Jedna od posljednjih, odjevnih uspomena koju nosim iz djetinjstva je bakin uzvik “obuci potkošulju, prehladit ćeš bubrege”. Toliko se puta ponavljao kroz moje najranije dane na ovom svijetu, da mi se jednostavno morao urezati u pamćenje. Fast forward, 20 ili 25 godina kasnije, i potkošulje kakve su nas naši stari tjerali nositi kao klince, vratile su se kao najfashion komadi na modnoj sceni trenutno.
Scenarij u kojem potkošulju nosim kao glavni komad u odjevnoj kombinaciji svakako mi je bio teško zamisliv, no s modom nikad ne znaš što će novo (ili staro!) isplivati kao next best thing i veliki trend za kojim će pohrliti milijuni žena diljem svijeta. Proteklih nekoliko sezona nagledali smo se svakakvih čudesa, glasno komentirajući s prijateljima da “dizajneri više ne znaju što bi sami sa sobom”, a opći cirkus najotkačenijih trendova koji je preplavio modnu scenu zapravo nas je na neki način počeo odbijati, jer se u nebrojeno mnogo navrata pokazao samo i isključivo time – nakratko zabavnim (?) cirkusom.
Pragmatičan pristup modi kojeg sve više žena prakticira u svojoj svakodnevici, donio je svojevrsno otriježnjenje od halabuke u industriji mode, a naročito od brzo prolaznih i još brže potrošnih trendi krpica. Mnoge od nas danas točno znaju što žele od mode i ne pristaju na kompromise kada je riječ o kvaliteti određenog odjevnog komada ili njegovoj nosivosti – danas i u budućnosti. Ipak, i dalje si dopuštamo da nas osvoje pojedini trendovi, pogotovo kada se mogu uklopiti u sadržaj naše garderobe i pratiti naš poslovni i životni ritam iz dana u dan. I upravo u tome vjerojatno leži aktualna megapopularnost običnih (bijelih) potkošulja.
One su posve klasične, po ničemu naročito uzbudljive, ali su jako dobra baza za slaganje kombinacija – moglo bi se reći baš kao što su nekoć to bile u djetinjstvu. I dok su tada imale strogo praktičnu ulogu, danas su poprimile fashion predznak, jer dolaze u finim, kvalitetnim materijalima i u ponekom slučaju nose logo koji ih ističe iz mase i čini poželjnim trendom. Uzmimo za primjer trenutno obožavanu Loewe bijelu potkošulju koju svakodnevno srećemo na svom Instagram feedu – usprkos visokoj cijeni od 270 eura, ona je isplivala kao komad vrijedan kupovine i investicije, koji se može nositi na niz načina, pa čak i uz poslovno odijelo ili kostim.
Rebrasta Loewe potkošulja prvi se put pojavila na pisti u kolekciji brenda za proljeće 2022., kako bi pokazala i proslavila ljepotu minimalizma i čini nam se da će ovaj komad, čak i kad prođe inicijalni hype, ostati u rotaciji u ženskim garderobama u mnogim nadolazećim sezonama i godinama.
Svoju hit potkošulju još prošle godine izbacila je i modna kuća Prada, a zatim i mnogi drugi modni brendovi, od kojih izdvajamo The Row, Toteme, ATM Anthony Thomas Melillo, Dion Lee, Agolde… Mali look koji smo bacili po web trgovinama otkrio nam je i dobre rebraste potkošulje za koje nećete morati izdvojiti više od 50 eura. One se kriju u trgovinama Massimo Dutti, COS i H&M (Premium kolekcija!), i čine nam se kao jako dobra interpretacija sveprisutnog trenda. Tko bi još donedavno rekao da će modni imperativ postati nešto toliko basic, zar ne?