Kupiti karte za Oasis bila je noćna mora. Što zapravo radi Ticketmaster?

13.09.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Kultura | Život iza 5
#koncert

Na dan prodaje ulaznica za Oasis, Instagram storyji bili su mi prepuni screenova koje su postavili fanovi, s brojkama koje označavaju njihovo mjesto u redu da bi uopće dobili mogućnost kupnje karata, i to zajedno s desecima tisuća drugih obožavatelja. Koliko sam popratila, nisu svi niti uspjeli doći do ulaznica, a oni koji jesu, platili su ih papreno.

Ticketmaster je sada suočen s istragom britanskih regulatora zbog korištenja dynamic pricinga, odnosno takozvane cjenovne strategije “dinamičkog određivanja cijena” za koncert Oasisa. 

The Wall Street Journal pojašnjava kako britanski Competition and Markets Authority (u daljnjem tekstu: CMA) sada istražuje je li prodavač ulaznica, podružnica tvrtke Live Nation Entertainment, “uključen u nepoštene poslovne prakse” time što je povećao cijene za ulaznice za turneju benda najavljenu za 2025. u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Oasis (@oasis)

Ticketmaster pod istragom

Stotine tisuća obožavatelja grupe Oasis provelo je sate i sate u digitalnim redovima, dok se Ticketmaster web borio s velikom potražnjom. Neki su rekli da su čekali više od 10 sati, samo da bi im bile ponuđene ulaznice po cijenama koje su dvostruko više od izvorne nominalne vrijednosti. Turneja, koja uključuje i nekoliko nastupa na Wembleyju u Londonu s kapacitetom od 90 tisuća mjesta, dugo se iščekivala nakon što se bend raspao 2009. godine.

Ulaznice za stajaća mjesta za koncerte na Wembleyju prvotno su koštale oko 150 funti (oko 180 eura). Kada su obožavatelji konačno uspjeli kupiti ulaznice, dočekala ih je obavijest da Ticketmaster primjenjuje in demand određivanje cijena. Iste ulaznice za stajanje sada su ponuđene po cijeni od oko 420 eura po karti, piše The Wall Street Journal.

CMA je priopćila da istražuje jesu li fanovi bili pod pritiskom kupiti ulaznice po višoj cijeni u kratkom razdoblju, što bi potencijalno moglo utjecati na odluke o kupnji. Regulator je naveo da će surađivati s Ticketmasterom i prikupljati dokaze iz različitih izvora, uključujući menadžment benda i organizatore događaja. Glasnogovornik Ticketmastera izjavio je da tvrtka surađuje s CMA-om.

Dinamičko određivanje cijena

Dinamičko određivanje cijena neke tvrtke primjenjuju tijekom razdoblja izuzetno visoke potražnje. Na primjer, Uber koristi ovu metodu, često nazivanu “surge pricing“, kako bi korisnicima naplatio više kada je veća potražnja. Tvrtka tvrdi da taj model pomaže “potaknuti više vozača da izađu na cestu i odgovore na povećani broj zahtjeva za vožnjom”, piše The Wall Street Journal.

Britanski rock bend najavio je da će se ponovno okupiti za turneju diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Irske, planiranu za ljeto 2025. Najavom su izazvali medijsku pomamu i val objava na društvenim mrežama. Devedesetih godina, Oasis je bio na vrhu glazbenih ljestvica, s rasprodanim stadionima diljem svijeta te se profilirao kao jedan od najvećih i najutjecajnijih bendova tog doba. Raspali su se 2009., nakon niza neimpresivnih nastupa uživo. To je kulminiralo sukobom braće Liama i Noella Gallaghera izvan pozornice. Povratak se smatrao nemogućim, s obzirom na to da su braća kroz intervjue razmjenjivala uvrede i bavili se solo projektima. Hype i pompa oko benda tijekom njihovog vrhunca u devedesetima samo su se pojačali zbog svađa u kasnijim godinama.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Oasis (@oasis)

Monopol na tržištu

Ticketmaster praksa dovedena je u pitanje i u Sjedinjenim Američkim Državama. U svibnju, Ministarstvo pravosuđa saveznih država tužilo je Live Nation, tvrdeći da su iskoristili svoj monopol na tržištu ulaznica kako bi suzbili konkurenciju. Tužba, podnesena na saveznom sudu u New Yorku, traži promjenu u psolovnim praksama tvrtke. Među zahtjevima je i onaj da sudac poništi spajanje Live Nationa i Ticketmastera iz 2010. godine. Ministarstvo pravosuđa, za vrijeme dok je Barack Obama bio predsjednik, dopustilo je to spajanje unatoč zabrinutosti da će se u industriji zabave stvoriti neuništivi div.

Prošle godine, Ticketmaster platforma za prodaju ulaznica gotovo je kolabirala zbog prevelike potržanje za Eras Tourom Taylor Swift. Ubrzo nakon prodaje na službenim stranicama, ulaznice za koncerte Swift i Oasis pojavile su se u prodaji na sekundarnim tržištima, i to po znatno višim cijenama. Ulaznice za nadolazeće koncerte Taylor Swift u Vancouveru trenutno je moguće kupiti za tisuće eura po komadu, a iz menadžmenta i pjevačice i benda upozoravaju obožavatelje da ne kupuju ulaznice od neslužbenih preprodavača.

FOTOGRAFIJE: Screenshot, Ticketmaster, Instagram @oasis

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5