gdje ljetuju najbogatiji Fgdje ljetuju najbogatiji M

Gdje ove godine ljetuje onih 1% najbogatijih

31.07.2023. | AUTOR: Iva Kordić

Putovanja
#putovanja

Želite li znati kamo ovog ljeta putuje 1% najbogatijih, oni koji ne pitaju za cijenu – zaboravite na Instagram. Umjesto toga, odgovor na pitanje gdje ljetuju najbogatiji ima nekolicina agenata koji im pomažu organizirati putovanja te pružaju usluge najbogatijim i najzahtjevnijim putnicima.

Business Insider razgovarao je s njih troje: Jules Maury iz putničke agencije Scott Dunn, dostupne klijentima koji su spremni svake godine potrošiti najmanje 100 tisuća dolara, odnosno oko 91 tisuću eura na putovanja; Johnom Cliffordom iz San Diega koji se s agencijom International Travel Management specijalizirao za putovanja LGBT+ zajednice, a njegova klijentela dnevno troši oko 10 tisuća eura, uz troškove privatnih iskustava (poput ture Vatikanom bez gužve) od kojih svako košta između 10 i 15 tisuća eura.

Kako izgleda organiziranje putovanja za najbogatije otkrio je i Edward Granville koji vodi Red Savannah, londonsku tvrtku koja surađuje s bogatim putnicima diljem svijeta. Prosječno putovanje u ovoj agenciji košta oko 35 tisuća funti, odnosno oko 40 900 eura, iako mnoga putovanja koštaju i dvostruko više od navedenog iznosa. Svaki od sugovornika za Insider je otkrio gdje i kako 1% najbogatijih provodi ljeto ove godine.

Le Grand Jardin na Azurnoj obali

Najnoviji trend: surf & turf travel

Za vrijeme pandemije procvjetala je prodaja brodova, no i dalje je prisutna strast prema unajmljivanju jedrilica i jahti. Agent Granville rekao je kako iznajmljuju znatno više jahti nego prije pandemije. Veće su i bolje, a budžet se također promijenio – od oko 25 tisuća dolara (oko 22 700 eura), koliko su prije bili spremni izdvojiti za najam, do čak 90 tisuća dolara (oko 81 700 eura) tjedno, navodeći kao primjer jahtu Aqua Mare smještenu na Galapagosu.

Aqua Mare
Aqua Mare

Gosti ne traže upečatljive superjahte, već udobne brodove koji su dobro opremljeni i prostrani, s palubom za sunčanje i raznim dodacima za sport i zabavu na moru. S njime se slaže i agentica Maury, koja je ovaj oblik odmora nazvala surf and turf putovanjem: mnogi od njezinih klijenata sada uzimaju i dodatan tjedan odmora na brodu, nakon što su sedam dana proveli u luksuzom hotelu na kopnu, ili obrnuto.

Upravo sam za klijenta potrošila 140 tisuća funti (oko 163 440 eura) na jahtu za šest soba. Klijenti žele boraviti na grčkom otoku i na kraju napraviti nešto potpuno posebno. Stvar je u tome što imaju priliku pobjeći od drugih ljudi: dostupan im je nevjerojatan smještaj i nevjerojatna hrana, svaka ‘igračka’ koju bi poželjeli te je ne moraju dijeliti ni s kim, rekla je Maury u razgovoru za Business Insider.

Aqua Mare

Komentare svojih kolega potvrdio je i agent Clifford koji kaže kako ovog ljeta u Europi redovito iznajmljuje brodove za 75 tisuća eura dnevno. Klijenti, kaže, žele potpunu uslugu, a kao agencija nude im prošireni itinerar i sve je planirano do zadnjeg detalja.

Mantra 1% najbogatijih? Getaway na odmoru

Ultra-bogati, ističu sugovornici u razgovoru za Insider, često imaju želju za getawayem na godišnjem odmoru, odnosno za svojevrsnim bijegom. Razlozi za to su dvostruki. Prvo, žele pobjeći od uobičajene svakodnevice, baš kao i svaka druga osoba na godišnjem odmoru. Drugo, žele izbjeći mnoštvo turista koji idu na odmor. Rezultat toga je da su privatni otoci i najam cijelog hotela postali uobičajeni izbor za ljeto.

Iznimno su tražene nekretnine poput potpuno nove, luksuzne vile Le Grand Jardin, smještene na privatnom otoku nedaleko od obale Cannesa na Azurnoj obali. Ona se iznajmljuje za 290 tisuća dolara tjedno (oko 263 400 eura). Granville kaže kako spomenuta vila ima poseban status jer je nova na tržištu, smještena je na privatnom otoku i gost ima cijeli hotel samo za sebe. Poželi li gost zabavu poput večeri u klubu, uvijek može brzim brodom otputovati do drugog otoka ili do kopna. Tu je, ističe Granville, i taj jedinstveni faktor: gost je udaljen od gužve i promatra ju sa strane, no ipak u nju može ‘uroniti’ kada god zaželi.

Le Grand Jardin na Azurnoj obali

Maury je rekla kako i njezini klijenti sve češće traže odmor na kojem će izbjeći gužve, a primijetila je porast potražnje za unajmljivanjem cijelih kampova u Africi. Tako jedna grupa putnika unajmi sve sobe u hotelu i praktički ga pretvori u vlastiti privatni posjed za vrijeme boravka.

Ovog ljeta imamo sedam bogataša u Bocvani i još troje u Namibiji. Svaka rezervacija prelazi 150 tisuća funti (oko 175 tisuća eura), rekla je Maury i dodala kako su tri rezervacije u Bocvani one za Xigeru, novi, luksuzno uređeni smještaj u prirodi. Bocvana je popularna destinacija jer su kampovi manji nego u Keniji, što iznajmljivanje cijelih kampova čini izvedivijim, a priroda je prepuna života.

Lodge Xigera u Bocvani

Granville je rekao kako potpuno izolirani odmor nerijetko uključuje i najam nekretnina koje uopće nisu javno dostupne. Kao primjer je naveo nekretninu Porto Heli u Grčkoj, koja je više nalik privatnom selu: kompleks od sedam kuća s tavernom i gradskim trgom. Smještaj je za sebe izgradio brodarski magnat, a cijena najma za tjedan dana iznosi 185 tisuća dolara (oko 168 tisuća eura). Vlasnik ne želi da se nekretnina oglašava ili promovira, nije čak navedena ni na web stranici tvrtke, već je vlasnik taj koji ‘provjerava’ tko smještaj uopće može rezervirati.

Grčka se ističe kao jasan favorit za 2023.

Sugovornici u Insiderovom članku komentiraju kako je Mediteran i dalje ‘ljetno igralište za super-bogate’. No, kažu i da jedna zemlja ipak nadmašuje konkurenciju po rezervacijama: Grčka. Granville je rekao:

Kada bih ove godine morao staviti Italiju, Španjolsku, Grčku i Francusku na ljestvicu, Grčka bi pobijedila. Iako je Italija oduvijek bila broj jedan, sada bi vjerojatno bila na drugom mjestu.

Putovanja u Grčku i dalje su fokusirana na otoke, ali su dugogodišnje omiljene destinacije, poput Mykonosa, izgubile na popularnosti te su zamijenjene novim i perspektivnijim odredištima, poput Parosa koji je do sada uglavnom služio kao stajalište za trajekte koji plove iz Atene do drugih otoka. Granville kaže:

Posljednjih godinu dana, kada klijenti kažu da žele ići u Grčku, najviše spominju Paros. Svi znaju da je Mykonos pretrpan i skup, ali Paros i dalje predstavlja onu ‘staru’ Grčku, koja nije preplavljena klubovima na plaži i tulumima.

Cosme na Parosu

Navodi hotele poput Cosmea, Parilia i Avant Mara koji su i poboljšali opcije smještaja, kako bi došli u fokus najbogatijih. I Maury je rekla kako je primijetila isti interes kod klijenata, dodajući kako zapravo nitko više ne želi ići na Mykonos. Umjesto toga, radila je na itineraru plovidbe koji uključuje Paros i Milos:

Ljudi žele nenaseljene plaže, neko mjesto izvan uobičajenih ruta, a to mogu jedino učiniti na jahti.

Parilio na Parosu
Avant Mar na Parosu

No, dodaje kako ne treba potpuno isključiti Italiju jer je Maury početkom lipnja imala čak 11 istovremenih rezervacija, a sve su se odnosile na Amalfi obalu. Niti jedna rezervacija nije bila ispod 100 tisuća funti (oko 116 800 eura). I Rim je iznimno popularan, što je uglavnom potaknuto otvaranjem niza privlačnih hotela s pet zvjezdica, uključujući i novi Bvlgari te Six Senses Rome koji se fokusirao na spa-centre u samom središtu starog grada.

Bvlgari u Rimu
Six Senses u Rimu

Mjesto koje će super-bogati najvjerojatnije zaobići? Sicilija. Otok je doživio turistički ‘bum’, u velikoj mjeri potaknut i posljednjom sezonom mega-uspješne serije The White Lotus, ne samo palača San Domenico, hotel u kojem se odvija radnja serije, inače u vlasništvu Four Seasonsa, nego i cijeli otok. Iz tog razloga, smanjena je privlačnost Sicilije za putnike koji traže potpuni luksuz. Clifford je rekao:

Iz Four Seasonsa su iznimno zadovoljni jer su popunjeni do iduće godine. No, putnici koji traže potpuni luksuz, pogotovo 1% najbogatijih, ne žele biti ‘zarobljeni’ na bilo kojem mjestu, pogotovo s djecom koja neprestano fotografiraju selfieje.

Palača San Domenico na Siciliji
Palača San Domenico na Siciliji
Palača San Domenico na Siciliji

FOTOGRAFIJE: Aqua Expeditions, Four Seasons, Le Grand Jardin, Cosme, Parilio, Avant Mar, Bvlgari, Six Senses

NASLOVNA FOTOGRAFIJA: Parilio

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5