Iako ne još u tolikoj mjeri kao neke druge modele, u uličnoj modi i na društvenim mrežama sve više viđamo On tenisice za trčanje. Brend postoji već 13 godina, a jedan od suosnivača je Olivier Bernhard, švicarski ironman prvak. Tenisice su doživjele veliku popularnost posljednjih godina, točnije od 2019., kada je teniski velikan Roger Federer postao jedan od dioničara brenda.
Po čemu su posebne On tenisice za trčanje?
Zahvaljujući suptilnoj paleti boja te inovativnoj, a istovremeno nenametljivoj silueti, brzo su pronašle vojsku obožavatelja, pogotovo u tech svijetu, gdje postoji velika privlačnost prema udobnim modelima obuće koji se mogu nositi uz sve; i na poslu i izvan njega. U svojoj proizvodnji brend ističe održivost, a zaposleni u industriji sportske opreme kažu da su bili iznenađeni kada su On tenisice počeli viđati izvan njihove prvotne funkcije: u slobodno vrijeme, za rješavanje svakodnevnih obveza, u parku i šetnji…
Russ Bengston, autor knjige “A History of Basketball in Fifteen Sneakers” za The Washington Post je rekao da se s On tenisicama događa ono što se osamdesetih događalo s Keds tenisicama, 2000-ih s Ugg čizmama, sredinom 2010-ih s bijelo-zelenim Stan Smith tenisicama: doživljavaju trenutak široke izloženosti u kojem je brend iznimno privlačan. Nakon toga, kaže Bengston, slijedi zasićenost brendom, no u ovom trenu On tenisice nalaze se na vrhuncu popularnosti kada njihovo nošenje znači i stapanje s masom. Svakom se cipelom, komentira, šalje određena poruka, iako možda nismo nužno željeli da tenisice nešto govore o nama.
Kakva se onda poruka veže uz On tenisice? Bengston kaže da bi ona mogla biti u stilu “Radim u tech menadžmentu, a povremeno trčim maratone” i dodaje kako su veliku popularnost doživjele i tijekom pandemije koronavirusa. Tada smo se zatekli kod kuće i mnogi su se pitali što raditi. Umjesto teretanu, birali su trčanje, a izbor obuće pao je upravo na On tenisice.
A što kažu iz brenda? Sve je počelo u švicarskim Alpama, kada je umirovljeni sportaš Olivier Bernhard poželio kreirati tenisice za trčanje koje će pružiti jedan potpuno novi osjećaj. Eksperimentirao je s komadima vrtnog crijeva koje je pričvrstio za potplat tenisice. 2010. pridružili su mu se Caspar Coppetti i David Allemann i tada je rođeno iskustvo trčanja “po oblacima”. Cilj je bio stvoriti tenisicu s najboljim performansama ikad. On tenisice u potpunosti su dizajnirane u Švicarskoj, koristeći najnapredniju dostupnu tehnologiju. Danas ih trkači obožavaju, a sve su popularnije i izvan atletskih i trkačkih staza, kao izbor obuće za svaki dan.
Galerija
U srcu brenda nalazi se tehnološka inovacija jer smatraju da se “bolje” postiže kroz kontinuirane eksperimente. Nikada se, kažu, ne boje krenuti ispočetka na drugačiji način ili razbiti ustaljeni obrazac. Nije dovoljno sanjati revolucionarne ideje, u Onu ih žele pretvoriti u stvarnost. To im omogućuje i tim znanstvenika i tehničara koji nastavlja smišljati inovacije unutar On laboratorija, sa sjedištem u Zürichu. Vode se mišlju da se, kada se ljudi kreću, događaju nevjerojatne stvari. Kretanje aktivira područje podsvijesti gdje leži inspiracija, što se naziva “stanje flowa“: mentalno stanje gdje se akcija i svjesnost spajaju, ostavljajući nas potpuno uronjenima u trenutak. To je, kažu hack za um, koji im pomaže da sanjaju još više i još bolje.
U proizvodnji stavljaju fokus na tri stvari:
- reciklirane materijale koji ostavljaju što manji utjecaj na okoliš
- cirkularni dizajn u kojem će se materijal tenisica moći ponovno koristiti
- kružne poslovne modele koji pomažu produljiti vijek proizvoda
Cilj je da On tenisice budu visokoučinkovite, a pritom imaju najmanji mogući ekološki utjecaj: konstruirane za cirkularnost, dizajnirane s odabranim materijalima, koristeći poboljšane metode proizvodnje i modele distribucije. S najbližim pouzdanim partnerima kontroliraju proizvodne procese do najsitnijih detalja jer vjeruju da je i spašavanje planeta – timski sport!
Gdje kupiti On tenisice za trčanje? Pronašli smo ih na raznim web shopovima: Mytheresi, Net a Porteru, Answearu, Farfetchu… Ovisno o modelu, cijene se kreću od 120 eura naviše, a na platformama za luksuzni shopping dostupni su i modeli iz suradnji s dizajnerskim imenima poput Loewea, čija je cijena 400 eura.
FOTOGRAFIJA: On, Net a Porter, Instagram