Da su knjige predmet i sadržaj kojeg vrijedi slaviti svaki dan, do znanja nam daje instalacija u poznatoj pariškoj robnoj kući Le Bon Marché, koja nas uvodi u svijet njihove nove pop-up trgovine, u potpunosti posvećene svemiru tiskanih materijala, pa tako i knjiga. Mise en Page, ime je ove pop-up atrakcije čija je idejna začetnica Sarah Andelman, suosnivačica i kreativna direktorica danas zatvorenog, ali dugo vremena obožavanog pariškog concept dućana Colette.
Mise en Page
Velika instalacija umjetnika Jeana Julliena, koja predstavlja dva divovska čovjeka od papira koji čitaju, skreće pozornost na prostor unutar robne kuće u kojem se smjestio novi privremeni dućan Sarah Andelman. Zamislila ga je kao pop-up koji će do 21. travnja nuditi sve što se tiče knjiga, njihovog čitanja, izdavanja, umjetnosti pisanja i tiska.
Sarah je uzela u obzir da Le Bon Marché ima izvrsnu knjižaru i pametno je kurirala ponudu svojeg pop-upa koji podrazumijeva i tiskani materijal kojeg je moguće kupiti, ali i izložbeni prostor i kafić. Njen concept dućan Colette, piše Wallpaper, dva je desetljeća okupljao zajednicu oko tema i područja kao što su stil, dizajn, umjetnost i gastronomija. Nakon što je zatvoren 2017. godine, talent koji je imala za povezivanje ljudi postao je relevantan u konzultantskoj agenciji Just An Idea koju je pokrenula i bazirala ju na suradničkim projektima.
Just An Idea agencija tako je, primjerice, pokrenula Just An Idea Books, kolekciju monografija o umjetnosti i kulturi, na kojoj je snage udružila s Louis-Géraudom Castorom iz Castor Fleuristea i japanskim umjetnikom Sho Shibuyom sa sjedištem u New Yorku. “Toliko je zadovoljstvo upoznati umjetnika i razviti knjižni projekt”, izjavila je Sarah.
Sada Pariz ponovno dočekuje njezin povratak u maloprodaju, i to na mnogo većoj skali s Mise En Page pop-up trgovinom. Posjetitelji su oduševljeni raznolikošću i količinom predmeta, kao i brojem umjetnika uključenih u ovaj projekt. Kako naslov sugerira (Mise En Page znači “slaganje stranica” na francuskom), sve je pažljivo odabrano i promišljeno postavljeno. Prizemlje robne kuće postalo je labirint s nizom proizvoda: pribora za pisanje, kutija u obliku knjiga, šalica i stolnih lampi koje pružaju dobro društvo za čitanje.
Na temu knjiga naslanjaju se i parfemi koje je odabrala za svoj pop-up: Byredo Bibliothèque, Perfumer H INK, Dyptique Eau Papier i tako dalje. Andelman također dijeli svoje omiljene knjižare diljem svijeta, poput Cow Books u Tokyu, 7L u Parizu, BOOK/SHOP u Oaklandu i drugih, nudeći njihovu robu. Liya Kebede i njezin književni klub Liyabrairie prodaju svoj držače knjiga zajedno s njezinim osobnim izborom mekih uvezanih knjiga. Dizajneri nakita poput Marie-Hélène de Taillac dopuštaju posjetiteljima da sastavljaju riječi sa slovima od dragog kamenja.
Itinerar Mise En Pagea završava se u Café NouNou na drugom katu, čiji je interijer ispunjen ikoničnim likovima Paper People umjetnika Jeana Julliena. Sarah nas potiče da zastanemo i vratimo se autentičnom načinu čitanja i pisanja, dodirivanju papira i korištenju olovke. “Jednostavno želim podijeliti svoju ljubav prema knjigama i potaknuti ljude da čitaju”, izjavila je o svom pop-upu.
FOTOGRAFIJE: Le Bon Marché