Na relaciji između dva dijametralno suprotna svijeta, Mexico Cityja i Kopenhagena, 2019. nastao je brend prepoznatljiv po svojim kultnim siluetama koje u posljednje vrijeme viđamo na ikonama stila. Zove se Havre Studio, njegova odjeća izrađuje se od recikliranih materijala, a osnovala ga je Madeleine Frandsen, koja inspiraciju pronalazi u najmanjim detaljima: na ljudima koje viđa na ulici, u materijalima, vintage stvarima…
Kako je rekla za Vogue Scandinavia, sve je počelo kada je kupila vintage odijelo i poželjela suziti hlače da joj bolje pristaju. Zatim je pomislila kako bi siluetu dodatno mogla istaknuti ako skrati sako. Oduvijek je bila zabrinuta zbog otpada kojeg akumulira tekstilna industrija pa je s krojačicom pokušala iskoristiti odbačeni materijal sa sakoa i pretvoriti ga u suknju. Od tada nastoji proširiti horizonte i razmišljati o recikliranju na različite načine.
Havre Studio
Oba grada i njihovi ljudi, i Mexico City i Kopenhagen, jednako su joj inspirativni, a još jedan izvor inspiracije pronalazi u samom procesu izrade kojeg prolazi sa svojim krojačicama, pokušavajući usavršiti siluete. Odjevni predmeti čiji su materijali dobili novi život mogu se spaziti već i na mnogim poznatim ženama, a lista obožavateljica je poduža, pogotovo kada su u pitanju Havre Studio blejzeri koji su signature komad brenda.
Havre Studio priča krenula je s ciljem rješavanja problema modne industrije kao zagađivača. Kako njihov proces proizvodnje danas funkcionira? Diljem svijeta traže vintage dragulje kojima produžuju životni vijek čišćenjem, popravljanjem i ponovnim osmišljavanjem komada. Za sebe kažu kako se fokusiraju na vrijednosti poput kvalitete, održivosti, jedinstvenosti i etičke proizvodnje.
Odjevne predmete prvenstveno nabavljaju u Mexico Cityju, a zatim ih prepravljaju partneri brenda: krojačice, dobavljači i kemijske čistionice, pri čemu svatko od njih sam određuje svoju plaću i radno vrijeme. Osim toga, na etiketi koja dolazi s artiklom nalazi se ime svake osobe koja je u procesu sudjelovala. Cilj im je usporiti proces fast fashion industrije i usmjeriti pozornost na vlastiti pristup kupnji odjeće:
“Naš je cilj osigurati da naši kupci mogu nositi odjeću godinama, čak je i prenijeti na iduću osobu, produžujući tako životni vijek svakog komada, dok istovremeno smanjujemo otpad i emisije uzrokovane potrošnjom odjeće. “
Sve je reciklirano, ponovno korišteno i/ili vintage, a puno vremena, truda i pažnje Havre Studio ulaže u preuređivanje odjevnih predmeta, sve u skladu sa specifičnim potrebama svakog komada. Havre Studio za sebe kaže kako su vintage trgovina s pažljivo odabranim vintage blagom. Vogue im je još 2021. posvetio nekoliko članaka, među kojima je i onaj naslovljen s “EmRata and Kendall’s Elegantly Oversized Tailoring Has an Interesting Back Story” i upravo su Havre Studio blejzeri u posebnom fokusu ove priče.
Galerija
Sve je krenulo kao projekt iz strasti
Frandsen je u spomenutom članku rekla kako je isprva reciklirala odijela za sebe, no kada su njezini prijatelji počeli pokazivati interes, tadašnja studentica poslovanja pokrenula je Instagram profil preko kojeg je primala narudžbe. Sve je, prisjeća se, počelo kao projekt iz strasti. Kada je proglašena pandemija koronavirusa, Frandsen se pitala kako može podržati krojačice, s kojima je postala i prijateljica. S obzirom na to da se preselila u Meksiko s dečkom, odlazila bi često u njihove salone, nosila im odjevne komade na prekrajanje te pritom učila španjolski:
“U to sam vrijeme radila s tri krojačice i sve do jedne izgubile su prihode. Odlučile smo vidjeti možemo li sašiti još odijela. Srećom postojala je potražnja za njima pa smo uspjele povećati proizvodnju i zaposliti više ljudi.”
Havre Studio prepravljene komade prodaje u redovitim serijama, a neke se rasprodaju u svega 10 minuta. Frandsen voli eksperimentirati sa siluetama: tako je skratila sako jer je željela vidjeti kako bi izgledalo da joj se vidi struk, a zatim su od ostataka tkanine napravile suknju. Vjeruje kako postoji nešto posebno u tome kada uzmeš nešto klasično muževno, a zatim ga učiniš malo ženstvenijim.
Održivost je također dio DNA brenda, što svakako povećava privlačnost među kupcima. Komadi koje recikliraju napravljeni su da traju, a osnivačica brenda Havre Studio kaže kako se ljudima sviđa što su komadi jedinstveni i što imaju svoju priču. Sviđa im se, naravno, i kvaliteta te činjenica da su održivi i izrađeni na ispravan način. Frandsen je tada rekla kako se nada da će nastaviti tradiciju prepravljanja vintage odijela jer joj je cilj izrađivati komade koji traju godinama ili se čak prenose s jedne generacije na drugu.
U svojem naumu ne samo da je uspjela, nego je ponudu proširila s odijela i blejzera na bomber jakne, korzete, suknje, haljine, košulje, hlače… Cijene su u sferi dizajnerskih: dugačka vunena suknja, recimo, košta 399 dolara, dok za karirani sako od mješavine svile i vune treba izdvojiti 269 dolara, što je ujedno cijena gotovo svih sakoa. Odijela se kreću od 399 do 699 dolara, dok su cijene jakni 339 dolara.
Iz brenda kažu kako će odjevni komadi vjerojatno imati nesavršenosti zbog prethodnog korištenja, a sve značajne nedostatke, detalje i varijacije boja trude se uključiti u opis i mjere svakog vintage proizvoda. Svi Havre Studio komadi su unikatni, što znači da je dostupan samo jedan primjerak svakog artikla. Nakon narudžbe, služba za korisnike brenda kontaktira kupca kako bi uzeli mjere, a zatim izradili proizvod po njima. Cijena dostave za Hrvatsku je 35 dolara, no iz brenda kažu kako na to treba još uračunati i potencijalne troškove carine.
FOTOGRAFIJE: Havre Studio, Instagram