Kada je britanska dizajnerica Matilda Goad pokrenula svoj brend MG&Co., mnogi su je upoznali zahvaljujući njezinom sada već kultnom sjenilu za lampu s valovitim rubom koji je 2017. obišao utjecajne Instagram profile. Ono što je započelo kao eksperiment s oblikom i svjetlom, tijekom godina se razvilo u prepoznatljiv estetski svemir, a njegova ekstenzija postali su proizvodi od željeza, odnosno svi oni mali, ali bitni detalji koji prostoru daju karakter, od ručki i kvaka do pločica i kukica.
Željezarija kao malo koja druga isprva je imala online predznak, da bi joj Matilda Goad s vremenom “osigurala” fizički prostor, trgovinu službeno otvorenu u Londonu prije tri tjedna.

Matilda je studirala na Camberwell College of Arts, a nakon toga radila kao stilistica i asistentica fotografa. Njezin prvi proizvod, poznata sjenilica, nastao je jednostavno: „Nisam imala poslovni plan niti industrijsko znanje. Samo sam osjećala da tržištu nedostaje ta sjenilica“, rekla je u jednom intervjuu. Od tog trenutka, brend je rastao, prelazeći od tkanina i tekstura prema željeznim predmetima: kvakama, ručkama i ukrasnim pločicama koje su do tada često promatrane kao sporedni elementi interijera.

„Postoji jedan finski arhitekt po imenu Juhani Pallasmaa koji je rekao: ‘Kvaka na vratima je rukovanje s građevinom.’ Taj citat me potpuno osvojio kad sam ga prvi put čula. Upravo ti završni detalji uistinu čine prostor, ali svijet željeza i DIY-a i dalje je izrazito muški. Zašto bi jedna željezna pločica bila zastrašujuća u odnosu na kupaonsku prostirku? S kolekcijom MG&Co. Hardware pokušavam unijeti dozu zaigranosti i ženstvenosti u taj svijet, i barem ga malo demistificirati“, izjavila je Matilda svojedobno u razgovoru za British Vogue.

Na adresi 194 Ebury Street, brend je otvorio svoju prvu stalnu trgovinu, prostor koji omogućuje posjetiteljima pregled proizvoda, a zatim i interakciju, dodir, isprobavanje. Sama je Goad objasnila:
„MG&Co. je od početka bio stil života. Svaki dodir je važan; način na koji su stvari predstavljene, kako se osjećaju u ruci. Željezni predmeti su tako taktilni, moraš ih osjetiti, a otvaranje trgovine bio je način da tu filozofiju pretočimo u fizički prostor i pozovemo ljude da dožive svijet MG&Co. na potpuno nov način.“
Trgovina je osmišljena poput male scenografije: u vintage kromiranim vitrinama izložene su ručke u boji pistacije i trešnje, uz ukrasne pločice s motivima zvijezda i djetelina. Sve je promišljeno tako da se i najmanji komad željeza doživi kao predmet želje.



Od pop-upa do stalne adrese
Prije ovog koraka, u 2022. godini MG&Co. je pokrenuo pop-up u Notting Hillu koji je istraživao željezo kao dizajnerski predmet, a možemo zaključiti da je to bio svojevrsni test za stalnu trgovinu. U tom je pop-upu ponuđena i serija radionica: od izoštravanja noževa (u suradnji s japanskim brendom Niwaki), preko osnova rada s vijcima i alatom, do recikliranja plastike (uz Are You Mad) i dekoriranja prostora uz prirodne boje Edward Bulmer Natural Paint. Posjetitelji su mogli donijeti vlastite fotografije DIY projekata na savjetovanje, pa čak i lampe kojima je trebalo zamijeniti instalaciju.
U novom prostoru nalazi se cijela kolekcija (ručke, kvake, pločice i kukice) u različitim završnim obradama: stari mesing, brušeni nikl, crni brončani finiš. Osim toga, tu su i rasvjeta te odabrani komadi kućnog dekora. Posjetitelji mogu doslovno osjetiti težinu mesinga, isprobati kombinacije za svoj dom i dobiti savjet.
Upućeni kažu da će se u prostoru nastaviti održavati radionice pa mjesto neće biti samo za kupnju, već i za učenje i susret s dizajnerskom zajednicom. Iako nam pozornost najčešće „kradu“ veliki komadi (sofa, rasvjeta, ormari i komode…), Goad smatra da upravo te završne nijanse čine prostor cjelinom, a u ovom malom raju od trgovine to stajalište definitivno dolazi do izražaja.

FOTOGRAFIJE: MG&Co.






