Četrnaesta najbrže rastuća kompanija u Europi, prema posljednjoj ljestvici Financial Timesa koja okuplja 1000 najperspektivnijih mladih poduzeća, nastala je u Hrvatskoj prije točno 10 godina. Tada se još nije zvala Aircash, niti je nudila usluge koje trenutno koristi više od 600 tisuća korisnika u regiji. Danas pak predstavlja najuspješniji FinTech pothvat na tržištu – kompaniju koja je izašla izvan okvira tradicionalnog bankarstva i bazu svojih korisnika dovela u digitalno financijsko doba.
S druge strane, od prošlogodišnjeg Money Motiona na kojemu se prvi put pojavio Andrius Bičeika, član uprave Revoluta, njihova je baza porasla za 46 posto u Hrvatskoj, a do novog izdanja konferencije očekuju brojku korisnika zaokružiti na 400 tisuća. Ove su jeseni u Hrvatskoj, kao jednom od svojih vodećih tržišta uz Maltu i Grčku, lansirali i sasvim novi loyalty program.
Andrius se ove godine vraća na pozornicu najveće FinTech konferencije u Zagrebu na kojoj će se naći licem u lice s osnivačem Aircasha, Hrvojem Ćosićem u sasvim novom formatu Fightcluba. Na glavnoj pozornici, tijekom 30 minuta u prvom danu, Andrius i Hrvoje suočit će se s nizom brzih pitanja o svom poslovanju, trendovima i izazovima u industriji.
“Veselim se ovogodišnjem MoMo24 i FightClubu. Uvjeren sam da će naša rasprava obilovati intrigantnim temama i inovativnim idejama. Očekuje nas nezaboravno druženje, ispunjeno dinamičnim dijalozima i razmjenom znanja koje će svakako obogatiti sve prisutne”, poručio je Ćosić.
Aircash i Revolut tek su dva primjera u moru inovativnih rješenja koja nastaju izvan tradicionalnih financijskih institucija, no rješavaju probleme na tisuće korisnika i nude im više kontrole nad osobnim financijama. Dok će se na Money Motion Startup pozornici konferencije izmijeniti desert imena međunarodnih timova koji se isto nadaju narasti do te razine, još je jedan odličan lokalni primjer inovativnog i digitalnog financijskog rješenja Genius platforma.
Radi se o besplatnoj mobilnoj aplikaciji od Intercapitala, a oni potvrđuju kako je u zemlji porasla svijest o važnosti preuzimanja inicijative o financijskoj sigurnosti i budućnosti. Kao lider na tržištu FinTech usluga upravljanja imovinom smatraju da je njihova najveća dužnost educirati što veći broj građana o važnosti štednje, diverzifikacije, investiranja na dugi rok i poimanja pojma rizika.
“Zbog toga smo stvorili Genius, aplikaciju koja na jednostavan, ali i intuitivan način omogućava korištenje financijske usluge u kojoj se klijentu nudi upravljanje imovinom krojeno u skladu s njegovim potrebama. Uplate i isplate korisnik može vršiti dinamikom koja mu najbolje odgovara, ali uvijek naglašavamo kako se najbolji rezultati postižu manjim ali redovnim uplatama na dulji rok. Velik broj građana već je prihvatio ovu priliku da koriste uslugu profesionalnog upravljanja njihovim novcem. Neki od razloga za to su jednostavnost i dostupnost usluge te činjenica da za to ne moraju izdvajati značajna sredstva jer se može započeti već sa 70 eura. Jasno je kako FinTech može ponuditi jednostavnu alternativu štednji i investiranju”, poručila je Maja Menićanin, projekt menadžerica u Intercapital Asset Managementu.
Kako bi održale korak s inovativnim rješenjima, banke moraju slušati potrebe i želje svojih krajnjih korisnika, ali i investirati nove resurse u razvoj boljeg iskustva i novih modernijih proizvoda. Da su banke sve svjesnije koliko je danas važno krajnjem korisniku pružiti kontrolu nad osobnim financijama, potvrđuje i stručni tim iz Koiosa koji već godinama pruža potporu vodećim regionalnim bankama i financijskim institucijama.
“Korisnici su svjesni tehnoloških mogućnosti i naprednih rješenja koje im banka može pružiti, što u konačnici igra veliku ulogu u njihovom odabiru poslužitelja usluga. Pogotovo kada pričamo o novim generacijama koje imaju izrazito nizak prag tolerancije za zastarjele i trome financijske sustave”, poručili su iz Koiosa.
Radili su na brojnim projektima među kojima se svakako ističu sistem za automatsko odobravanje kredita, koji koristi napredne algoritme za brzu i efikasnu obradu kreditnih zahtjeva, te onaj za automatsko davanje financijskih savjeta koji na temelju osnovnih informacija klijentu omogućava da donese informiranije odluke o svojim financijama, optimizirajući strategije štednje i ulaganja.
Novi načini upravljanja osobnim financijama, plaćanja , poslovnih transakcija, upravljanja imovinom, ali i vlastitim identitetom, samo su neke od važnih tema naše budućnosti i onih kojih će se više od osamdeset vrhunskih stručnjaka dotaknuti na pozornicama Money Motion 2024, pod sponzorstvom vodećih regionalnih brendova u industriji – ASEE, Mastercard, Monri, Nexi i OTP banka.
Na konferenciji će se 21. i 22. ožujka okupiti brojni lideri iz različitih grana industrije, od vodećih banaka u regiji i tehnoloških i kartičarskih kompanija koje omogućavaju najnovije načine plaćanja do vodećih kripto igrača i investicijskih fondova na međunarodnoj sceni. Među 2600 posjetitelja zagrebačkog Velesajma, ove se godine očekuje i dolazak Guvernera Hrvatske narodne banke, Borisa Vujčića te brojnih visokih menadžera, stručnjaka i poduzetnika poput Mauricea Lisija, voditelja digitalnog poslovanja BPER banke, Laure Grassi, voditeljice FinTech i InsurTech opservatorija na Politecnico di Milano, Alexeya Kapustina, izvršnog direktora Raiffeisen digitalne banke, Pétera Csányija, zamjenika izvršnog direktora i glavni direktor digitalnog sektora, te član Upravnog odbora OTP grupe, i Aleksandre Babić, direktorice za B2B i produkt marketing za Europu u Mastercardu, te osnivača i partnera važnih investicijskih fondova popust Mikea Sigala, Stanislava Sirakova i Cosmina Ochisora.
Trenutno su u prodaji Early ulaznice za 199 eura te studentske po cijeni od 49 eura, a svoju možete nabaviti na službenim stranicama konferencije ili na Entrio platformi.
FOTOGRAFIJE: PR