Tko je dizajnerica iza jednog od najuzbudljivijih modnih brendova današnjice

15.03.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče | Ljudi u biznisu | Život prije 5
#dizajnerski komadi

Kada je Catherine Holstein imala 22 godine, netom nakon što je napustila fakultet, prodala je svoju prvu kolekciju mornarskih haljina – i to Barneysu, odakle ju je zapazila tadašnja modna direktorica Julie Gilhart. Za osnivačicu brenda Khaite, bili su to prvi koraci u modnoj industriji. Svoj je prvi brend, u međuvremenu, ugasila, a Khaite estetiku nitko ne bi mogao povezati sa spomenutim mornarskim haljinama. Naime, danas njeguje drugačiji modni smjer, pročišćen, minimalistički i vrlo nosiv. The New York Times prošle godine postavio je pitanje “kako izgleda cool djevojka?” i odgovor je bio – Catherine Holstein. Dizajnerica se ne bi nužno složila s tim opisom, no idemo redom, od prvih Khaite dana.

Dizajnerica iza jednog od najuzbudljivijih modnih brendova današnjice

Holstein kaže kako njezin modni izričaj nije bio uvijek shvaćen, već su ljudi prije mislili da je samo – hladna. Kada je u pitanju njezin današnji stil, ne nosi samo Khaite, već voli i brendove kao što su The Row ili nedavno lansirana kolekcija Phoebe Philo. Ne vjeruje da se odjeća treba čuvati “za posebne prilike”. U razgovoru za britanski Telegraph otkriva kako su spomenute mornarske haljine bile inspirirane Jeanom Patouom i izrađene od belgijskog lana. Prodaja je bila impresivna pa je, uz taj kapital i posuđeni novac od majke, osnovala svoj prvi brend.

Krenula je na Parsons School of Design, no od fakulteta je odustala. Khaite je, zapravo, drugi brend kojeg je osnovala i on broji sedmu godinu. Godišnje zarađuje 100 milijuna dolara, a zahvaljujući novim investicijama, očekuje se da će dosegnuti još veće visine. Brend drži konstantnu popularnost, a okosnica dizajna su klasični krojevi, edgy obuća i modni dodaci te luksuzna pletenina, što se za Khaite pokazalo dobitnom kombinacijom. Posebnu je popularnost doživjela kad je komplet topa i kardigana odjenula Katie Holmes, u kombinaciji s trapericama i muleama. Kreirala je savršen look za svaki dan, a pleteni komplet poslužio je kao inspiracija raznim high street brendovima.

Catherine Holstein

Nisu samo besprijekorno pletivo i kvalitetna koža ono što Khaite čini tako poželjnim; Loro Piana i Brunello Cuccinelli također ih imaju. Industrija se dugo borila da odgonetne zašto je, od svih brendova koji su se natjecali da ispune praznine koju je Philo ostavila nakon odlaska iz Célinea 2017., upravo Khaite najviše u središtu pozornosti. Lauren Sherman, modna novinarka čiji je newsletter Line Sheet postao nezaobilazno modno štivo, često analizira njezinu privlačnost. Tvrdi kako je na dan njezine revije u rujnu, Khaite trgovina u Manahattanu ostvarila prodaju od 175 tisuća funti. Ne čudi što je Council of Fashion Designers of America proglasio Holstein američkom dizajnericom godine u 2022. i 2023.

I za svaki dan i za crveni tepih

Kaže kako voli organizirati revije. Upravo na njih odlazi većina troškova namijenjenih marketingu. Ne na lokacije, pojašnjava, već na osvjetljenje i snimanje, što smatra ključnim i dodaje kako bi, da ima mogućnost, revije pripremala svaki mjesec. Privlačnost brenda proizlazi iz sposobnosti osnivačice da ženama omogući postizanje modnog “kredibiliteta” koji u sebi nosi dozu rebelde duha. Baš kao i Phoebe Philo ili Miuccia Prada, ima moć modne klišeje pretvoriti u nešto zanimljivije. Luksuz se, kaže dizajnerica, ne prodaje po logici, pa zato potiče konstantno guranje granica i provokativnost. U posljednje se vrijeme Khaite okrenuo i crvenom tepihu: nosile su ga Greta Gerwig, Julianne Moore, Vanessa Kirby, Rebecca Hall…

Holstein priča o svom poslovanju, govoreći kako nije sklona riziku. Potez s haljinama iz 2006. čini se kao potpuno suprotan jer je prodaja haljina polučila uspjeh. No, dizajnerica ima drugačije mišljenje i kaže kako na to razdoblje ne gleda kao na uspješnu priču jer je ugasila brend 2008., nakon financijske krize. Otkriva kako nije imala poslovnu sposobnost, već je na sve gledala kao na zabavu, što joj je bio prioritet. Nakon prvog brenda, poželjela je vidjeti kako je raditi u velikoj tvrtki pa se zaposlila u Evisi, brendu traperica, te je mnogo vremena provodila u Japanu. Poslije se pridružila Veri Wang, a iza toga je radila u Gapu jer je čula da je njihova korporativna kultura iznimno cijenjena pa ju je željela iskusiti:

“Bilo je sjajno. U Gapu sam bila pri kraju njihovih slavnih dana, zadužena za pleteninu koja je činila 70% njihovog poslovanja. Danas ne mogu baš ništa loše reći o njima.”

Catherine Holstein

Radila je i kao konzultantica koja vrlo dobro poznaje masovno, luksuzno i nišno tržište. Kao kći bivše zaposlenice Cartiera i oca koji se bavio financijama i naftom, formativne je godine provela u Londonu, gdje je pohađala američku školu St. Jonh’s Wood. Njezini su roditelji, naime, zaključili kako je New York osamdesetih godina bio preopasan za odgoj njihovo petero djece te su prvo preselili u Kaliforniju, a zatim u Veliku Britaniju. Iako je, piše The Telegraph, odrasla kao kupac luksuzne robe, nije imuna na kvalitetan high street komad, što joj je pružilo potrebnu širinu.

Khaite, novo poglavlje u karijeri

No, počela se osjećati izgubljeno po pitanju karijere pa joj je dobar prijatelj savjetovao da treba pokrenuti drugu marku. S jedne je strane sumnjala i znala da si, zbog svog mentalnog mira, ne može priuštiti novi gubitak. No, isto je tako znala da njezina samokritičnost predstavlja svojevrsnu moć u modnoj industriji te si je poželjela pružiti drugu šansu. Brend je lansirala uz pomoć poslovnog partnera i investitora Adama Pritzkera iz tvrtke za stil i konzultiranje Assembled Brands.

I to je bio uvod u Khaite. Ime se izgovara kao “Cate”, skraćenica njezinog imena. No, kaže, ne želi biti personifikacija svog brenda. Prije nego je lansiran, čak nije ni bila na Instagramu. Poželjela je stvoriti brend odjeće koja će trajati zauvijek, poput one koju je pronalazila u ormaru svoje majke – Levi’s traperice, Kelly torba ili, pak, sestrin pulover od kašmira… Željela je odjeću koja će pojedincu pomoći u boljem shvaćanju samog sebe. Na modu je gledala kao na jednog od graditelja identiteta, a pojasnila je i što još stoji iza imena brenda:

“Khaite je grčka riječ za dugu, valovitu kosu. Razmišljam o brendu kao o igri s kosom kada je raspuštena. Od početka tvrdim, Khaite je zapravo osjećaj.”

Khaite je ukorijenjen u nekoj vrsti pročišćene pragmatičnosti, a komadi nastaju naoko jednostavnom filozofijom, kroz pitanje: “Kojim komadima svake sezone gravitiraš?”. Kad ih je kurirala, odlučila ih je poboljšati: pamučnu košulju, traperice, tanku i deblju kašmir dolčevitu te par hlača s visokim strukom. Ukratko, sve potrebno za jedan tjedan. Zvuči jednostavno, no Holstein takve komade nije mogla pronaći na tržištu – barem ne u iteracijama koje su joj djelovale mladenački i privlačno.

Na Khaite danas gleda kao na svojevrsnu “uslugu”. Kaže kako odjećom žele olakšati život i ubrzati odluku o tome što nositi jer, dodaje, tko ima vremena baviti se proporcijama. U opisu njihovog posla je pobrinuti se da svi detalji budu laskavi.

U razgovoru za Financial Times je rekla:

Nisam mogla pronaći odjeću koju bih nosila svakodnevno. Kupovala sam luksuznu robu – Céline, Ralph Lauren Dior – ali sam primijetila da, pogotovo prema kraju ere Phoebe Philo u Célineu, postupala sam prema odjeći na predragocjen način. Promatrala sam je poput umjetnosti, pitajući se smijem li je uopće dotaknuti, a zapravo sam željela nešto što ću moći odjenuti ujutro i nositi triput tjedno.

Poželjna Khaite nonšalantnost

Alison Loehnis, privremena izvršna direktorica grupe Yoox Net-a-Porter, gdje se Khaite prodaje od 2017., rekla je kako je riječ o jednom od najbrže rastućih brendova na platformi za luksuzni shopping, unutar svoje kategorije i cjenovnog raspona. U razgovoru za The New York Times opisuje ga kao nonšalantnog, kao brend kojeg nose žene koje se osjećaju ugodno u vlastitoj koži. Tu se vraćamo na spomenutu fotografiju Katie Holmes koja je postala viralna, kada su je paparazzi ulovili u Khaite kompletu, s ležerno spuštenim kardiganom preko jednog ramena, što je upravo utjelovljenje nonšalancije o kojoj se govori.

U razgovoru za Financial Times prije četiri godine, Holstein je prokomentirala taj moment, rekavši kako se tada dogodila prava manija koja je promijenila njihovo poslovanje. Kardigan je, kaže dizajnerica, Holmes odabrala sama, a nije bila svjesna da je fotografija uopće snimljena dok se nije pojavila u tabloidima:

“Odijevamo mnoge poznate osobe, ali nešto je posebno bilo s tom fotografijom, načinom na koji je glumica izgledala… To ne možete samo tako kreirati. Bio je to jedan od onih trenutaka za koji bismo mnogo, mnogo platili.”

Kardigan s topom te godine triput je rasprodan, usprkos tadašnjoj cijeni od 1350 eura, potražnja se nastavila, a danas su u kolekcijama dostupne slične varijante popularnog kompleta.

FOTOGRAFIJE: Khaite, Matchesfashion, Instagram @khaite_ny

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5