim, teretnim, lučkim, cestovnim i pješačkim pa je nova infrastruktura zgrade postala urbana strategija, puno više od same arhitekture.
Unutar zgrade smješteni su autobusni terminal sa 14 perona, šest autobusnih parkirališta, javna garaža za preko 800 vozila, trgovački centar s pratećim ugostiteljskim i komercijalnim sadržajima u prizemlju, te poslovni i javni sadržaji na višim etažama.
Pješački pristupi osigurani su iz Krešimirove ulice, novooblikovanog trga Žabica i produžene ulice Riva, a svi se objedinjuju na najnižem nivou zgrade, od kuda kreću na više etaže. Projektiranjem je stvoren kvalitetan i dostupan “pješački otok” autobusnog kolodvora s kojeg je omogućen pristup peronima, bez preklapanja pješačkog i kolnog prometa.
Konstrukcija i fasada su čelične i svojevrsna su posveta lučkim kranovima i konstrukcijama, a ujedno omogućavaju veće raspone i kvalitetnije oblikovanje prostora.
Inače, prošlo je više od osamnaest godina od kada je Studio 3LHD osvojio 1. nagradu na natječaju za idejno rješenje autobusnog terminala Žabica i napravio kompletnu projektnu dokumentaciju. Projekt se aktivirao sredinom prošle godine kada je gradsko vijeće grada Rijeke nakon natječaja za prodaju nekretnine radi izgradnje višenamjenske građevine “Kompleks Žabica” donijelo odluku o prihvaćanju ponude tvrtke Best in parking. Detaljnije o pomacima u projektu pisao je Novi list.
FOTOGRAFIJE: 3LHD