Poznati brend Everlane svoju ponudu temelji na klasičnim, svevremenskim komadima koji su nosivi godinama, čak i desetljećima. Njeguju filozofiju tzv. ‘radikalne transparentnosti’ kroz koju kupca upoznaju koliko košta svaki od koraka proizvodnje, od materijala i rada u tvornici pa do poreza i transporta. U potrazi za ‘običnim’ komadima, mnogi se okreću upravo ovom brendu iz San Francisca, s obzirom na to da nude komade idealne za kombiniranje u poslovnom odijevanju.
U želji za izgradnjom svevremenske garderobe koja odolijeva prolaznosti trendova i u kojoj ćemo lako pronaći komade za svakodnevno kombiniranje, okrećemo se brendovima koji nude basic modele, bilo da je riječ o košuljama i majicama, trapericama i haljinama ili cipelama i torbama. Jedan takav brend koji se posebno istaknuo svojom ponudom ‘običnih’ komada je Everlane. Na tržištu se pojavio 2011., i to s pamučnim majicama, da bi kasnije proširio ponudu i na ostale ključne komade potrebne svakoj garderobi. Paleta boja Everlane brenda uglavnom je neutralna, uz pokoji prugasti ili karirani uzorak, a cijene su na pola puta između dizajnerskih i onih u high street trgovinama.
Everlane filozofija radikalne transparentnosti
The New Yorker piše o počecima brenda – pokrenuo ga je Michael Preysman, tada 25-godišnji stručnjak koji je, umjesto posla u kojem se bavio softverima, sanjao o pokretanju vlastite tvrtke s fizičkom proizvodnjom. Svoju je priliku vidio u maloprodaji pa je pokrenuo brend Everlane uz kojeg se od početka veže filozofija tzv. ‘radikalne transparentnosti’. Što to znači? Preysman je, naime, vidio kako je odjeća jeftina za izradu, ali dolazi do povećanja troškova nakon što izađe iz tvornice jer svatko uzima svoj dio. Odabrao je izravno se obratiti potrošaču i svoju je reklamnu kampanju temeljio na business modelu u kojem se vidi koliko koštaju materijal, rad, transport i porez.
“Objavljujemo koliko nas košta izrada svakog od naših proizvoda. Mnogo je troškova koje ne možemo točno izračunati – poput dizajniranja, opreme, testiranja, najma ureda i maloprodajnog prostora – ali vjerujemo da zaslužujete znati što uključuje izrada proizvoda kojeg volite.“
Iz brenda Everlane kažu kako žele da pravi izbor bude jednostavan poput oblačenja majice kratkih rukava. I zato su se ujedinili s tvornicama diljem svijeta koje naglasak stavljaju na etičnost. Ističu kako biraju najbolje materijale, a ono što se krije u pozadini svakog proizvoda, dijele sa svojim kupcima upravo kroz koncept spomenute ‘radikalne transparentnosti’. Trendovi im nisu u fokusu; umjesto toga, kreiraju odjevne komade nosive godinama, čak i desetljećima.
Everlane stavlja naglasak na održivost
Kod izbora materijala, u potpunosti se okreću održivosti i neprestano ulažu u nove inovacije tkanina kako bi osigurali smanjenje svojeg štetnog utjecaja na planet. Prioritet daju prirodnim vlaknima, no koriste i recikliranu sintetiku za koju kažu da ima jasnu prednost u pogledu performansi i/ili trajnosti. Svi mi, kažu, utječemo na naš planet, ali bismo svi i trebali sudjelovati u čišćenju otiska kojeg stvaramo. U tome posebno moraju pomoći veliki brendovi pa se u Everlaneu trude izgraditi etičan opskrbni lanac koji stvara visokokvalitetne, dugotrajne proizvode s malim utjecajem na planet. Pažljivo razmatraju materijale koje biraju, a s partnerima rade na smanjenju otpada, kemikalija i plastike koja ugrožava i ljude i ekosustav.
U svojoj želji da pomogne u borbi protiv klimatskih promjena, Everlane je postavio nekoliko ciljeva održivosti pa su se javno obvezali na dvije inicijative. Prva je eliminacija nekorištene plastike iz svojeg opskrbnog lanca, a druga je prebacivanje cjelokupne proizvodnje pamuka na organsku. Promjene velikih razmjera, kažu, rijetko se događaju brzo, no napreduju prema postavljenim ciljevima. Pojasnili su i svoje odluke:
– Na planetu postoji više od osam milijardi tona plastike. Kada se jednom napravi, ona nikad ne nestaje. Godine 2018. preuzeli smo svoju prvu ekološku obvezu; eliminirati svu nekorištenu plastiku iz opskrbnog lanca do 2021., što uključuje naše proizvode, ambalažu, polietilenske vrećice, urede i trgovine. Nadalje, diljem svijeta, uzgoj pamuka koristi više toksičnih pesticida po hektaru nego bilo koji drugi usjev. Ove kemikalije štete našem planetu —oduzimaju zemlji hranjive tvari, zagađuju vodu i ugrožavaju ljude koji ga uzgajaju. Zato sav naš pamuk prebacujemo na certificirani organski uzgoj do 2023. godine.
WWD piše kako je 2022. Everlane počeo graditi novi imidž, kada je na mjesto glavne izvršne direktorice došla Andrea O’Donnell. Novi pristup brenda uključuje kolekcije, umjesto predstavljanja pojedinačnih kolekcija, uključivanje boja i printeva u asortiman, jačanje storytellinga brenda i povećanje distribucije putem veleprodaje, prvi put otkad brend postoji. Zagovaraju ideju ‘vječne garderobe’, što povezuju s činjenicom da ljudi nose samo 10% odjeće u svojem ormaru. Postavljaju pitanje: Ako se ljudi stalno vraćaju jednim te istim odjevnim komadima, koji su to artikli?
Everlane komadi
idealni za poslovnu garderobu
Everlane komadi zapravo su idealni za izgradnju tzv. kapsula-garderobe, one u kojoj se odjevni komadi međusobno odlično nadopunjuju. Lako ih je kombinirati, nosivi su u različitim prigodama i prolaze test vremena. Bazične majice, košulje s malim twistom u vidu predimenzioniranog kroja ili efektnih džepova, hlače nosive i na sako i na džempere, balerinke od talijanske kože i traperice od organskog pamuka samo su neki od komada na koje smo ‘bacili oko’, a odlično će se uklopiti u poslovnu garderobu, kao i u nešto ležernije odjevne kombinacije. Neke od bestseller komada izdvajamo u nastavku.
- cijena i vrijeme dostave: Standard 6-8 €, 7-14 radnih dana; Express 40 €, 3-5 radnih dana
- uvjeti povrata: povrat artikala u izvornom stanju moguć je u roku od 45 dana, troškovi dostave su na kupcu i nepovratni su, a cijena povrata za Europu kreće se između 15 i 20 €
FOTOGRAFIJE: Instagram, Everlane