H&M-ovom sestrinskom brendu ludo je narastao rejting: Postaje li brend “pristupačnog luksuza”?

16.05.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#COS

Kada tražimo kvalitetne, bezvremenske komade za koje znamo da će proći test vremena, ne samo izradom, već i dizajnom, jedna od prvih high street adresa je COS. Iako cjenovno u višem rangu od sličnih trgovina brze mode, ovaj H&M-ov sestrinski brend pokazao se kao provjeren izvor za upečatljive minimalističke i klasične komade. U prilog navedenim činjenicama idu i brojke. Naime, prema najnovijem The Lyst Indexu, u najnovijem kvartalnom izvještaju COS je zauzeo šesto mjesto na listi najtraženijih brendova.

Ispred njega su dizajnerska imena kao što su Bottega Veneta, The Row, Chloé i Alaïa, a upravo nas je taj uspjeh potaknuo da istražimo što se krije iza novog “rejtinga”. Jedan od trenutnih razloga zašto COS tako visoko kotira je i činjenica da su njihove hlače širokih nogavica (barrel-leg, jedan od hit modela ove sezone), šesti najtraženiji artikl prema Lyst Indexu, izvješću modne tražilice koje rangira najtraženije brendove i proizvode na temelju analize ponašanja milijuna online kupaca diljem svijeta.

COS, COS nova kolekcija proljeće ljeto 2025., COS komadi, COS lyst index

Postaje li COS brend “pristupačnog luksuza”?

No, priča ide puno dublje od jednih barrel traperica. Naime, dugi niz godina, COS je bio najbolje čuvana tajna H&M-ove grupacije. Nudi savršen spoj kvalitete i cijene, pročišćenih osnovnih komada i arhitektonskih krojeva. Bila je to adresa na koju odlazimo kad želimo izgledati minimalistički i profinjeno, no bez cijene iz dizajnerskog, luksuznog ranga – funkcionalan i nenametljiv brend, opisuje ga Highxtar. No, nešto se u međuvremenu promijenilo. COS je u fazi transformacije, a sve ukazuje na to da se ozbiljno priprema za ulazak u svijet modernog luksuza. Bez logotipa, bez potrebe da se potpuno odrekne svog identiteta – ali s jasnom porukom da planira zakoračiti u jednu ligu više.

Od 2007. godine kada je osnovan, COS je bio elegantniji i minimalistički brend unutar H&M-ove grupacije. Brzo se pozicionirao kao pouzdana adresa u ormarima onih koji traže jednostavne, ali precizno oblikovane komade. Njegov su zaštiti znak bezvremenski modeli, čiste linije, kao i vrhunska kvaliteta. Pritom, na odjeći i modnim dodacima nema vidljivih logotipa, već je izražen arhitektonski senzibilitet, čime privlači publiku koja cijeni diskreciju i sofisticiranost – sve u duhu prepoznatljive skandinavske estetike. No, čini se kako COS pokazuje ambiciju da postane relevantan igrač na sceni. tzv. pristupačnog luksuza, piše Highxtar.

Dovoljno je, naime, pogledati aktualne kampanje kako bismo uočili zaokret u komunikacijskoj strategiji. COS je napustio tradicionalne kampanje usmjerene prema samim proizvodima i zakoračio u sasvim novi vizualni narativ koji dosad nismo povezivali s ovim brendom: suradnja s glumcem Adrienom Brodyjem, spektakularna revija za sezonu SS25 održana u kamenolomu mramora u ateni te lansiranje parfema – sve su to događaji koji su obilježili prvu polovicu 2025. godine. No, još od 2021. i 2022., COS polako, ali sigurno gradi novu poziciji s jasnom vizijom: zadržati minimalistički DNK, ali istovremeno biti dio razgovora o suvremenoj modi, ondje gdje se već pozicioniraju brendovi poput Acne Studiosa, The Rowa i Jil Sandera.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli COS (@cosstores)

Danas je svaka fotografija na COS-ovim društvenim mrežama ili u kampanjama poput malog umjetničkog djela ili instalacije. Ne prodaje se više samo odjeća, nego priča, ideja i vizija estetike. Njihove su kampanje postale izrazito aspirativne i daleko su od jednostavnog prikaza pukog proizvoda. Umjesto toga, odišu umjetnošću, skulpturalnošću, dizajnom… Upravo je ta promjena dovela COS na novu razinu. Urednički editorijali, scenografija u fizičkim trgovinama i prisutnost na društvenim mrežama odišu preciznošću i pažnjom prema detaljima. Vizualni je identitet čist, ali nije hladan; rafiniran je, ali nije nedodirljiv. Gotovo da postoji muzejski karakter u načinu na koji predstavljaju komade, piše Highxtar – kao da je svaka košulja ili haljina eksponat u galeriji.

Međutim, s promjenom u načinu komunikacije, došlo je i do promjene u cijenama. COS više nije samo modni brend u kojem smo mogli pronaći savršeno krojene hlače za manje od 100 eura. Danas se u njihovim kolekcijama mogu pronaći košulje po cijeni od 89 eura, ali i kaput od ovčje kože čija cijena prelazi 1400 eura, što je cijena koja je prije samo nekoliko godina bila gotovo nezamisliva unutar brenda koji pripada H&M-ovoj grupaciji. Takav iskorak jasno pokazuje da COS više ne želi biti samo chic alternativa brendovima brze mode, nego sada testira ulazak na teritorij pristupačnog luksuza.

Brend stavlja fokus na proizvode od kvalitetnih materijala i dotjerane estetike, čime opravdava svoju višu cijenu. U tom je kontekstu COS-ov slučaj zanimljiv jer se nalazi u nekoj vrsti sive zone: nije tipičan fast fashion, no nije ni klasičan luksuz. Po estetici bismo ga mogli usporediti s brendovima kao što su The Row i Lemaire, iako mu ni strategija ni cijena nisu ni približno iste. Donekle mu se približavaju i Studio Nicholson, kao i pojedine linije Totêmea ili Arketa.

No, COS trenutno ne pokušava konkutirati ni cijenom ni proizvodom, nego – percepcijom. S njom u fokusu, brend ciljano gradi poziciju u svijesti suvremenih kupaca po pitanju tihog luksuza. To je kupac koji ne traži logotipe, koji vrednuje suptilnost, koji se više oslanja na umjetnički dojam i sofisticiranost, nego na komercijalni efekt. I upravo na toj razini, gdje DNK brenda ponekad znači i više od samog kroja sakoa, COS je vrlo promišljen scenski igrač.

COS, COS nova kolekcija proljeće ljeto 2025., COS komadi, COS lyst index
COS, COS nova kolekcija proljeće ljeto 2025., COS komadi, COS lyst index

COS kolekcija za proljeće/ljeto 2025.

Iako smo i dosad redovito pratili i isticali COS-ove komade kao pouzdani izbor unutar minimalističke i kvalitetne estetike, vjerujemo da će ovaj brend u nadolazećem razdoblju biti u još većem fokusu – osobito za one koji “plešu” između high streeta i luksuza. Njegov sve izraženiji pomak prema sofisticiranijoj prezentaciji i promišljenom dizajnu čini ga idealnim odabirom za sve koji cijene kvalitetu bez naglašavanja logotipa. Shodno tome, izdvojili smo desetak noviteta iz aktualne kolekcije za tople dane koji na najbolji način prezentiraju filozofiju brenda.

FOTOGRAFIJE: COS

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5