Uvijek nas zanimaju brendovi sunčanih naočala koji možda nisu svima na radaru, ali svojim dizajnom i kvalitetom zaslužuju pažnju. Takve su i Jimmy Fairly sunčane naočale, na koje sam naišla sasvim slučajno – kroz razgovor s kolegicom koja ih je baš nahvalila. Jimmy Fairly opisuje se kao onaj brend koji mijenja pravila u svijetu optike, prije svega kroz leće koje sami dizajniraju.
Njihova preciznost donijela im je najviše ocjene u industriji, a iz perspektive onih koji ih nose, ističu se ultra-tankim, super-laganim i kristalno prozirnim lećama koje su toliko udobne da ih, kažu, gotovo nećete ni osjetiti na licu. Ovo nije samo još jedan trendovski brend sunčanih naočala – Jimmy Fairly je priča o funkcionalnosti, inovaciji i dizajnu koji ide ruku pod ruku s kvalitetom.

Jimmy Fairly sunčane naočale
Za svoj model poslovanja odlučili su se kako bi zadržali minimalan broj posrednika između sebe kao brenda i kupca. Cilj im je bio osigurati vrhunsku kvalitetu po fer cijeni, zbog čega surađuju s renomiranim proizvodnim pogonom, liderom u industriji, te sami razvijaju svoje leće.
“Od prvog dana, naša je misija ponuditi vrhunske naočale po revolucionarnoj cijeni. Ideja je jednostavna: smanjiti broj posrednika kako bismo ponudili pravednu cijenu. Sami osmišljavamo, dizajniramo, sastavljamo i provjeravamo kolekcije. Sami razvijamo svoje leće”, kažu iz brenda, čiji je kreativni studio smješten u Parizu, a trgovine se nalaze u Francuskoj, Belgiji, Ujedinjenom Kraljevstvu te od prošle godine u Italiji i Španjolskoj. Jimmy Fairly sunčane naočale stvara tim dizajnera, pri čemu inspiraciju pronalaze u najnovijim trendovima. Veliki je naglasak stavljen na detalje, završnu obradu i izbor ekološki odgovornih materijala.

Jimmy Fairly sunčane naočale izrađene su od vrhunskih materijala i pažljivo odabranih komponenti – acetat dolazi iz Italije i Kine, šarke razvija OBE iz Njemačke, dok titanij nabavljaju iz Japana. Njihove leće redovito postižu najviše ocjene prema ključnim kriterijima, uključujući transparentnost, otpornost na prljavštinu i vodu.
Iskustvo kupca je najvažnije
U razgovoru za Nelly Rody, suosnivač i izvršni direktor brenda Antonin Chartier prisjetio se kako je oduvijek želio pokrenuti vlastiti posao, ali nije znao odakle krenuti ni u kojem sektoru:
“Kada sam imao 23 godine, odlučio sam napustiti prvu godinu diplomskog studija psihologije i pokušati nešto svoje. Prvo sam pokrenuo agenciju za web dizajn, što mi je omogućilo da zarađujem i paralelno tražim pravu poslovnu ideju. Htio sam raditi s proizvodom koji je u trendu, koji uključuje dizajn i pruža stvarnu dodanu vrijednost kupcima. Također, budući da nisam imao početni kapital, trebao mi je popularan proizvod kako bih lakše pronašao investitore. U to vrijeme, svi su htjeli ulagati u online trgovine naočalama, što mi se činilo kao dobra prilika u brzo rastućoj industriji.”
Galerija
Njegova vizija bila je stvoriti brend koji će biti poželjan, kvalitetan, ali pristupačniji od tradicionalnih imena te istovremeno društveno odgovoran. No, naočale su složen proizvod, a optičari i prodajno osoblje moraju proći mjesece obuke, s obzirom na to da se radi o zdravstvenom proizvodu koji podliježe strogim regulacijama. Osim toga, ne prodaju gotov proizvod jer nakon kupnje slijedi još prilagodba leći točnoj dioptriji klijenta, rezanje i postavljanje u okvir.
“Naša ključna prednost je to što smo revolucionirali način kupovine naočala. Obično kupci prvo odu optičaru, a zatim biraju neki od brendova dostupnih u ponudi. Mi smo spojili optiku i brend u jedno. Primijenili smo nešto što volim zvati “zdrav razum”. Ako su naši butici na dobrim lokacijama, imat će bolji uspjeh. Ako su naši okviri atraktivni, kupci će biti zadovoljniji nego da su neprivlačni. Ako je proizvod kvalitetan, a brend nudi društveno odgovorne inicijative (poput modela “kupi jedan, doniraj jedan” i kolekcija od recikliranih materijala), ljudi će se htjeti uključiti”, rekao je Chariter u razgovoru za Nelly Rody.
Na kraju se, kaže, sve svodi na iskustvo kupca, što im je i najvažniji prioritet. Stalno provode istraživanja i, iako već sada imaju izvrsne rezultate, svakodnevno traže načine kako se dodatno poboljšati. Njihov interni moto glasi: “Natjeraj svakog kupca da kaže wow.” Ne uspijevaju uvijek, priznaje suosnivač, ali to im je cilj. Iako zvuči jednostavno, u praksi je to iznimno teško postići – no upravo je to jedina stvar koju smatraju zaista bitnom.
Jimmy Fairly sunčane naočale u početku su se prodavale isključivo online. No, ubrzo su shvatili da ljudi ne žele kupovati naočale preko interneta – moraju ih isprobati prije kupovine.
“Bili smo na rubu zatvaranja, ostalo nam je dovoljno sredstava za još samo dva mjeseca poslovanja… i tada smo odlučili uložiti sve što imamo u otvaranje prvog butika u četvrti Marais u Parizu. U samo 20 dana zaradili smo više nego u našem najboljem mjesecu online prodaje! Iako su svi tada tvrdili da će e-trgovina potpuno zavladati tržištem, mi smo iz prve ruke vidjeli da kupci i dalje većinu svojih kupnji obavljaju u fizičkim trgovinama”, govori suosnivač i kaže kako fizička prodaja možda nije “trendi”, no spasila im je posao, zajedno s pažljivim osluškivanjem želja i potreba kupaca.


Održivo poslovanje i društvena odgovornost
Danas, kada je održivost jedan od imperativ, prednjače u odgovornoj proizvodnji i ekološkoj osviještenosti. Većina modela naočala izrađena je od održivog acetata RENEW (c), materijala koji kombinira 60% recikliranog acetata i 40% biološki baziranog acetata, što Jimmy Fairly sunčane naočale čini potpuno reciklabilnim. No, posvećenost ne staje na materijalima – proizvodnja je optimizirana kako bi imala minimalan ugljični otisak i što manje otpada.
Brend se vodi i principima odgovorne proizvodnje, što znači da se Jimmy Fairly sunčane naočale proizvode samo u limitiranim serijama, kako bi se izbjegla prekomjerna proizvodnja. Potom, koriste se lokalni materijali kad god je to moguće i recikliraju čak 95% otpada. Njihov laboratorij ne koristi papir, a umjesto jednokratnih kutija, uveli su višekratne platnene torbe. Osim toga, svi butici, radionice i uredi koriste isključivo zelenu energiju.

Uz ekološku odgovornost, Jimmy Fairly snažno naglašava i društvenu osviještenost. Od prvog dana surađuju s NGO RestoringVision, međunarodnom humanitarnom organizacijom koja se bori protiv sljepoće. Njihov model funkcionira po principu jedan za jedan – za svaki kupljeni par naočala, financiraju jedan par dioptrijskih naočala za ljude koji nemaju pristup korektivnim lećama. Zahvaljujući lokalnim i međunarodnim mrežama, RestoringVision osigurava proizvodnju i distribuciju tih naočala, čime je u posljednjih deset godina pomognuto više od milijun ljudi. I kako sami kažu – ne namjeravaju stati na tome.
Cijena sunčanih naočala kreće se od stotinjak do 150 eura, ovisno o modelu. Osim u fizičkim trgovinama diljem Europe, moguće ih je naručiti i online na službenoj stranici brenda. Poštarina za Hrvatsku je 10 eura, a sve Jimmy Fairly sunčane naočale možete pogledati ovdje.
FOTOGRAFIJE: Jimmy Fairly, Instagram