U potrazi za rijetkim, na mnogim prodajnim mjestima i rasprodanim odjevnim komadima, modnim dodacima i obućom, sve više kupaca poseže za uslugama personal shoppera. Personal shopping najčešće obuhvaća svijet luksuzne mode (ipak, kroz razgovor s današnjom sugovornicom vidjet ćemo da ta granica nije striktna, već ima i pristupačnijih komada), a personal shopperi u potrazi su za artiklima do kojih je ponekad uistinu teško doći.
Kako personal shopping izgleda u praksi, otkrila nam je Helena Juraj, 32-godišnjakinja koja je napustila IT industriju i pokrenula svoj mali biznis – blu..
Generalno govoreći, koncept je vrlo jednostavan: kupac izražava svoju modnu želju, a personal shopper kreće u akciju, uz proviziju koja je unaprijed određena. Za kupca to znači da ne mora pregledavati na desetine web shopova, stajati u redu ispred trgovine ili putovati od outleta do outleta, već kompletan zadatak prepusti timu čija je misija pronaći željeni artikl.
blu., mali biznis za personal shopping
“Oduvijek sam zaljubljenica u modu i estetiku, od malih nogu gajim ljubav prema modnom svijetu. Nakon sedam godina u IT svijetu, došlo je vrijeme za neke promjene. Dugo sam željela nešto promijeniti i sada sam napokon na tragu nečega u čemu uistinu uživam i što me ispunjava”, priča mi Helena, koja je posao personal shoppera započela – sasvim slučajno:
“Kažu da je svaka sedma godina vrijeme za promjenu, a u meni je mjesecima postojala želja da promijenim profesiju te da istovremeno imam slobodu, kao i da nisam vezana za radno vrijeme i mjesto. Nakon jedne kupovine, javila se želja da pokrenem svoj mali business, tako je nastao – blu.. To je posao koji mi pruža mogućnost kreativnog izražavanja, putovanja i slobode.”
Galerija
Za početak, objasnila nam je kako funkcionira ova usluga, inače sve traženija u modnom svijetu. Personal shopping podrazumijeva kupovinu određenog artikla kojeg je teško nabaviti ili kupac jednostavno nema priliku otputovati u određenom trenutku. Kada im se klijent javi jer traži određeni artikl, dogovaraju detalje koji uključuju rokove isporuke, cijenu, detalje plaćanja i samu isporuku.
“Ako se pitate zašto personal shopping, naš odgovor je da se ponekad isplati više sjediti s prijateljicama na kavi i uživati nego stajati u redu i čekati da vas puste da kupite nešto. “
Za mnoge ljubitelje shoppinga, posao se čini kao dream job, no zahtijeva mnogo strpljenja, ljubavi i poštovanja te pomno promišljanje prije svake kupovine. Helena govori:
“Osim toga što kupujemo, bitno nam je da klijentice dobiju što traže i da su zadovoljne kupljenim artiklima. Ovo nije nešto što je za svakoga, a klijenti su nam vrlo bitni jer su oni duša ovog posla. No, ponekad manjka strpljenja i razumijevanja, to je ona lošija strana posla. Ipak, bez obzira na negativne stvari, mnogo je više onih lijepih trenutaka.”
Što je najtraženije?
Helena sa svojom blu. ekipom u shopping odlazi minimalno jednom mjesečno. Ovisno o dogovoru, kombiniraju shopping u gradu i u outletima: procjene potrebe klijenata i prema njima planiraju. Kada nisu u fizičkom shoppingu, planiraju kupovine na daljinu i online te se pritom trude da rokovi isporuke ne budu dugi. Neke se kupnje i ponavljaju, u smislu konkretnih artikala koje traže za klijente.
Kada su u pitanju klijenti u Hrvatskoj, Helena kaže da su Hermès Oran natikače zasigurno jedan od najvećih hitova, posebno u ljetnim mjesecima. Po popularnosti slijede Louis Vuitton torbe, među kojima se posebno ističe vrlo poželjan Alma model. U samom vrhu najtraženijih dizajnerskih komada je Chanel obuća – loaferice, balerinke i slingback model.
“U željama mojih klijenata, rekla bih da se više preferira klasika. Makar, u moru klasike, uvijek se pronađu i dame koje njeguju potpuno drugačiji stil. I to je još jedna stvar koju obožavamo u poslu personal shoppera – različitost”, kaže Helena, koja je s nama podijelila i nekoliko limitiranih stvari koje su uspjele uloviti za klijente:
“Hermès Constance apsolutno je jedna od kruna našeg dosadašnjeg poslovanja. No, ne smijemo zaboraviti ni Hermès Herbag koju smo kupili u prvom shoppingu u kojeg smo išli. Tu je i Nomos sat kojeg smo kupovali za promociju, imali smo baš striktne upute kako treba izgledati i na kraju je ispalo bolje od planiranog. Izdvojila bih i Celine cipele koje smo čekali mjesec dana jer su dolazile iz Amerike u zadnjem broju iz te kolekcije.
Hermès kao poseban izazov
Hermès je, dodaje Helena, uvijek posebno izazovan za kupovinu:
“Nikada ne možete predvidjeti kakvog će raspoloženja biti prodavači koji će vas dočekati. Do Hermès torbi uvijek je jednako izazovno doći, to je posebna priča o kojoj je snimljeno na tisuće videozapisa i napisani su brojni članci. Ponekad se dogodi situacija da je jednako izazovno doći do Longchamp torbe, Adidas Samba tenisica ili Chanel Classic naušnica. Teško mi je istaknuti samo jedan komad do kojeg je najteže doći, s obzirom na to koliko nekad i najjednostavnije stvari – teško nabavljamo.”
No, bez obzira na težinu zadatka, za Helenu je i dalje najzanimljiviji dio posla odlazak u shopping, pogotovo kada idu u outlet i ne može se predvidjeti kakva će biti ponuda; hoće li se vratiti s 20 torbi ili praznih ruku. S druge strane, kao najizazovniji dio navodi vođenje Instagram profila i odgovaranje na upite klijenata. Priča mi da, kako im raste portfelj klijenata, tako raste i količina poruka na koje nastoje odgovoriti u što kraćem roku. Nekad to jednostavno nije moguće, tim više što cjelokupni profil vodi sama.
“Ovo je posao koji me trenutno ispunjava i u kojem uživam. Možda djeluje pomalo materijalno, ali kada vidite istinske reakcije sreće na licima ljudi, to je nešto neprocjenjivo”, zaključila je.
Šo trebate znate ako želite angažirati blu. kao personal shoppera?
- u svakom trenu, klijent se može javiti u inbox na Instagramu sa svojom željom
- prije kupovine traženog proizvoda, uplaćuje se akontacija u dogovorenom iznosu
- ostatak iznosa uplaćuje se kada artikl dođe do blu., a zatim slijedi dogovor oko plaćanja i dostave/preuzimanja proizvoda
- kupnja i dostava mogući su na području Hrvatske te Bosne i Hercegovine
- osobno preuzimanje moguće je u Zagrebu te na području Zagrebačke i Karlovačke županije
- provizija za blu. usluge je 10%
- povrat i zamjene nisu mogući; iz blu. odgovaraju na sva pitanja i nedoumice prije kupnje
- dio komada je već dostupan i oni se objavljuju na blu. Instagram profilu
- za kupce koji kupuju prvi dizajnerski komad ili nisu sigurni koji proizvod odabrati, blu. ekipa s klijentom prolazi listu želja i zajedno odlučuju koja je opcija najbolja
FOTOGRAFIJE: Instagram @blu.personalshopper