Antistres božićni shopping vodič
ISTRAŽI

Imati nos za kvalitetne proizvode i izgraditi uspješnu regionalnu tvrtku: O biznisu s Anom Ljevar

21.06.2023. | AUTOR: Hana Bartolović

Život prije 5 | Očuvanje zdravlja | Ljudi u biznisu
#Humed Pharma | #Ana Ljevar

Prošlog mjeseca održana je proslava 10. godišnjice poslovanja domaće tvrtke Humed pharma. Odmah na početku treba naglasiti da, ako niste medicinske struke, ne radite u svijetu estetske dermatologije, mala je vjerojatnost da ste za nju čuli, no s ozbirom na uspjehe koje postiže na domaćem i regionalnom tržištu, kao i renome koji je izgradila u 10 godina postojanja, njena priča vrijedi biti ispričana – i približena široj publici.

Humed pharmu pokrenula je Ana Ljevar, direktorica čija je svojevrsna misija bila prva i jedina u Hrvatsku dovesti mnoge svjetski poznate medicinske proizvode s područja estetike i dermokozmetike. Svojom idejom, vizijom i predanim radom, učinila je Humed pharmu jednim od vodećih distributera ovih proizvoda u Hrvatskoj, ali i Sloveniji te Bosni i Hercegovini. U portfolio tvrtke danas se ubrajaju ekskluzivna zastupstva tvrtki Cantabria Labs (dermokozmetički brendovi Heliocare, Endocare, Neoretin, Biretix, Elancyl, Inmunoferon, Iraltone), IBSA Derma (Profhilo, Aliaxin, Viscoderm), Dermapen, Lipocube, Renuvion, T-Lab, TSK, Skinbetter Science, Physiodermie, Gamarde, Alqvimia, dr. Sabrina, Feetcalm i Capilano manuka med.

S Anom su se mediji imali priliku susresti i upoznati je upravo na ranije spomenutoj proslavi 10. godišnjice poslovanja, koja je uz izložbu Denisa Butorca upriličena u Galeriji Kranjčar. Okupljeno mnoštvo, a bilo je to doista mnoštvo, dalo je do znanja koliko podrške Ana Ljevar i njena tvrtka uživaju u medicinskim krugovima, a ona sama održala je jedan inspirativan govor koji je bio mala retrospektiva svega dosad napravljenog i postignutog.

Razgovarajući s njom, odlučila sam krenuti od samih početaka, onoga što je prethodilo njenom poduzetničkom putu, motivaciji za pokretanje vlastitog biznisa i podršci obitelji koju je imala, a o kojoj je vrlo iskreno i onako ljudski pričala, na način na koji su se i mnogi od nas koji smo na početku svog poduzetničkog puta mogli poistovjetiti.

Proslava 10. godišnjice poslovanja Humed pharme

„Financijska podrška obitelji u tom mi je trenutku značila sve, no moram naglasiti da to nije bila velika količina novca, već mali iznos dovoljan tek da počnem svoj poslovni put. Rekla bih da je osim novca trebalo imati ludosti i hrabrosti i biti spreman na sve izazove, priča mi Ana, koja je svoje iskustvo dotad brusila u Oktal pharmi. Ondje je naučila osnovne procese rada i danas rad u jednom tako velikom sustavu smatra dragocjenim. Jer bez obzira na obrazovanje i fakultete, a ona ih je završila čak tri, teorija predstavlja jedno, a praksa nešto sasvim drugo.

„Ja sam u prvom redu željela biti samostalna i moći određivati svoja pravila. Željela sam izbjeći situacije da moram trpjeti lažne autoritete i biti pokunjena unatoč svemu što sam u životu postigla. Što se asortimana tiče, nikad nisam težila proizvodima koji su kopija nekih uspješnih brendova, nego donijeti tržištu nešto novo, poput Profhila koji i nakon 10 godina postojanja još uvijek nema konkurenciju na globalnoj razini“, otkriva Ana.

Ana Ljevar

Svoje poslovanje, Humed pharma započela je ekskluzivnim zastupstvom Skin Techa, uglednog španjolskog proizvođača kemijskih pilinga i mezoterapijskih koktela za profesionalnu uporabu, a poslije su slijedili brojni ostali premium brendovi medicinskih proizvoda u estetici te dermokozmetike.

Zanimalo me kako točno izgleda taj proces biranja i dovođenja brendova i proizvoda na naše tržište, koliko je zahtjevan i koji kriteriji prethode tome da ćemo u doticaj s proizvodima u zastupništvu Humed pharme doći preko preporuke liječnika ili ljekarnika:

„Osobno biram brendove koje ćemo zastupati. Imam prilično jasne kriterije, no nisam ni ja nikad 100% sigurna da će brend polučiti uspjeh, iako dosad nisam imala puno pogrešnih procjena. Istraživanje svjetskog tržišta medicinske estetike i dermokozmetike nešto je čime se bavim na dnevnoj bazi, i to kroz putovanja na kongrese, razgovore s distributerima naših brendova u drugim zemljama, komunikaciju s inozemnim liječnicima i njihovim iskustvima s određenim brendovima, pretraživanje na internetu te praćenje društvenih mreža.“

Ključan kriterij pri izboru svakog novog brenda jest da mora imati znanstvenu i medicinsku osnovu te biti visoke kvalitete. Nikad ne bih uzela kozmetiku koja nosi ime nekog celebrityja samo zato što je popularna. Garažni pristup me ne zanima.

S obzirom na to koliko vremena posvećuje istraživanju, Ana Ljevar u ovih je 10 godina posvjedočila i brojnim promjenama, koje postaju sve brže, sve dinamičnije. Svijet se apsolutno promijenio, ističe ona, a sam gore spomenuti postupak izbora brenda prije je bio osuđen na fizička putovanja i listanje časopisa, dok se danas puno toga može doznati i obaviti znatno brže, online. Prije 10 godina fileri i botoks predstavljali su vrhunac estetske medicine, no, baš kao i kreme, imali su zastarjelu tehnologiju. Danas je brendu poput Skinbetter Science, koji je osnovan 2016. godine, dovoljno jako malo vremena da napravi inovaciju. Skinbetter Science je u samo šest godina napravio 19 patenata i ušao u pet najboljih svjetskih proizvoda medicinske kozmetike.

„Da, promjene su nezaustavljive. Traži se magična pilula za zaustavljanje starenja, no čini se da se to neće dogoditi. Svako toliko na tržištu se pojavljuju neki uređaji koji obećavaju čudesne rezultate, no na koncu se ne dogodi ništa revolucionarno. Još uvijek su injektibilni proizvodi, a tu mislim na mezoterapiju, filere, skin boostere i botoks, uz kemijske pilinge, zlatni standard estetske medicine. Ipak, oni značajno unapređuju svoje formule i tehnologije. Prije 10 godine fileri su bili tvrdi, liječnik je morao imati jake mišiće da bi ga uopće aplicirao. Danas su fileri mekani, idu glatko, ne navlače vodu, pacijent ih ne osjeti, brzo se integriraju u tkivo – kvaliteta proizvoda promijenila se nabolje.“

Kada smo kod filera, željela sam se s njom dotaknuti teme Profhila, koji je u Hrvatskoj upravo zahvaljujući Humed pharmi i uživa veliku popularnost u ordinacijama.

Vrijedi odmah na početku napomenuti, da Profhilo nije filer. To je proizvod koji je po svojim karakteristikama negdje između mezoterapije i filera. I Profhilo i mezoterapija i fileri bazirani su na hijaluronskoj kiselini, ali ona je u različitim formatima, što, posljedično, dovodi do različitih rezultata.

Mezoterapija je neumrežena hijaluronska kiselina, slična našoj prirodnoj, čime njegujemo kožu iznutra, bez nekih dramatično vidljivih efekata, osim na kvalitetu kože. Postupak je potrebno ponavljati relativno često, 4 puta u razmaku od 10 dana kako bi se postigao neki kumulativni učinak.

Filer je pak umrežena hijaluronska kiselina, koja već ima neki oblik, i njime možemo instantno intervenirati u oblikovanju strukture lica, te ima trajnost godinu dana. Profhilo je bioremodulator neumrežene, ali termički stabilizirane hijaluronske kiseline velike i male molekulske mase, kojom se ne možete prefilati. Starenjem mi gubimo masne stanice i koštano tkivo, zbog čega lice pada, a on potiče sintezu adipocita. Aplicira se dva puta s razmakom od mjesec dana, te mu je trajnost oko 8 mjeseci.

“Ja sam Profhilo prepoznala 2017., kad su oni bili jedan izrazito mali štand na kongresu u Monte Carlu. Profhilo tada nije bio ono što je danas, nije bio ni blizu toliko rasprostranjen, ali kad sam pročitala njihove brošure, znala sam da je to to. S Profhilom je u početku na tržištu bilo teško jer s njim liječnik nema instant rezultate vidljive odmah.”

Međutim, danas nema tko ne zna za njega. Još uvijek dobiva svjetske nagrade za najbolji inovacijski proizvod na tržištu estetske medicine i nije mu se pojavio niti jedan izravni konkurent. Upotrebljava ga svaka ordinacija koja se bavi estetskom medicinom.

Kada je došao break-even?

“Nakon otprilike 5 godina. Svi su mi govorili da će mi, ako preživim prvih pet godina postati lakše, i bilo je tako. Nisam ja ni dotad bila u minusu, pokrivala sam tekuće troškove i imala sredstava za kupnju robe. Strani partneri nam tada još nisu odobravali odgođeno plaćanje, i to je bilo financijski zahtjevno. Break-even jako ovisi o branši u kojoj ste. U hotelijerstvu mu se primjerice možete nadati nakon 20-30 godina poslovanja, a bavite li se nekom vrstom consultinga, nemate gotovo nikakavih ulaganja, i on se može dogoditi ekspresno brzo.”

O uspjehu

Ja se osjećam uspješnom cijeli svoj život jer sve što sam si ikad zacrtala, to sam i ostvarila. E sad, jesam li generalno nešto posebno uspješna, to ne znam. Uspjeh je za svakoga nešto drugo. Za mene uspjeh znači opće zadovoljstvo onime što radiš. Ja po tom kriteriju jesam uspješna. Ta spoznaja kod mene se dogodila u trenutku kad sam shvatila da mogu isplaćivati plaće svojim zaposlenicima bez da uopće moram brinuti o tome.

FOTOGRAFIJE: Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5